Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Har ni döpt era barn? Om ja, hur gick dopakten till? Läste ni som föräldrar upp någon dikt? Hur många var ni? Hade ni någon särskild dukning?

• Stolt Enbarnsmamma
    LillaLilli skrev 2009-05-12 08:55:37 följande:
    tjena. jag är med från Linköping ;D
    Hej och välkommen hit
  • Stolt Enbarnsmamma
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 12:01:35 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-12 11:58:24 följande:hejvad kul att se dig i tråden igenbara min son är döpt.han blev döpt av sin farfar i deras prästgård.vi var rätt många från närmsta släkten.sonens farmor tog hand om fikat och farfar läste dikter osvär så länge sen han döptes att man inte minns allt som skedde vid dopethoppas allt är bra med er familj

Hej och tack

Tack för att du ville berätta om ert dop? Vilka psalmer hade ni? Allt är bara fint med oss med er också eller?

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 13:34:51 följande:
    Den här dikten läste jag, tycker den är så fin!  Jag födde dig raring, du kom ifrån mig. Och hela mitt liv ska jag älska just dig. Din hy är så fjunig din kropp är så varm. Jag håller dig nära intill på min arm. Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst. Jag nynnar små visor till glädje och tröst. Gyllene lockar och ögon så blå, knubbiga armar och fingrar så små. Din hand i min hand, ditt gurglande skratt. För mig är du lyckan - en värdefull skatt. Du växer var dag, liten blir stor. Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor. Jag räddar från spöken som kommer om natten. Jag vänder din kudde och hämtar dig vatten. Snart springer du lätt på smidiga ben. Och kroppen blir knotig som förr var så len. Du pratar och skrattar och sjunger och gråter. Jag tröstar, förmanar och lyssnar, förlåter. Du frågar om livet och allt runt omkring. Jag svarar på allt och på ingenting. Du börjar i skolan med ryggsäck och allt, och vantar och mössa ifall det blir kallt. Jag står där i fönstret och ser hur du går. Jag ler fast i ögonen skymtar en tår. Vart tog de vägen, de år som försvann? Vad stor du har blivit, vad mycket du kan. Snart blir du förälskad och kinderna glöder. Och sen blir du sviken och hjärtat det blöder. Jag tröstar och lyssnar och minns allt för väl, hur sårbar man är i hjärta och själ. Snart flyttar du ut, strax lämnar du mig. Och livet går på fast nu utan dig. Vi träffas ibland, du gör små besök. Du sitter som förr vid mitt bord i mitt kök. Får nybakta bullar och dricker choklad. De minnena värmer, de gör mig så glad. Och nu har du gift dig, har egen familj. Och jag har små barnbarn som jag tittar till. Fast pannan den rynkas och håret blir grått. Så minns jag med glädje de åren som gått. Jag tackar för lånet - för stort och för smått. Du är den vackraste gåva jag fått!

Ååå, vilken fin dikt jag har också googlat men har ej hittat vem som skrivit den. Konstigt att ingen vill ta åt sig äran för den funderar på att antingen ha den här dikten eller den här:

JAG SER DIG NÄR DU SOVER
    Av: Lisa Glans

Jag ser dig när du sover
    så lätta andetag.
    Vill ligga här bredvid dig
    när natten blir till dag.
    Du ligger tätt intill mig
    din hud är mjuk och varm.
    Jag känner sådan lycka
    att ha dig i min famn.
    I morgon när du vaknar
    då vill jag se dig le,
    förväntansfullt mot världen
    och allt vad den kan ge.
    Vill skydda dig mot ondska
    och finnas där för dig.
    Att stötta dig i livet
    är ett löfte ifrån mig.
    Men fortsätt nu att sova
    min underbara tjej
    För ännu råder natten
    och jag vakar över dig

Kanske skulle säga också att vi ska döpa Nathalie, den 7:e juni

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 13:21:59 följande:
    Japp, Lucas är döpt och Linus blir ju snart döpt Farmor läste tackbönen, jag läste en annan dikt på mottagningen. Vi hade "tryggare kan ingen vara" och "du vet väl om att du är värdefull" som psalmer. Sen hade vi två vänner som sjöng och spelade handens fem fingrar, välkommen till jorden och himlen måste sakna en ängel. Då var det inte ett öga torrt kan jag säga.Dukningen gick så klart i ljusblått
    Det är så fina psalmer har dock inte hört sångerna, men jag har blivit rekommenderad sången "handens fem fingrar" Ska bara koppla in ljudet till högtalarna så ska jag lyssna på några sånger som jag funderar på att ha
  • Stolt Enbarnsmamma
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 12:59:46 följande:
    Vi har döpt båda barnen. Jag läste tackbön på Vincents dop. Vi var ca 45 st på båda dopen, då inklusive alla barn stora som små.Vi hade inte jättesärskild dukning, men lite fint var det dock, vi hade iofs platstallrikar, men hade köpt små glasskålar på ikea som vi köpte fina blommor o la i där med vatten o flytljus. De skålarna stod sen på borden. Sen hade vi jättesöta servetter med nappar på. Plasttallrikarna var såklart babyblå
    Okej, vad var det för tackbön? en som du skrivit själv? Vår dekoration kommer gå i lila och rosa
  • Stolt Enbarnsmamma
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 18:11:57 följande:
    Stolt enbarnsmamma, tack för att ni hade förståelse för oss virrpannor! :D Sängen står nu här hemma och den är så fin så fin så fin! Tack för det! :)
    Hehe, ingen fara :) det var så lite kul att den kommer till användning!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-12 19:41:56 följande:
    Elin tackar er alla för gratulationer och påhejningar.Stolt enbarnsmamma: Kul med dop. Alla mina tjejer är döpta. När Elin döptes sjöng P och I i kyrkan: Det är du av Shirley Clamp. Så vackert, jag grät förstås.Firstandhappy: Vad ni gottar er hela tiden. Får jag flytta hem till er?Diana: Lycka till i morgon! Jag ska tänka på dig.

