Inlägg från: Mandarin |Visa alla inlägg
  • Mandarin

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-04-29 21:17:42 följande:
    exakt

men herregud.vad är det för fel att skriva om det är en invandrarunge som gör jävelskaper?det är ju sanningen!jag har inte ens skrivit att ALLA invandrare är så.sluta få det till att jag drar alla över en kant när jag inte ens gör det!*SUCK*typiskt FL det ska gnällas på ta mig 17 på alltLeos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 20:29:23 följande:
    samma här.jag umgås med de som är trevliga.har haft många bra vänner som har haft invandrarbakgrund.vissa personer är ju otrevliga och hemska,men man får mothugg så fort man skriver att det är en invandrare som gör nått.jag fattar inte vad det är som är så störande och stötande när man säger sanningen när röttägg gör jävleskap
    jag har aldrig "gnält " över något innan och jag syftar inte specifikt på detta inlägg utan andra som liggar bakåt i tråden.
  • Mandarin
    JePaLuLi skrev 2009-04-30 09:01:13 följande:
    Ja, hjärtat smälter flera gånger om! Han är så otroligt kelig och go den lilla mannen!Vad duktig du är Vi ska äta frukost nu, sen blir det bad för barnen och en dusch för mig. Sen ska vi till Claras och fika med lite nya och gamla bekantskaper Ikväll blir det grillat här hemma och sen åker vi nog till Ljungsbro och kollar på brasan och fyrverkerier.Skönt med långhelg igen!
    Var i Ljungsbro finns det?
  • Mandarin

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_sunny} TREVLIG VALBORG {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_flower}

• Mandarin

Alex har fått maginfluensa igen (h0n hadde det i vintras). Önskar det var jag istället, tycker så synd om henne.
    Hon får inte behålla något, stackarn....

• Mandarin
    Maria84 skrev 2009-05-05 13:56:24 följande:
    Tack för era tummhållningar! Tyvärr har det inte hjälpt. Liten lever inte längre och jag känner mig så tom, så tom! Har gråtit hela vägen hem och det känns som att det inte finns nån ände på tårarna. Liam är jätteledsen för att bebisen inte lever längre och han har gjort så fina förklaringar på allt. Att det är jättesynd att bebisen är död för det är ju ett sånt stort ögonblick när bebisen ska komma osv. Blir inlagd över dagen på torsdag för igångsättning med tabletter. Förhoppningsvis får jag åka hem på kvällen om jag känner mig pigg nog.
    Oj, vad hämmskt. Är så ledsen för din skull
  • Mandarin
    Mizzz skrev 2009-05-08 09:35:11 följande:
    Jag har en teori om att man mår med illa om man inte sysselsätter sig så mycket.. Tex när jag var gravid de första veckorna med Linus så var jag i Kanada, hade jätte mkt för mig, mådde inte de minsta illa. Men första gången (gjorde abort då) så hade jag INGET för mig och mådde så otroligt illa att jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Kanske kan man koppla samman det med stress?Så kanske har det med att göra hur stressad man är, är man väldigt stressar innan så lär man inte bli mindre stressad sen och man får därmed mindre tid för barnen.Aja, som sagt, bara en teori tagen från luften!
    Jag har mått jätte dårligt under mina graviditeter och har fått diagnos pga det. Tro mig det är fysiskt och inte psykiskt...
  • Mandarin

Lill skuttan verkar må bätte, hon har inte kräkts sedan i går natt. Men hon vill inte äta annat än majsvälling. Hon började nästa kräkas när hon fick en liten bit banan i munnen...

Jäklar vad mycket tvätt det blev pga att hon är magsjuk, tvätt maskinen har gått på högvarv i 2 dagar nu.

• Mandarin
    Firstandhappy skrev 2009-05-08 13:13:30 följande:
    usch o fy ja, vet hur det är, wille låg i 3½ dag o kräktes.. äter fortfarande inget annat än välling, bara kastar sig åt sidan o biter ihop när jag försöker ge honom annan mat...
    Jag försökte muta med isglass hon hon älskar, men hon gör bara prut ljud med munnen. Det går ju inte att missförstå

ja ja hon åt iallfall lite ost,,,

.
    Mizzz skrev 2009-05-08 13:31:39 följande:
    Om jag menade något sånt så menade jag absolut tvärt om, att man med psyket kan tränga bort illamåendet.. Tex, detta har inte med graviditet att göra, när man har tentaperiod och blir sjuk, så tränger man undan det, man är stressad och bara måste fixa tentorna, och direkt när de är fixade som kommer alls som ett brev på posten..
    ja ha missförsånd från min sida sorry
  • Mandarin
    Skorpan08 skrev 2009-05-08 19:22:44 följande:
    Ja, just det. I mitt galleri under Nr5 ligger en nytagen magbild. Om någon är nyfiken alltså!Fredagskramar till ALLA!!!!!!!!!
    Har nu gjort köns ul?

Till mig kläckte min bim ur sig att Alex var en pojke. Skulle blivit en Alexander ha ha ha smacka om att vi blev förvånade när det kom ut en flicka.
  • Mandarin

Jaha, då blir det överraskning. Vi har inte häller tjuvkickat på några av våra...

• Mandarin

Största tjejen kom inskuttande här för en stund sedan.

- Vet du mamma det här är den lyckligaste dagen i mitt liv!.
    - Jaha vad har hännt?
    -Jag har fått en puss av Emil ...... på kinden.

Ha ha det var inte länge sedan hon var liten. Tiden går fort...

• Mandarin
    Apipoulai skrev 2009-05-10 20:44:18 följande:
    Ja, sparkarna är mysiga, så länge man inte ska sova. Sen saknar man nog att vara mensfri, det är väldigt bekvämt. Ett år (typ) utan tamponger, gud så skönt.
    Ja men avslaget är ju inte att leka med
  • Mandarin
    Apipoulai skrev 2009-05-10 20:53:59 följande:
    Nä, men förutom den då. För jag har läst att man inte har mens när man ammar heller. Stämmer det, ni som har barn?
    Fick min första mens när Linn var 3 mån och med Alex var det likdant..
    Jag amade inte någon av dom, det sätter väl igång när kroppen byggt up sig igen. kanske har en del med hormoner att göra..
  • Mandarin
    playmate86 skrev 2009-05-10 21:08:06 följande:
    Familjetrollet jag vet hur det är att ha sådan mens de tre första dagarna för mig fiuck jag bo på toa skönt att slippa det nu när man ä'r gravid. dock lyckades jag stoppa min mens förr med p-spruta tack vare hormonerna blödde jag lite första månaden sen inget alls. annars kan du prova några tabletter som finns på recept som heter tranon och dem är kanon. ska man ta två styck trte gånger om dagen var 6 timma ca och gör man det blöder man nästan nada hela den dagen.... och tar man bara på morgonen så lugnar den ner mensen radikalt
    Tableter i all ära, är det inte bättre att låta kroppen sköta det naturligt.
    var tar allt blöd vägen som skulle kommit ut men ej gjorde det?
  • Mandarin

Vet ni var man kan få tag på filmen "Under ytan"? tror Liza Marklund är med i filmen...

• Mandarin
    Familjetrollet skrev 2009-05-18 11:45:05 följande:
    har du kollat med ginza?
    Ska be sambon jag är inget bra på sådant...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!