Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:36:07 följande:
    ja du är undantagen... hmm?? heter det så..
    Tack, gulliga du!
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    EWA: Man ska inte ge laxerande till barn under 3 år utan att rådgöra med läkare eller bvc-personal först. Men katrinplommon är helt ok att prova själv.
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 12:16:41 följande:
    nä för att jag ska ge honom det krävs bra mycket mer än bara lite hårt bajs... men kommer nog ge honom lite katrinplommon bara för att få lite fart på magen..
    Gör det så håller jag tummaran att "proppen" släpper så han kan bli go i magen igen. Söta lille Wille!
  • Skorpan08
    LillaLilli skrev 2009-05-12 12:53:34 följande:
    hej och tack =) ojoj många flickor :D va roligt! uschdå- foglossning kan inte vara skönt alls...
    Jo, många flickor blir det! Det är jättekul för det mesta, inte så kul när alla tre stora har sin mens bara. Dom är synkade så dom har den samtidigt, då kan det bli en del hetsiga diskussioner.
    Foglossning är ett påfund som bara jävulen kan ha hittat på. Inget kul alls.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 13:34:51 följande:
    Den här dikten läste jag, tycker den är så fin!  Jag födde dig raring, du kom ifrån mig. Och hela mitt liv ska jag älska just dig. Din hy är så fjunig din kropp är så varm. Jag håller dig nära intill på min arm. Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst. Jag nynnar små visor till glädje och tröst. Gyllene lockar och ögon så blå, knubbiga armar och fingrar så små. Din hand i min hand, ditt gurglande skratt. För mig är du lyckan - en värdefull skatt. Du växer var dag, liten blir stor. Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor. Jag räddar från spöken som kommer om natten. Jag vänder din kudde och hämtar dig vatten. Snart springer du lätt på smidiga ben. Och kroppen blir knotig som förr var så len. Du pratar och skrattar och sjunger och gråter. Jag tröstar, förmanar och lyssnar, förlåter. Du frågar om livet och allt runt omkring. Jag svarar på allt och på ingenting. Du börjar i skolan med ryggsäck och allt, och vantar och mössa ifall det blir kallt. Jag står där i fönstret och ser hur du går. Jag ler fast i ögonen skymtar en tår. Vart tog de vägen, de år som försvann? Vad stor du har blivit, vad mycket du kan. Snart blir du förälskad och kinderna glöder. Och sen blir du sviken och hjärtat det blöder. Jag tröstar och lyssnar och minns allt för väl, hur sårbar man är i hjärta och själ. Snart flyttar du ut, strax lämnar du mig. Och livet går på fast nu utan dig. Vi träffas ibland, du gör små besök. Du sitter som förr vid mitt bord i mitt kök. Får nybakta bullar och dricker choklad. De minnena värmer, de gör mig så glad. Och nu har du gift dig, har egen familj. Och jag har små barnbarn som jag tittar till. Fast pannan den rynkas och håret blir grått. Så minns jag med glädje de åren som gått. Jag tackar för lånet - för stort och för smått. Du är den vackraste gåva jag fått!  
    Tack för den. Nu sitter jag ju här och storbölar. Sååå fiiin dikt, alldeles underbar.   Jä--a hormoner.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 14:19:17 följande:
    Jag bjuder på den, skönt att rensa tårkanalerna lite
    Så generöst av dig!
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-12 14:30:00 följande:
    Jo mamma säger att det är viktigt att ja inte tappar kondisen å så där men det gjorde ja ju redan när ja låg till sängs Jag tror på vila, det är bra grejor...
    Kondis är överreklammerat!
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-12 14:39:08 följande:
    Den ja ja ju liksom inte göra så mycket åt nu ändå fan bara gå tre våningar upp till vinden å ner igen är ju en pers...Kondis jobbar ja tillbaka efter hon kommit ut!
    Låter som en plan!
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 14:20:02 följande:
    är det fler som är fiknasugna?ev fika på skäggetorp C på fredag efter kl 12
    Jag hoppas på att maken kommer hem tidigt på fredag, så jag avstår denna gång. Han har sena dagar hela denna vecka utan just fredag.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 15:33:48 följande:
    Hehe Stackars Tedde!Nån som vet vart man kan få tag på bra sand till sandlådan??
    Björn gissar på K-rauta, Coop Bygg, dom som säljer sandlådorna.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!