Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-03-10 19:56:04 följande:
    mkt vatten och frukt kallas det nejvars, men det brukar funka jätte bra mot både hunger och sötsug!
    O vatten kan jag inte dricka mycket alls av. Kan verkligen bara dricka när jag verkligen är jättetörstig. Tycker annars att det smakar jätteilla.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2009-03-10 19:57:19 följande:
    Man måste nog variera lite... jag drack i stort sett 2-3 portioner om dagen... (tror de säger 5 på paketen)... men det där kan man ju variera lite allt eftersom... det är ju svårt att börja med fullkuren direkt. Sen blev det mycket frukt och vatten coh alla dessa gosa chokladbarer som finns att köpa. Sen kan man ju göra massa gosa smoothiesar med pulverdryckena... och glass =) Det är ju bara att låta fantasin flöda. Tror inte att jag höll mig baar till dryckerna.. men ju längre man håller på med dem ju mindre sugen blir man ju på annat. Det är som med godis.. slutar man helt med godis, så försvinner ju godissuget till slut.
    Ok, men det är ju det jag oxå gör, dricker 2-3 påsar om dagen. Sen blir det inte mycket mera annat som jag äter eller dricker. Men det kan slinka ner en macka eller nåt nångång ibland eller riktig mat, som idag när vi åt lunch ute. Jag vill köra en ren kur med BARA pulver o INGET annat, inte en liten smula ens.
    Marayah skrev 2009-03-10 19:56:48 följande:
    Tuggummi är ett alternativ för att dämpa "tuggsuget"...
    Ja, fast när man kör extra vagansa så får man inte ens tugga tuggummi så jag vet inte om det är så bra.
    Fru T skrev 2009-03-10 20:00:16 följande:
    försök att lära dig
    Har börjat med att ha en vattenflaska framme hela tiden o småslurpar ifrån..
    Marayah skrev 2009-03-10 19:58:36 följande:
    Hur mkt vatten dricker du nu om dagen??
    Max 1 liter kanske..
    Fru T skrev 2009-03-10 20:03:08 följande:
    ja då är det ju lite trist kanske, men som sagt du har ju klarat det förr så då borde du ju kunna klara det igen, försök att hitta nånting som kan ersätta å lugna suget...
    Ja, nåt måste jag hitta på..får klura
    Marayah skrev 2009-03-10 20:04:44 följande:
    Nej de e ju så när man kör ren kur att det kan göra att man inte går ner i vikt, men på alla är det inte så. Det mål som du äter, äter du allt? Altså typ pasta o sånt med. De pulverdieterna går ut på är ju att du ska rensa ut all kolhydrat reserv i kroppen. Och om man inte äter så kolhydrat fattigt som möjligt så kommer man inte i Ketos som de heter, altså fettförbränningsfasen. Finns stickor som man kissar på på apoteket. "Keto-diastix" tror ja dom heter. Där kan man mäta hur långt i ketos fasen man kommit.. Altså det där lilla godiset man äter på helgen kan förstöra fasen med. Tråkigt men sant.
    Nja, äter mest sallad till köttet eller vad vi nu äter. Fast nu är det väldigt länge sen jag åt nåt med resten av familjen, dricker alltid pulver till middag. O lunchen oxå om jag är hemma, men är jag ute som idag, så blir det lunch på riktigt. Häromdagen åt jag couscous sallad med kyckling.
    Marayah skrev 2009-03-10 20:06:12 följande:
    Men ja har samma problem som du o e helt värdelös på att dricka. Har idag tex druckit två glas vatten, altså ca 5 dl vatten. Alldeles åt pipan för lite.
    Ja, får börja med som fru T skrev, att smaksätta vattnet.

Tack tjejer för alla råd jag får iaf Så skönt att man kan skriva av sig här när man är deppad.
    Fru T skrev 2009-03-10 20:11:44 följande:
    sen finns en grej till man kan göra som gav mig förvånande resultat, jag prövade en tid att byta ut allt mjukt bröd mot knäckebröd. å oj vad snabt det gav resultat!!å då ändrade jag ingenting annat.Gärna dom lite grövre knäckena som SPORT eller HAVRE...mmmmm..
    Det lät ju som en bra idè, jag älskar knäckebröd
    Hade du inget på då, som smör eller ost?
    Fru T skrev 2009-03-10 20:14:30 följande:
    klart vi stöttar nån nytta måste man ju göra hade ja inte bott så lånt bort hade ja dragit med dig på en promenad, dagligen...men bara för att tjata lite VATTEN VATTEN VATTEN  det gör susen å resar kroppen från massa onödiga slamprodukter som gärna stannar annars... å ja tror det är lite av en vanesak me...
    Hehe Ja, jag SKA börja dricka mera vatten.
    Gå promenader är jag dålig på, iaf långa, går en promenad varje dag, men inte så långt, men det beror på att jag inte kan gå så långt för jag får så ont i min rygg då tyvärr.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!