Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Hemma igen och med samma besked. Fick en jättebra läkare och hon gjorde både vul och ul men inget livstecken. Så imorron bitti åker vi in. Jag hoppas bara så att det kommer igång väldigt snart och att allt kommer ut utan skrapning för jag vill hem på kvällen!!! Avskyr sjukhus! På det sättet hade det varit bättre med skrapning så man hade det gjort snabbt men med påfrestning för kroppen.

• Maria84

Ang glukosbelastning så gjorde jag det när jag väntade Liam dvs en gång 02 och en gång 03 så sen dess har de hållt på med det ialla fall. Fast då vägde jag braaaa mkt mindre nu, var inte bra att träffa sambon

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 17:14:32 följande:
    sjukhus är aldrig skoj.jag fick göra min skrapning i motala då de hade den där då.jag ska hålla tummarna att du får komma hem imorgon och vara med din familj.jag fick åka hem några timmar efter "operationen".sänder dig fler styrkekramar.
    Jag gjorde ju skrapning -01 efter ett ma och då fick jag ju åka hem på em.
    Men nu ska jag göra som en tvåstegsabort, och skrapning blir det om moderkakan inte kommer ut. Skrapningen blir ju inte förrän på kvällen om det blir så.
    Bebis har ju varit död i över en månad enligt mätningarna. Och här hade man precis börjat slappna av.
    Barnen kommer att vara hos mormor och morfar imorron och sambon kommer att vara med mig.
  • Maria84

Nu ska vi göra ordning oss för sängen här, ska packa ned det sista i ungarnas väskor. Det blir tidigt imorron eftersom vi måste åka åt motsatt håll för att lämna ungarna innan vi kan åka till US. Börjar redan att få panik för vad som komma skall!

Kommer inte hinna att kika in imorron innan vi åker så ni får ha det så bra! Så får vi se när jag kikar in igen. Hoppas innerligt på att komma hem imorron kväll som läkarna sa att jag kunde få beroende på hur snabbt allt kom igång. Men med min tur så kommer det säkerligen ta lång tid.

Kram på er!

• Maria84

Tack för att ni har tänkt på oss idag!
    Kom hem här vid 22, var tvungna att vänta på läkaren som skulle komma och kolla allt och sen stannade vi till vid coop för att köpa hem nåt att äta. Första gången sen i måndags som jag har varit hungrig trots att jag har legat med dropp sen imorse.

Kl 17.54 kom vår lilla änglason ut.

Vi är trötta och ledsna men också lättade av att ha det avklarat för att kunna fortsätta kampen vidare. Och jag hade målat upp värsta scenariot med allt fick det helt annorlunda. Och personlen var helt underbar.

Nu ska vi krypa ned i sängen och soooova! Tidigt imorron bitti hämtar vi hem våra älsklingsgrabbar!

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-07 22:44:52 följande:
    Jag beklagar verkligen det ni får genomgå
    Tack!
    Mizzz skrev 2009-05-07 22:47:51 följande:
    Vi tänket på er! Ta hand om er och försök hitta nya krafter! Kram!
    Tack, vi tar en dag i taget nu. Kram!
    SmileyMalin skrev 2009-05-07 22:48:23 följande:
    beklagar sorgen vet ni vad som hände eran lilla ängel än?
    Nej inte ännu, men de ska undersöka det. Så vi får se när vi får svar på det.
  • Maria84

Som sagt personalen var underbar men så var det läkaren som jag hade när jag fick beskedet om att Liten hade dött. Som tur var så jobbade han inte under kvällen utan vi fick en bättre. Men vi sprang på honom i korridoren och han frågade hur det gick och han sa att om en vecka så är det glömt och man har gått vidare. Jag hade kunnat lappa till honom just då!

• Maria84

Hej tjejer!

Blev inte mkt sömn inatt, vaknade varje timme. Men så härligt att få åka och hämta hem sina grabbar och krama om dem!

Har fått beskedet också att Litens aska kommer att spridas ut i minneslunden i Skeda Udde. Vi kan få askan själva också men det blir inte billigt. Vi har en månad på oss att bestämma oss men just i nuläget låter Skeda Udde som rätt beslut med tanke på att det skulle kosta oss 8000:- att få askan själva och sen begravningsbyrån ovanpå det.
    Har fått frågan från många om vad vi ska ge Liten för namn, och just nu har vi ingen aning!

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-08 18:57:57 följande:
    maria84: Mina tankar är ständigt hos er! Jag finns här om du vill prata/gråta.
    Tack! Jag vet, du är världens gulligaste! Just nu känns det bara som att man vill sjunka genom jorden. Var och handlade lite snabbt idag men känner mig bara som ett stort "skämt". Att ha gått med stor mage och så nu ingenting längre.
    Det blev verkligen snabbhandlat och sen direkt till bilen, pratade inte med någon.
  • Maria84

Gomorron på er!
    Lite bättre sömn inatt men vaknat flera ggr och gråter mig till sömns istället. Och sambon känner sig maktlös som inte kan göra så mkt för mig.

Vädret verkar klarna upp så vi ska iväg på koutsläpp, Liam vill jättegärna åka och han vill helst att jag ska följa med så jag ska göra det. Hoppas att vädret håller i sig nu bara. Sen får det bli myslördag tror jag. Skulle behöva shoppa lite till ungarna, för pengar som egentligen inte finns, men det får vänta ett tag till tror jag även om det är vissa saker som de verkligen behöver nu. För tidigt att springa omkring som en dåre. Har kollat på nätet för att slippa springandet men inte hittat nåt direkt.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!