Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:01:10 följande:

Men man ligger inte på uppvak om man gjort planerat snitt! Det är bara vid extremt akuta snitt.Jag har fått träffa mina barn direkt de plockat ut dem ur magen, sen har sambon klippt navelsträngen o sen har de gjort iordning barnen o sen har jag fått dem på bröstet o sen har de legat där konstant Sen åkte vi raka vägen från op till BB.Det där är nåt som folk har fått för sig att man måste ligga på uppvaket efteråt, det är en myt. Bara om man gjort akut snitt eller varit sövd så får man åka dit. Likadant är det en myt att barnet får ligga på neo efter ett snitt, det stämmer inte heller. Det är bara om det är nåt galet.
    kan bara hålla med.min son låg 2 veckor på neo.hur känns det att bli snittad?kittlas det i magen?har aldrig blivit snittad men såg en annan mamma med som var snittad.såer såg så stort ut.gör inte stygnen ont osv?
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:03:36 följande:

Nu ska vi åka till busfabriken, men ville bara tala om lite snabbt att Vincent tog sina första steg förut idag!! Iofs bara två åt gången, men ändå, det är på god väg! Vi är såå stolta.
    då får ni ha en bra dag.vad kul att lille vincent har börjat gå.då hinner han öva på att gå tills han fyller ett år.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 11:30:38 följande:
    Han är en av de bästa jag någonsin träffat. Otroligt duktig och välkänd inom sitt ämne också. En av de ledande i världen. Men det beror väl kanske på hur man bemöter honom.
    jag var inte det minsta otrevlig mot honom.men han anklagde mig för att supa och knarka!villket jag inte ens har gjort i mitt liv.det visade sig till slut att det var moderkakan det var fel på,men han bad inte ens om ursäkt för att ha anklagat mig.

han kan ha skärpt till sig sen dess.men så som han behandlade mig är inte okej.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-03-14 16:45:44 följande:
    Har hört flera som han har varit riktigt elak emot så du är inte ensam.
    ja då är man inte ensammen.min vän undrade oxå vad han var för surskalle
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-03-14 15:52:07 följande:
    Lucas var den som var värst arg och inte ville gå ifrån sist vi var Men så höll han på att flörta in sig hos lite tjerjer också Ja jag åker ju själv på vardagarna, ibland är sambon med, lite beroende på hur han jobbar. Men Liam leker ju själv i ställningarna om det bara är jag med. I Linköping så funkar ju det, åker vi till Norrköping däremot så klarar inte ens han av att klättra runt där själv för det är så mkt större och krångligare.
    är den i norrköping bättre?nackdelen är att den ligger avsides från stan.maken jobbar ju även helg så att komma dit verkar hopplöst
  • Familjetrollet

JIPPI en av de tre bästa låtarna vann!!!!
    och sen vann även creepa på MTV
    riktigt lyckad tv-kväll

nackdelen är festande grannarna(studenter)här hade jag tänkt sova.men icke för grannarna lever fan och springer ut och in i porten*suck*

äntligen ska vi flytta snart.idag var vi och kollade på vår gamla,gamla...gård.

Fru T skrev 2009-03-14 20:45:44 följande:
    det går en buss från station ut till busfabriken i norrköping, tyvärr kommer ja inte ihåg vilket nr den har men det är inte så svårt att kolla, men just nu orkar ja inte...
    jag tror det är 145 som går dit.men den bussen går sällan på helgen.tåget är hutöst dyrt då stora 7 åriga tösen kostar lika mycket som en ungdom.

hoppas maken är ledig nån lördag framöver

Skorpan08

kolla du flyttkartongerna?
    Maria84 skrev 2009-03-14 22:00:13 följande:
    Han fick jätteont i magen och fick kräkas och sen fick han ingen luft och tuppade av, fick fånga upp honom. Och så mår han jättekonstigt. Men nu är han på väg in till sjukhuset med ambulansen.
    ush vad otäckt.hoppas han blir bra snabbt igen
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-14 19:38:57 följande:

Vi har också varit till busfabriken idag Nathalie tyckte det var sååå roligt, vi kröp så mycket så både jag och P är alldeles röda om knäna men roligt var det iaf Vi har inte varit där sen december, men nu får det bli lite oftare!Om en liten stund ska jag se på melodifestivalen. Måste se om "snälla snälla" vinner. Om hon gör det så kommer jag verkligen inte titta på eurovision! Jag kommer skratta ihjäl mig
    haha åk till gränden imorrn vid kl 14 för då uppträder hon där*skratt*jag pikade maken om att han borde åka till gränden imorrn för han tycker hon är bra*ryser*

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 17:34:20 följande:
    Ok. Ja, Leo blir ju 4 imorgon..
    då får man önska din son ett stort grattis i förväg.vi ska till ikano imorrn och titta.de skulle ha nått jippo vid 15 för barn
  • Familjetrollet

gahha för grannarna som inte vet vad respekt är för nått.nu är en bråkdel av dem i trapphuset och lever rövare.som vanligt är det minst 20 pers på deras fester!

så här kommer man inte kunna sova förren efter 03 i natt för det är då de brukar bli tysta.

• Familjetrollet

ush villken hemsk press jag råkade gå in på nyss.bilderna var riktigt förnedrande och hemska.

trodde FL hade lite koll på folks bilder

• Familjetrollet

ang graviditetsillamående
    för mig hjälpte det att tugga tuggummi ena gången andra gången blev det ca 8-10 st gröna äpplen om dagen

sista grav.mådde jag så illa att jag inte ens kunde stå upp,var mer eller mindre medvetlös och sängliggandes ,fick medicin på recept som inte hjälpte.

hoppas du får bukt med illamåendet.mitt illamående blev värre vid varje graviditet

SmileyMalin skrev 2009-03-15 09:59:43 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:01:10 följande:
    jasså? men dom gör väl allt för att avskräcka folk från att vilja ha snitt
    hur gick det på tävlingen?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!