• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-11 11:37:46 följande:
    Ja det hoppas jag med. Jo minst sagt arg när man såg skiten.. O "kallt" var de idag oxå..
    Ja usch ja.. hade ju hoppats på 4-5 plusgrader... men nej nej... 3 minusgrader vad det ute när jag gick upp vid sju =( Men men, solen ser ut att skina igenom emellanåt så förhoppningsvis så försvinner pissnön snart.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-03-11 11:36:29 följande:
    oj oj oj vad nu skriver får se om jag hinner läsa ikapp nån dag Ultraljudet gick bra iallafall! Bara en liten bebis till allas stora förvåning och inte särskilt stor heller, blev tillbakaflyttad 3 dagar. Så vad det är som tar sådan plats i magen är fortfarande ett mysterium Känns som att jag är gravid "på riktigt" nu! Så i måndags firade jag med att köpa dom allra första pyttesmå bebiskläderna Så mysigt!
    Ja man kan ju undra. Har inte köpt så mycket bebiskläder, men så har jag ju kvar en hel del från när Molly var liten.. har ju från storlek 40 och uppåt. Dock så använder Molly en del av de minsta kläderna till sina dockor nu... men det får man ju ta och fixa sen när bebisen är ute.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-11 11:44:55 följande:
    Nu märks det att det börjar bli trångt i magen, det bökas å bufflas så gott som helatiden nu... det buktar ut här å där på magen å den är ständigt i rörelse, hon liksom prässar sig utåt... önska det fanns ett mellanting bara... för i två veckor va det ju helt kolungt å man blev sjukt orolig å nu är det rörelse helatiden iställe så ja inte får nån ro å kan knapt sitta hur ja vill för det blir så obehagligt... alltid ska det va nåt... tur att ja inte ska utsätta mig för detta igen för ja tror inte att hela den här graviditetsgrejen är nåt jag är gjord för... jag har fortfarande inte förstått vad det är som är så mysigt... vill bara att hon ska komma ut.. i morron är det bm besök igen
    Haha... känner igen det där. Men man kommer sakna det sen när bebisen väl är ute. *hihi* Jag vill ju ha flera ungar, så jag hoppas att kroppen håller ett tag till.
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 12:17:42 följande:
    havandeskapspenning får man väl bara beviljad om man har jobb, sen hur det fungerar med sjukskrivning när man är arbetslös vet jag inte, men vad ska man sjukskriva sig från när man inte gör något??
    Ja, fast man får ju knappast a-kassa för att bara sitta hemma. A-kassa får man ju bara om man söker jobb och är inskriven på arbetsförmedlingen väl? Jag levde på försäkringskassan ett tag när jag var gravid första gången. Men nu vet jag inte hur det funkar. Men har läst fler som fått ut sjukpenning när de är gravida trots att de är arbetslösa, så får väl hålla tummarna nu för att det går vägen.
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 13:04:09 följande:
    Jag kan förstå att man bli sjukskriven om man blir sängliggandes o inte kan resa sig över huvud taget från att "söka jobb" när man är hemma med a-kassa, men bortsett från det tycker jag inte att det finns nån anledning till det..
    Mycket konstigt... för här får man inte a-kassa om man inte är väldigt aktivt i jobbsökandet. De har grymt hårda krav tycker jag. Jag har vid flera tillfällen riskerat att bli av med det.. och har även en gång blivit av med det, för att jag inte hörde av mig på rätt dag. Då fick jag 3000 kr mindre helt plötsligt en månad. Nu får jag bara småsummor i och för sig, men hoppas att jag kan slippe ta ut mer a-kassa om jag kan få havandeskapspenning istället. FK är lite smidigare tycker jag och de kräver inte lika mycket som a-kassan.
  • dinana

Här har jag inte ens haft ork att gå in på ams hemsida på tre månader... men men, skall ta och maila dem idag om vad som händer. Försöker pallra mig in på platsbanken och kolla lite, men det finns ingenting som jag kan/vill söka... och även om jag skulle hitta något av intresse så är det ingen mening ens att söka till då jag ändå inte kommer kunna jobba något förräns typ tidigast nästa vår.

• dinana
    dinana skrev 2009-03-11 13:22:39 följande:
    Här har jag inte ens haft ork att gå in på ams hemsida på tre månader... men men, skall ta och maila dem idag om vad som händer. Försöker pallra mig in på platsbanken och kolla lite, men det finns ingenting som jag kan/vill söka... och även om jag skulle hitta något av intresse så är det ingen mening ens att söka till då jag ändå inte kommer kunna jobba något förräns typ tidigast nästa vår.
    Fast arbetsförmedlingen vet om att jag inte söker jobb eftersom jag skall börja plugga direkt efter min mammaledighet... så jag vet inte riktigt vad de förväntar sig. Att jag söker något jobb i veckan typ.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-11 13:26:18 följande:
    jag behöver inte änns gå dit utan har mailkontakt med min handläggare, hon tillome tipsar mig om jobb ibland. Så länge ja kan sitta på en stol så kan ja jobba är min inställning... har tillome två ev.kassajobb på g...
    Ja, samma här... jag mailar med min handläggare varje vecka... men kan inte påstå att de är så bra på att höra av sig, utan man får liksom klämma ur dem mail. Och de har själva tagit upp det där med jobbsökandet. Jag vill ju ha jobb, så jag vet inte varför.. men efter att ha varit på otaliga intervjuer så börjar jag ge upp nu. Och när de på MVC säger att jag inte får anstränga mig då jag har alldeles för lätt för att få högt blodtryck. Hoppas att jag får medicin mot det snart så att jag kan börja leva igen. Min mamma hade samma problem i många år och var sjukskriven i fem år med blodtrycksmedicin.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 13:33:42 följande:
    Varför vill du bli sjukskriven? Har du a-kassa nu? Jag hade a-kassa när jag var gravid med Vincent, men jag gick alltid på mötena o sökte aktivt jobb fast jag visste att det var istort sett lönlöst eftersom ingen vill ha nån som är gravid, men jag gjorde ändå det jag skulle o det tycker jag att alla ska klara av, annars ska man självklart inte ha någon a-kassa heller.
    Jodå, jag söker aktivt, men som du säger så känns det inte rätt heller att ta upp andras tid när man är gravid. Visst folk anställer en ju gärna, men då vill de ju ha en som kan jobba fulltid och inte en som går på mammaledighet direkt. Jag söker ju bara ett tillfälligt jobb vilket jag inte fått då jag var sjuk i början av graviditeten och över julen fanns det ju verkligen nada jobb att få tag på. Alla säger att det är lätt att hitta jobb nu.. Men men *haha* Jag undrar var de finns. Har gått igenom tio sidor med jobb på platsbanken och det finns inte ett enda jobb. Nej det blir till att börja plugga direkt efter mammaledigheten. Har redan börjat söka nu så hoppas man kan få komma in till nästa vår.
  • dinana

Känner verkligen inte alls för något nu.. har nog en deppvecka nu.. eller deppdag. Börjat gråta för minsta lilla och så ligger den jävla snön kvar utanför... vill bara sjunka genom golvet.

..skyller på graviditeten...

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!