Inlägg från: Marayah |Visa alla inlägg
  • Marayah

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-31 18:01:24 följande:
    Jenny och Marayah: Tack för en trevlig dag! Som jaqg trodde har jag ont ikväll men som jag sa till maken: Jag kan ju inte isolera mig dom 25 sista veckorna. Elin somnade innan vi lämnat perkeringen och sov när jag bar in henne och fortsatte så i 2 timmar. Det är så skönt med stora barn som kan laga mat! Ikväll har Jessica lagat maten och diskat upp efteråt. Det är LYX för mig. I morgon ska vi åter till dagis och sen ner på stan för att anmäla mig på af och köpa fina blommor. Elin och jag ska på 100-årskalas! Min gamla granne fyller 100år, en riktig krutgumma. Hon bor fortfarande i egen lgh och lagar sin egen mat varje dag. Hoppas att en annan är något sånär pigg när man är runt 80 år.
    Sötnosen!! Fick många FINA bilder.
    Riktig krutkäring.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-31 19:55:57 följande:
    Maria84: Grattis på 25-årsdagen! Hoppas du har haft en underbar dag! Jisses vad ni andra skriver mycket! Har faktiskt bara läst igenom vad ni har skrivit idag! Har ni planerat någon fika den här veckan? På söndag åker vi upp till dalarna och blir där i 1 vecka Nathalie är vrålförkyld och idag har vi fått medicin av läkaren. Förhoppningsvis dröjer det inte länge förens hon mår bättre. Själv mår jag bättre och bättre, har dock fortfarande ont i magen. Det jobbiga är att jag inte får lyfta Nathalie, men ibland kan man ju inte låta bli. Men då blir konsekvensen också att jag får mer ont :/ Känner mig tom inne i magen men det kan man tydligen göra efteråt.... Hoppas ni andra mår bra och att ni njuter av vårvärmen
    hej gumman. Skönt att höra ifrån dig. Hoppas att Nathalie kryar på sig...  Kramen.
  • Marayah
    thelifesaviour skrev 2009-03-31 20:10:30 följande:
    Idag är jag säker på att jag kände bebis! Låg och läste på sängen och jag kände det mest underliga i magen, som att någonting rörde sig där inne. :) Antar att bebis tyckte att systematisk teologi var lika tråkigt som jag tyckte och protesterade lite. ;D
    Hihi, så mysigt.
  • Marayah

Oj oj oj, va man kan bli trött ibland...

Bättre sent än aldrig men de e så sant som de e sagt de du skrev om att ha två barn Becka. Ja tycker oxå att ja gör ett bra jobb med mina två. Man ska juh orka med de barn man sätter till världen, och ha eknonomi att få familjen att gå runt....

• Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 21:35:15 följande:
    Nu finns det massor nya bilder i mitt galleri, i mapparna Leo o Vincent, bland annat från Vincents 1 års dag o hans kalas. Det finns dessutom två nya filmklipp i videogalleriet där Vincent är ute o går.
    Så söt man kan vara när han stapplar framåt.. Söta bilder med.
  • Marayah
    Fru T skrev 2009-03-31 22:27:22 följande:
    nu har vi fått en föraning om vad som komma skall här hemma... Det va en liten nyfödd som skrek på tevin å Nisse kissen blev helt orolig å börja jama å springa runt å kolla omkring, han va såå sööt!
    Men missse Nisse då.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 22:17:49 följande:
    Precis precis Jag vill ju ha en till bebis nu på en gång, men för att vara lite realistiska så måste vi vänta ett litet tag till..är så mycket som vi måste ändra då när vi får en trea, byta bil o byta till större lägenhet. O därför vill vi vänta till nästa år iaf så jag hinner plugga lite först o sen söka jobb o kanske jobba lite o få upp mammapengen lite till..det är ju inte bara att skaffa barn bara för att lixom..eller som jag skrev igår att kan kan man ju alltid, det är ju fysiskt möjligt Men ska man ha det ganska bra ekonomiskt så tänker man lite längre.
    Jag med, men utbildning o jobb först ska bli färdiga. Man måste juh ha nått att gå tillbaka till sen. Man kan juh inte fortsätta o bara producera barn heller.
  • Marayah
    Fru T skrev 2009-03-31 22:37:33 följande:
    Kan man inte? Fatta vilket barnbidrag man skulle få
    Hahah, verkar juh tydligen gå. {#lang_emotions_tongue_out} Men nej ja tror inte ja kan tänka mej de iaf. Räcker med max 3 st..
  • Marayah
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 07:46:19 följande:
    fast nu gäller det carena tvilling/syskonvagn så alla de 463 inlägg jag läst inatt nu är inte från förstagångsmammor... och alla talar lika gott om både carena o bt..
    Stackars dej med detta dilemma..

Men vilket fint väder de e idag!! Passar juh utmärkt att verkligen slå slag i planerna för dagen. Ta skägget promenaden med Filip i vagnen och min älskade faster i luren.
  • Marayah
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 08:12:53 följande:
    fast tänk om jag åker till gbg o känner på den, inte gillar den, åker hem igen o imorgon känner på BT o gillar den ännu mindre.. Inte så att man bara åker tillbaka till Gbg...
    Eller kan känna på bt innan du åker först..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!