• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-01 18:26:56 följande:
    Jag fick pengar nu av mina föräldrar i födelsedagspresent som de sa skulle gå till nåt som jag vill göra för mig själv, så då kändes det helt självklart att lite av de pengarna ska gå till det där O om ingen vill följa med så går jag nog själv, det där känns för mysigt för att kunna skippa
    Det låter jättemysigt... men jag vet inte om jag vågar gå på sådant som gravid... massage skulle vara toppen, men det är ju inget de rekommenderar när man är gravid...
    | Molly ?061216 | (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Huga.. fan va dåligt man sover på nätterna nu.. har inte kunnat sova ordentligt på tre nätter för min mage. Bebisen är inte still längre på nätterna och jag har insett att jag drömmer om att den snurrar runt där inne vilket den gör. Hur skall man får den att sova nattetid? Det värsta är nog ändå att jag vaknar av att jag inte har känsel i händer eller ben. Fick rådet att ligga på sidan inte på sidan... men ja.. det är ju inte så lätt.. Har bunkrat upp med kuddar i sängen för att jag inte skall rulla tillbaka... och har bett sambon att putta över mig om jag skulle ligga på ryggen.. men han sover ju myket bättre än mig så sånt lägger han ju inte märke till. Så stor mage som jag har nu hade jag aldrig med Molly.  Och då har man 14 veckor kvar att plågas...

=(

• dinana
    JuniMammaLKPG skrev 2009-03-01 21:07:14 följande:
    Oj vad här skrivs fort! Tack för alla välkomnanden, kul med en Linköpingsgrupp! SmileyMalin: Hallå där, kul att se dig. Och grattis själv märker jag, va kul!! Ja, nu håller vi tummarna att det ska gå vägen. Väntar med spänning på att känna mer tydliga sparkar snart så att jag får bekräftelse. Går det bra med huset?
    Välkommen hit!!! Jag är inte så aktiv i tråden har jag märkt på helgerna... så då missar man ju alla nykomlingar.. =) Såg att du ska ha bebis också i sommar. Roligt!!
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-01 21:10:36 följande:
    ja sover åsså jättedåligt men tar mig en nap mitt på dan nu för tin å det hjälper lite... vrider å vänder på mig hela nätterna å måste ju upp å kissa stup i kvarten käns det som... ja har aldrig vart en ryggsovare i hela mitt liv men nu helt plötsligt sover ja en hel del på natten... men bäst sover ja på högersidan (vänster i vanliga fall) den sidan man "inte" ska sova på under grav.. Läste nånstans att bebis vaggas till sömn när man rör sig å vaknar när man är stilla så det är därför dom e så livade på natten inte så mycket att göra åt utan det e bara att vänja sig..
    Ja jag sover också på dagen... försöker sova när Molly sover.. vilket brukar vara en-två timmar... men det är verkligen grymt nattetid.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-01 21:10:36 följande:
    ja sover åsså jättedåligt men tar mig en nap mitt på dan nu för tin å det hjälper lite... vrider å vänder på mig hela nätterna å måste ju upp å kissa stup i kvarten käns det som... ja har aldrig vart en ryggsovare i hela mitt liv men nu helt plötsligt sover ja en hel del på natten... men bäst sover ja på högersidan (vänster i vanliga fall) den sidan man "inte" ska sova på under grav.. Läste nånstans att bebis vaggas till sömn när man rör sig å vaknar när man är stilla så det är därför dom e så livade på natten inte så mycket att göra åt utan det e bara att vänja sig..
    Det där med att sova på sidan känder jag inte till.. jag sover nog lika mycket på båda.. men jag sover nog mest på vänster sida då jag har svårt att sova mot min sambo... sover hellre bortvänd från honom... men som sagt så blir det mycket fram och tillbaka.... =( Men vaknar nästan alltid på rygg på morgonen... och då har jag nada känsel i händerna...
  • dinana
    Svar på #218
    jamen det där känner jag igen... jag tycker det är knas att man alltid vaknar med händerna antingen uppe på bröstet eller ovanför huvudet... och då har man noll känsel i dem. alltid är det så! min sambo tycker ju att jag är jättesöt när jag sover så... men men... funderar på att binda fast dem men det håller ju inte det heller i längden.
  • dinana
    Svar på #217
    jag hoppas på en snäll inledning till sommaren i alla fall så man kan "vänja" in sig lite... hoppas lite på att bebis kommer någon vecka tidigare än beräknat. men det är väl inget man skall gå å hoppas på egentligen. är ju bra om bebis stannar kvar där inne så länge som möjligt.
  • dinana
    Svar på #238
    Nej, det är verkligen ingen bra version det här... vet inte varför de envisades med att byta....
  • dinana

det som stör mig mest är att länkarna inte funkar.... de står å blinkar men man kommer ingenvart när man klickar på dem...

• dinana

Gaaaah, vad nu då.. databasfel... jaha.. tack så mycket

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!