Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-24 12:19:15 följande:
    Hur skulle världen se ut om alla hade samma åsikter o smaker o allt.
    Exakt, det skulle vara väldigt tråkigt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-24 12:25:30 följande:
    Tack för alla gratulationer till Elin. Här har jag sovit ett bra tag, Elin sover fortfarande. Det är jobbigt att tömma byrån på kläder.
    Vad skönt!
    Hihi, ja det är jobbigt

Här sover båda gossarna så jag ska faktiskt ta ett bad
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 13:08:13 följande:
    Nej, det hade jag inte då, men nu har jag det..En bekants kompis ringde mig för att vi skulle diskutera en sak o sen så börjar vi prata om föda barn o så. Då häver människan ur sig att ja, tänk ändå den som kunde göra som dig o ligga o lata sig på op bordet när läkarna föder barn åt en Vidare säger hon att är man så lat så man låter läkarna plocka ut barnet så är man ingen riktig o bra mamma! Fatta att jag blev oerhört sårad.Droppen blev när hon påstår att jag dessutom är en dålig mamma för att mina barn är uppvuxna på ersättning. O att de kommer vara jättesjuka resten av livet...
    Äh hon är väl bara osäker på sig själv. Folk säger så mycket lustigt. Jag fick ju massa kommentarer på bilddagboken om hur jag är som mamma av folk som inte känner mig ens. Bara att skita i. Antagligen är det väl nåt de är avundsjuka för.
    Man är väl inte lat för att man får snitt. Ibland är det nödvändigt och du har ju upplevelser som gör att det var omöjligt för dig att föda vaginalt. Då är det ju kanonbra att det finns möjlighet att få snitt.

Ersättningen är jättebra, visst är bröstmjölken bättre men jag tror inte att dina barn kommer lida av det.
  • JePaLuLi

För mig är det som sagt att föda när man har värkar, kroppen arbetar, vattnet går, man kämpar i öppningsarbetet och man krystar fram barnet. Men det är min syn på att föda och jag accepterar att andra som har en annan upplevelse har en annan syn på att föda. Men då räknar jag med att även min åsikt accepteras.

• JePaLuLi
    Mamma till Simon och Pontus skrev 2009-03-24 13:26:04 följande:
    Hallå alla här inne! Undrar om man kan få vara med här? Känner Leos och Vincents mamma!
    Självklart, du är välkommen!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 13:47:48 följande:
    alla får tycka som de vill.kan bara säga att vår ena tös har sag detta klocka"man tycker det man tycker"och hon har så rätt fy så otäckt
    Haha, ja men så är det ju
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-24 16:26:02 följande:
    här har jag 2 män i köket som står redo att laga vad den gravida kvinnan kräver... skönt när dani har besök av vissa av sina vänner...
    Haha, perfekt ju!
    Patrik lagar visserligen maten här varje dag så jag ska inte klaga
    Apipoulai skrev 2009-03-24 16:15:08 följande:
    Någon som har tips på smålekar av typen "pennan i flaskan" och "äta mariekex och vissla". Behöver lite såna lekar till det kommande träningslägret med laget.
    Leta äpplen i en bunke med vatten och bara använda ansiktet och sen gå vidare och leta efter en sockerbit i en bunke med mjöl
    Irländsk julafton eller vad det heter...
    Hoppa säck, ägg på en sked stafett.
    Ska det vara lagvis eller enskilt?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 16:49:06 följande:
    Här lagar sambon oxå maten nästan varje dag. Förutom när jag säger att jag kan göra det så han kan leka med barnen istället.
    Köket är inte mitt område så det lämnar jag gärna över. Han och Lcuas brukar hjälpas åt och har jättemysigt under deras lilla stund.

Nu väntar jag bara på att han ska komma hem så ska jag åka ner till kvinnohälsan och ta cellprov. Fick kallelse när jag var gravis och så fick jag en ny kallelse nrä mensen precis hade hittat tillbaka. Så nu åker jag ner när de har öppen mottagning så jag får det gjort.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-24 16:56:12 följande:
    hahaha fick kallelese 2 ggr när jag va gravid med Wille, fick dock ta det i samband med efterkontrollen sen... skönt att få det gjort.
    Ja jag bad också om det, men Lucas blev ledsen så fort jag hamnade i stolen så vi struntade i det då. Han vart ledsen bara jag fick på mig blodtrycksmanchetten. Men hon sa att de har nån försvarsinstinkt för mamma och det var väl den som slog in. Men det hade varit skönt att fått det gjort.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-24 17:00:58 följande:
    Någon här som varit på mammografi? När gör man det?
    Det är väl inte förrän man kommer upp i medelåldern om man inte har andra skäl för det?
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 17:02:45 följande:
    ajaja för cellprov.det är värre än att föda barn.har gjort det två gånger och bägge gångerna var rena helvetet då det gör så ont
    Jag har bara gjort det en gång, men jag tycker inte att det gjorde så ont.
    Ska göra det på torsdag istället. Fick nys på en auktion på tradera och Patrik vågar inte ta ansvar för den
    Sen ville de visst gå på stan också så då kan vi ta det samtidigt. Mig spelar det ingen roll vilken dag jag ligger med benen i vädret
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!