Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-20 20:06:19 följande:
Alla är olika Jag är sjukt kvällstrött o har alltid varit, kan inte vara uppe längre än till 23 som allra mest (förutom när sambon jobbar för då kan jag bara inte sova). O sambon vill oxå lägga sig skapligt på vardagarna så vi går i sängs vid 22-22.30 varje kväll, så för att få de där timmarna för oss själva så behöver barnen komma i säng i tid oxå. Mig gör det inte så himla mycket att vakna tidigt på morgonen (inom rimlig tid förstås ), för då hinner man med desto mera med dagen Jag kan ha tvättat o gjort massa saker när klockan bara är 10-11 på fm. Dessutom måste vi ju upp i tid
iaf tre mornar i veckan eftersom Leo ska vara på dagis kl. 9. Ibland kan jag bli lite irrterad på folk för de säger att deras barn sover så länge på mornarna o då hinner jag tänka, gud vilka duktiga barn, men sen så säger de ju inte när de somnar på kvällen. För det är nästan aldrig nåt barn som somnar 19 på kvällen som sover till 9 på morgonen, de barn som sover till 9 på morgonen går ju oftast o lägger sig senare på kvällen oxå, men den lilla detaljen glömmer oftast föräldrarna säga
hahahaha sant så sant..
ja vi kommer ju sällan i säng före kl 00 på natten så att wille lägger sig vid 21 gör mig inget, men visst önskar man att han kunde somna tidigare nån dag, men då glömmer gärna jag bort att de inte sover längre på morgonen heller än kanske max 8 o då känns det inte lika aktuellt..