Vad duktig Elin är snart springer hon ja det ska bli kul med dop

Jag kommer troligen sjunga en sång själv har nästan bestämt mig för en sång men är inte helt 100 än

• Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-12 20:28:39 följande:
    WOW, vad duktig du är. Måste få höra dig sjunga nångång.Jag kommer aldrig att sjunga offentligt då jag inte villmänniskor så illa.
    hmm, får hoppas det det får du säkert  
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:31:54 följande:
    Vad duktig o modig du är Skulle oxå viljat sjunga på mina barns dop, men eftersom jag inte har nån bra sångröst så struntar jag i det Jag tyckte jag var jättemodig som vågade stå inför 45 pers o läsa en tackbön med mikrofon, men du är ju ännu modigare som vågar sjunga
    Tack jag sjöng sången nu ikväll för Peter och han tyckte jag sjöng fint det är faktist modigt att stå och läsa inför andra! Jag ska också läsa en dikt
  • Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 20:37:33 följande:
    Oj det var modigt! Jag har inga problem med att prata inför folk, men sjunga skulle jag inte ge mig på. Vill ju inte skrämma de stackarna som kommer Ändå sjöng jag i kör när jag gick i skolan och var hyfsat duktig, sen försvann det
    Tack hehe, tror inte du hade skrämt dem jag sjöng också i kör när jag gick i skolan har även sjungit lite i kyrkan för några år sedan
  • Stolt Enbarnsmamma

Godmorgon!

Vi lyssnar på lite schlager en sån fin morgon som denna! Om en stund ska vi träffa lite vänner. Sen när Nathalie ligger och sover så ska jag ner på stan och shoppa lite. När hon sen vaknar så ska vi till öppna förskolan. När den stänger ska jag ner till simhallen med en kompis Sen ska jag hem och städa badrummen och sen är det godnatt Det var min dag det

• Stolt Enbarnsmamma
    saltflingan skrev 2009-05-14 17:55:47 följande:
    Är det någon av er som går/har gått på storken och vet om man får med sig bilder hem efter ul? Ska dit imorgon och det skulle vara så kul att få med sig bildbevis hem.
    Jag har gått på storken toppentrevlig personal som jobbar där och ja, man får med sig bilder om man säger till grattis till graviditeten!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-14 19:34:15 följande:
    Någon som vill ses i morgon fm?
    jag ses gärna
  • Stolt Enbarnsmamma

Vill ni leka här i gottfridsberg?

• Stolt Enbarnsmamma

Familjetrollet: Kan du ta dig hit?

• Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-14 20:59:23 följande:
    Säg bara var och när. Kanske runt 10-tiden?
    Kl.10.00 blir kanonbra hittar ni till skolgatan?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-14 21:45:48 följande:
    Visst gör jag det! Jag ringer när jag svänger in på Skolgatan. Nu ropar kudden på mig! Natti natti.

Då ses vi imorgon natti natti

Familjetrollet: Kommer du också hit?

• Stolt Enbarnsmamma

Skorpan08 och familjetrollet: Tack för en trevlig förmiddag, igår alltså jag är lite efter

Nu har jag städat hela förmiddagen borta i gamla lägenheten, är dock inte klar än fy farao vad svettigt!

Nu i eftermiddag blir det mys med familjen och ikväll blir det eurovision

• Stolt Enbarnsmamma

Någon som vill komma hit imorgon kl.10 och leka med mig, Nathalie och skorpan08?

• Stolt Enbarnsmamma
    Maria84 skrev 2009-05-18 11:10:51 följande:
    h det hade varit jätteskoj! Men jag ska in och operara mig i munnen imorron Hade mkt hellre åkt och lekt med er!
    Ajdå, är det en visdomstand? Du får mer än gärna komam hit nån annan dag bara att säga till när du kan hur mår du annars?
    Familjetrollet skrev 2009-05-18 11:29:07 följande:
    ag skulle gära komma,men tyvärr kan jag inte då barnen slutar tidigt
    okej, det kommer ju fler dagar!
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 11:30:58 följande:
    nej nu ljög jag, är ju på onsdag jag ska iväg på fika, men imorgon är mannen hemma hela dagen så då blir det familjetid allan... han har ju jobbat de senaste 5 dagarna non stop utan ledighet så nu börjar det blir trist...Vill med åka o jobba juh..
    Hoppas ni får en underbar dag tillsammans
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 11:35:05 följande:
    Jag o barnen kommer gärna
    Men vad skoj, jag inboxar dig min adress
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 11:51:23 följande:
    Ni ses ju så tidigt, då har vi knappt kommit upp
    hehe, era sjusovare
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!