Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-03 21:12:35 följande:

Jättefin! Jag hade slagit till om jag vore er
    Det kanske vi gör också Ska iväg och kika på den imorron
    Inte värt att ta med nån annan vagn i bilen imorron vill säga
  • Maria84

Jenny - har eran tre lägen på hjulen? Tänkte om det var så på de lite nyare modellerna bara. För det visade ju hon på Babyproffsen men de som har den vagnen vi ska kolla på imorron visste inte för de hade bara använt dem i snurrläge.

• Maria84

Vad snällt av Jenny att åka över
    Här brukar vi göra egen vätskeersättning istället, det blir mkt smidigare och kostar mindre

• Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-05-03 22:06:01 följande:
    Äntligen hemma efter en intensiv helg i småland med hundtävlingar och besök hos släkten! Kändes rejält i fogarna efter sista loppet så det ska bli intressant att se hur mina planer på att tävla fram till mitten av juli fungerar...Imorgon bitti är det dags för RUL har fortfarande inte känt lilla pyret tydligt någon gång så det ska bli skönt att få se hur han/hon mår därinne! Hoppas alla har haft en trevlig helg
    Låter som att ni har haft full rulle
    Åh vad mysigt med RUL! Vi får snällt vänta ett tag till, har inte det förrän 20 maj och det känns hur långt som helst tills dess! Framför allt när man är lite nojjig.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 22:16:55 följande:
    Japp det är tre lägen på den. Men vi har ju en -08. Vi använder också bara i svängbart läge, det är bäst!
    Jo jag tänkte att ni hade en 08:a, får väl se helt enkelt hur det är på den här modellen. Anledningen till att vi vill ha flera lägen är att som hon på babyproffsen sa så är det bäst med det halvlåsta läget när man går på grusväg, framför allt här där vi bor. Visserligen funkar det med hellåsta hjul också, svängbart funkar inte lika bra
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 22:19:28 följande:
    jo jag med men man ska inte ge barn under 12 hemmagjord...
    Det har vi fått sagt både hos läkare, bvc och sjukvårdsupplysningen att vi kan ge, bara man är riktigt noga med måtten. Körde med det på Lucas när han hade magsjuka i julas.
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-05-03 22:54:30 följande:
    Ja ska bli så mysigt att få tjuvkika lite på pyret Man är ju så nojjig innan sparkarna blir tydiga!
    Man blir ju det! Jag har ju känt rörelser för ett tag sen men nu har det varit stilla i ca två veckor så jag är lite nojjig.
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 22:32:14 följande:
    Jag tar också hellre köpt till barnen. Nu har vi aldrig behövt att testa visserligen, hade hemma i fall att... Men den dagen det blir dags så kommer jag använda den köpta. det känns bäst så.Nu blir det lite gos med karln innan John Blund kallar.Natti natti!
    Lucas fick ersättning en dag, inget apotek öppet här heller, var några dagar innan jul. Och det blev hemmagjord eftersom vi hade två magsjuka grabbar.
    Annars har vi det mesta hemma i medicinväg till barnen.
    Apipoulai skrev 2009-05-03 22:36:08 följande:
    Idag var vi på Babyproffsen i Nrk, den affären var ju mycket mysigare än här.Var även en sväng in på Babyland, snacka om försäljare. Klämde lite på en briovagn, sen fick jag en fulldemo fast jag inte ens tyckte den var snygg i första läget, men han greppade inte kroppsspråket och hintarna om att vi nog inte var intresserade av just den. MEn han fortsatte med sin monolog. ;) Han var trevlig iaf. Hellre någon som bryr sig om sina kunder än skiter i dem.
    Dom är mkt trevligare i Nkpg! Och han på Babyland är jättetrevlig, han har jobbat på Babyproffsen tidigare. Han förklarar mer än gärna och visar för fullt. Ungarna fick med sig varsitt mjukisdjur sist vi var där helt gratis, kostade 49:- st i vanliga fall och vi fick några tröjor med tryck på.
    På Babyproffsen i Lkpg måste man ju springa och leta efter dem för att få nån hjälp.
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-05-04 09:36:15 följande:
    Nu har jag fått sett lilla pyret Allt såg jättebra ut!Jag har moderkakan i framvägg precis som jag misstänkte och dessutom låg lillan med ryggen utåt så jag lär nog få vänta på dom riktiga sparkarna ett tag. Därimot kände jag det där typiska "sprattlet" som jag känt av ett tag samtidigt som jag såg bebisen röra på sig i magen, så nu vet jag att det faktiskt är bebisen jag känner Frågade även om det gick att se kön och hon som gjorde ultraljudet trodde till typ 85% att det var en tjej. Hoppas på det Nu är det snart dags att dra till jobbet!
    Åh vad mysigt! Kul om det är en liten lillasyster därinne

Funderat på om jag har moderkakan i framvägg också men på förra ul sa hon inget alls om hur den låg. Men det är bara att vänta och se.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-04 09:43:21 följande:
    Vad händer hos alla idag?
    Här ska jag ringa en massa samtal och skicka en massa mail och det ena med det andra nu på fm, snart dags för Lucas att sova en sväng så då får jag lite lugn och ro att prata i telefon Liam är med pappa och morfar uppe på andra gården.
    I em åker vi till Norrköping för att kolla på barnvagnen och sen förbi och hälsar på en av vildkatterna som flyttade dit till en vän.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!