Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Ni ser ut att ha haft riktigt trevligt igår
    Vi ägnade dagen i trädgården och med en massa bus

Idag är en av mina sämre dagar, så himla typiskt för idag får vi besök från Stockholm och Norrköping. Och så kan jag knappt röra mig! Blir till att ta det väldigt lugnt ialla fall.

Becka - hur mår du idag??

• Maria84

Ewa - uscha för magsjuka! Hoppas det ger med sig snabbt och att du slipper det!

Jag har beslutsångest! Suttit och kollat på syskonvagnar, att vi ska ha en babytravel är redan bestämt men har kollat på blocket nu och hittade en brun för ett väldigt bra pris eftersom allt följde med. Men jag vet ju inte om jag vill ha en brun eller svart! Sambon tycker att jag velar och tycker inte det spelar så stor roll mellan de två färgerna. Så jag vette sjutton hur jag ska göra. Nån som vill komma med några råd

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 19:41:23 följande:
    Brun syns inte skiten lika väl på så jag hade lätt valt det
    Där har du ju en poäng Tyckte priset var som hittat trots att det var en 07:a för man fick med alla tillbehör till den.
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 19:50:15 följande:
    Köpte ju själv en sån nu för en månad sen eller så, stod i valet o kvalen mellan grön eller brun, men fick bli grön då vagnen vi har nu är brun...Ja hittar man en som man vill ha o priset är rätt är det bara att slå till..
    Ja sparar man lite pengar så skadar det ju inte heller. Årets färger går ju på 6000:- med lift och då har man ju ändå inte med regnskydd och annat.
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 20:00:56 följande:
    precis, vi köpte ju 08 modell på rea för 3995kr + 995 för liggdelen med då..
    Ja vi fick de prisuppgifterna när vi var inne och kikade. Och där hade de ju den bruna med, och så var det väl grön och röd också väl som var förra årets färger?
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 20:09:49 följande:
    Och den gråa som vi har
    Fick för mig att ni hade en svart Kollade nog inte så noga märker jag nu

Det står ju mellan just brun och svart, hade jag vetat att det hade blivit en grabb till så hade det nog blivit den gröna kanske.. Funkar ju till en tjej med för den delen men de andra två känns lite mer neutrala. Visserligen blir det säkerligen en grabb till Det negativa som sagt med den svarta är ju den att bilen blir rätt lätt dammig här på våra vägar vilket gör att det blir damm på vagnen också när man lyfter ut den.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 20:34:47 följande:
    Det tycker jag!Jag tror inte han är svårövertalad

Det är bara 13 % chans/risk att det blir en till kille efter två st, så jag gissar på en flicka
    Har hört att chanserna ökar med en pojke till om man har två grabbar innan.
    Hade Lucas varit en tjej så hade jag nog fått en chock på förlossningen för jag var 100% säker på att det var en kille, magkänslan sa så. Får väl se vad jag känner denna gång
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 20:47:48 följande:
    Nej, jag läste nån forskning om att det är tvärtom. Hittade en tråd om det, ska se om jag hittar den...Det är tydligen så också att om mannen bara har systrar så har de fler pojkspermier av nån anledning. Så här blir det nog bara pojkar, men man ska ju göra det man är bra på
    Stämde inte på sambon då som har både systrar och bröder
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 20:52:37 följande:
    Däremot om det är mindre än 1½ år mellan barnen så blir det oftast samma kön.
    Blir ju lite mer än 1½ år mellan dem här, Lucas blir ju, ja vad sjutton blir han... 20 månader måste det bli väl när det är dags för Liten att kika ut. Så det är ju inte så mkt mer direkt
  • Maria84

Nu har vi pratat med tjejen som har vagnen och vi ska åka och kika på den imorron. Så det återstår att se om vi kommer hem med den eller inte, lite tidigt att köpa en vagn nu kanske men man får slå till när det dyker upp tillfällen

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!