• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

playmate86 skrev 2009-03-21 12:21:14 följande:
    hej,... i onsdags var jag på kvinnohälas första gången och de sa att jag skulle på ul om sju veckor men jag vet inte om det är för lång tid att vänta eftersom sist jag var gravid var det skallbrock och det sågs redan i vecka tio alltså tre veckor tidigare än det ul jag ska få göra nu som blir i v13 och överläkaren på ul sa då att nästa grav måste övervakas extremt nog och med täta kontroller jag anser inte att få vänta 7 veckor på att få veta något är tät kontroll och den oro som växer i mig gör ju att jag inte kan fokusera på skolan och allt utan jag tänker bara på hur ul kommer vara.. vad tycker ni att jag ska göra ska jag trycka på att få göra ul tidigare eller ska jag bara finna mig i det???
    Säger som Skorpan08, ring till din BM och be om att få tid för ett extra UL redan nu. Vet inte om de kan se sådant på VUL, men det brukar man ju få kunna göra mycket tidigare. SJälv var jag ju på två VUL i vecka sex och sju.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-21 16:37:43 följande:
    vad bra.du får gärna inboxa de andra i tråden
    Nu blir jag nyfiken...
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-21 17:06:23 följande:
    jag inboxar dig
    japp, jag kanske kan komma över till dig och hämta cykeln om ni vill bli av med den.
  • dinana

Här drog jag på mig min sommarjacka idag... det var precis så den gick att knäppa--- tjoho! Men tyvärr så kommer den nog vara för liten i sommar =( Tror inte den tål så många centimeter till nu.

• dinana
    Fru T skrev 2009-03-22 12:59:07 följande:
    från vilken vecka räknas man som höggravid??
    När man gått in i tredje perioden var det någon som sa till mig... så vi är där nu
  • dinana

Här är man helt slut i kroppen. Skall till BM imorgon och typiskt nog så är Molly sjuk nu så jag får se till att hålla sambon hemma imorgon så jag kan åka till barnmorskan vid elva. Vi vet inte varför hon är sjuk, men hon har knappt ätit något sen i torsdags och det börjar ju visa sig nu. Vet inte hur man skall få i henne mat för hon vill verkligen inte äta något. Det blir lite plurr i blöjan emellanåt.... tips??

Har lagt upp en massa saker på Tradera, men självklart så dyker sakerna inte upp. Suttit och väntat sen åtta nu =(.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-22 21:16:00 följande:
    Ni som kommer på onsdag, äter era barn nåt fikabröd? Tänkte om jag skulle göra nåt lite barnvänligt fikabröd till dem i så fall? Vincent har inte fått smaka nåt sånt alls ännu, han ska få göra det på sitt kalas på lördag. Så för hans skull behövs det inte, han nöjer sig med majskrokar Men tänkte att det kunde vara kul annars om era barn äter nåt sånt
    Jag hade gärna kommit om det inte hade varit för Molly... men jag får väl komma en annan dag.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-23 08:30:54 följande:
    T har stora problem med powern.ibland tar det upp till 18 timmar innan auktionerna kommer upp.jag ska oxå hiva ut en del på T.rensar för fullt här hemma L och V mamma jag får hoppa fikat då tiden krockar med dagis/skolhämtning skorpan08 huga för magsjuka.här är vi snoriga och hängiga. igår blev vi så glada då lillan vågade cykla till slut.hon har vart så rädd när cykeln vinglar.men nu kom hon igång igår och cyklade en hel del.så nu ska hon träna så att hon förhoppningsvis kan cykla utan stödhjul till hösten. vad ska ni hitta på idag?här ska det packas,städas och tvättas
    Ja, det löste sig till slut, men måste säga att det är lite irriterande när man vill lägga upp bilder på sidan i efterhand och så kommer aldrig auktionerna upp. Men i morse vid sju så hade de dykt upp i alla fall. Så nu har jag fixat det.

Skall ner till barnmorskan vid, så då får sambon vara hemma och vabba Molly.

Slängde ni cykeln???
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-23 09:19:08 följande:
    Dinana cykel hade stödhjulen kvar.fixar bild under dagen
    Super! Jag håller utkik efter den när jag kommer hem igen från stan =)
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2009-03-23 09:46:17 följande:
    Nu är jag säker på att det är magsjuka, mår så dåligt. Och stackars Elin blir så rädd och ledsen när mamma kräks. Så snart kommer en kompis som verkar vara imun mot magsjuka och tar hand om oss.
    Usch vad tråkigt, hoppas att det går över fort. Inget roligt med magsjuka när man är gravid. Jag hade det ju när jag var i v 20... och det var verkligen inget att skratta åt. Mådde skit i en vecka efteråt för kroppen tog så mycket stryk av allt spyande.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!