Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-16 15:18:24 följande:
    Ehm.. får hoppas att Molly har vett nog att inte ta åt sig av det. Fast barn är ju enormt lättpåverkade. Hur skall man göra. Innan de fattar själva vad som är rätt och fel så lär de väl att ta åt sig en massa dåligt. Visst det kanske inte går att undvika helt. Men åh, jag vet inte.. blir så ledsen när jag går förbi skolan och ungarn står å ropar könsord och svärord efter varandra.
    tyvär slipper man det inte vart man än bor... ända man kan göra är att ta sitt eget ansvar över sina egna barn o hoppas att andra föräldrar gör det med.. eventuellt prata med andra föräldrar så det är flera som har vissa förhållningsregler..
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 15:24:09 följande:
    Ja det är skrämmande! Folk verkar ha tappat greppet om sina egna barn. Men det blir väl så om man inte bryr sig och släpper dem löst hur som helst. Barn behöver tydliga regler och fasta rutiner.
    absolut... skulle bli galen om jag hörde eller såg Wille göra nåt, ha ha ha han är bara 1 år och "straffas" redan för sitt dåliga beteende..
  • Firstandhappy
    Marayah skrev 2009-03-16 15:38:42 följande:
    Ja tycker att du har JÄTTE bra "pli" på din son... När ni var här tex då du bara behövde säga till en gång så rörde han inte. *eloge*...
    hahahaha skrattar ihjäl mig men ja.. tack.. försöker att vara konsekvent och visa vad som är okej och inte... och tror jag har skaplig "pli på min unge"
  • Firstandhappy

här ligger ju uppfostran på väldigt "låg" nivå än, det är nej att slå, bita, nypa o kasta saker, även kontakter och vissa "farliga" saker är nej..

"lyder" han inte när jag säger nej så blir han bortplockad från stället.

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 17:02:39 följande:
    Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning. Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
    det börjas tidigt...
    ja det måste finnasd minst lika mycket possitiv beröm om inte mer men att man som sagt sätter sina gränser och håller dom, har tyvär sett alldeles för många av mina vänner med små barn som inte har några gränser eller regler som helst och de barnen är vedervärdiga rent ut sagt... tyvär..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-16 18:10:01 följande:
    Ja det är märkligt.. vi har ju en maskin som hör till stångåstaden.. och jag kan säga att det mesta som stångåstaden är skit... ingen högklassmaskin direkt. Det är inte ofta den diskar rent, men har aldrig varit med om att tabletterna inte löses upp.
    beror oxå ofta på tabletterna, har med en maskin från stångåstaden o den fungerar prfekt, kör däremot med "dyra" yes-maskindisktabletterna, blir lika billigt i längden som att diska om flera gånger..
  • Firstandhappy

nä nu blir det att kasta bebis i säng och hoppa in i duschen, sussa kudde ett par timmar så man orkar upp imorgon igen,, dags att gå till BM o lyssna bebis..

• Firstandhappy

ojsan, märks att jag är dålig på att prata med mina vänner, Carmen på spårlöst har jag festat massor med när jag bodde i sthlm, hon är med från mjölbytrakterna från början..
    kanske dags att skicka ett sms o säga hej..

• Firstandhappy

nähää dags att dra sig ner mot stan, ska till läkaren idag o se vad de säger om min sjukskrivning...  kanske passa på att ta en kaffe i trädgårdsföreningen i soooolen..

• Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-18 20:23:17 följande:
    3/4 kanske?
    tror det kan fungera här med... en fredag alltså... bara hoppas att inte mannen jobbar den kvällen..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-18 22:10:59 följande:
    Ja eller hos dig då mig spelar ingen som hällst roll... men ja har det fortfarande gärna en ojämn vecka för nu kommer mannen inte jobba så mycket på krogen så ja skulle vilja njuta av att han är hemma helgkvällar jämna veckor..
    ja det kan ju vara skönt att få ha dom hemma någon gång...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!