• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Alltså är jag ensam om att störa mig på dessa ungar som går å skriker fitta och kuk efter varandra. Det är ju sååå omoget och visst det är ju roligt... när man är 8-12 år kanske... eller? Dessutom så skall de klottra ner affisher och tavlor för allmänheten med dessa ord också... vad har hänt med barnuppfostran här i landet egentligen?

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-16 15:07:30 följande:
    den 26 april.jag och skorpan ska sälja då igen.
    Ah, skriver upp det så jag inte missar det. Dagen innan jag skall till doktorn igen. =) Skall bli skoj. Skall försöka dra med mig min kompis Jenny också... för sambon tyckte ju inte det var något att ha där =D Surpelle!
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-03-16 15:07:06 följande:
    finns ingen uppfostran längre...
    Asså... nej det verkar verkligen inte så. Jag som hade tänkt å försöka uppfostra min dotter.. men hur sjutton skall det gå till när andra ungar står å skriker könsord efter varandra...

Man kanske skall ta å flytta ut långt ut på landet där man slipper sånt skit.
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 15:08:16 följande:
    Det har jag undrat många ggr när jag har jobat i skola/förskola. En del föräldrar verkar ha gett upp helt och förutsätter att skolan ska ta hand om det. Men det står ingenstans i läroplanen att man ska uppfostra barnen på samma sätt som en förälder.
    Ehm.. får hoppas att Molly har vett nog att inte ta åt sig av det. Fast barn är ju enormt lättpåverkade. Hur skall man göra. Innan de fattar själva vad som är rätt och fel så lär de väl att ta åt sig en massa dåligt. Visst det kanske inte går att undvika helt. Men åh, jag vet inte.. blir så ledsen när jag går förbi skolan och ungarn står å ropar könsord och svärord efter varandra.
  • dinana

Jag tycker det här med uppfostran är upp och ner. Kanske för att jag själv inte hade så mycket till uppfostran. Är uppvuxen på landet med syskon som var sex år äldre. Vilka jag inte umgicks med speciellt mycket. Dessutom är mina föräldrar kristna och det var aldrig några fula ord i vårt hem. Så nu när man är föräldern så vet man inte riktigt hur man skall göra. Vi är inte kristna alls här, men försöker att inte använda svordomar och sådant i närheten av Molly. Men det är ju inte de bästa området vi bor i så man undrar ju hur det kommer bli sen när Molly börjar hänga med grannarna.

• dinana
    Marayah skrev 2009-03-16 17:06:08 följande:
    Hihi, lillfisen då... Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Vi har testat dem och hade inga problem med dem. De är ju minst lika bra som de "dyrare" tycker jag.
  • dinana
    Marayah skrev 2009-03-16 17:49:47 följande:
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?
    Ja det är märkligt.. vi har ju en maskin som hör till stångåstaden.. och jag kan säga att det mesta som stångåstaden är skit... ingen högklassmaskin direkt. Det är inte ofta den diskar rent, men har aldrig varit med om att tabletterna inte löses upp.
  • dinana

Det är nog som du säger Sanna att alla ungar är likadana på alla skolor. Är nog svårt att undvika.

• dinana

Vad var det i lördags?

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 09:21:00 följande:
    tydligen hade de öppet då oxå,mina föräldrar och makens kompis fick reklam om det .men vi fick ingen reklam. vi åkte förbi copp extra för ca 1 1/2 vecka sedan och då stod det att de öppnar den 18/3.trist att inte alla får reklamen nån som vet om de har höjt rean på europrice?i helgen var det fortfarande 25%
    Aha... vi som var och handlade på Maxi... vi tyckte det var ovanligt lite folk där. *hehe*
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2009-03-17 09:25:39 följande:
    Haha, då var det nog coop som lockade. :)
    Fast jag kan ju inte påstå att det var någon trafik heller... men vi åkte ju den "andra" vägen då det kanske är förklaringen.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!