Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 10:46:18 följande:
    Har djuren kommit ut ännu? Kaninerna o getterna tänkte jag mest på.Vi har oxå tänkt att ta en tripp dit, men visste inte när djuren släps ut.
    Jag har faktiskt ingen aning. Men nåt finns det ju alltid att titta på
    Familjetrollet skrev 2009-04-13 10:51:14 följande:
    så söta.har din granne (vår fd granne)skaffat hundar oxå?vi såg S för ett tag sedan med två små söta hundar.ajaj för att få tänder.som tur är går det över rätt snabbt.hoppas allt är bra med erhär sitter man man med störtmens och med mensvärk för första gången på 6 år. stackars liten. ja vädret är riktigt härligt.skulle gärna vara ute och gå.men med störtmens så vill man knappt röra sig.fast en sväng till kolonin blir det.idag ska vi fixa de nya rabatterna där jordgubbarna ska planeteras om
    Fy! Jag tror mensen är på väg här också. Jag har jätteont i magen, så det verkar inte bättre. Men på ett sätt hoppas jag ju att det är den så man vet att kroppen funkar som den ska. Efter att den varit borta i 2 år så känns det nu som att det gör väldigt mycket ondare, men det kanske tar ett tag innan den stabiliserat sig?
    Gott med jordgubbar! Jag bara älskar jordgubbar!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-13 18:21:39 följande:
    Vad trött jag är idag, blir väl så när man är ute nästan hela dagen.Barnen o sambon badar nu, sen ska barnen nattas o sen blir det lite tv, men tidigt i säng. Imorgon är det vardag igen..
    Jag var likadan igår. Somnade först av alla
    Men idag är jag utvilad iaf
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-14 21:24:57 följande:
    kaniner kan ju va ute året om om man har en redig bur (en upphöjd på ben, vintertid), men dom har det ju roligare med sällskap då så två är ju att föredra...
    Japp det hade vi när vi var små. Jag och syrran hade en varsin kanin och byggde hinder och hade tävlingar med dem
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 09:26:33 följande:
    oh jag hade med massa djur när jag växte upp, katter o hundar o kaniner o marsvin och chinchillor o råttor o grodor o fiskar o fåglar, hahahaha har nog haft hela näringskedjan om jag tänker efter, men underbart har det varit, kan inte tänka mig låta mina barn växa upp utan djur så döden för oss vore om något av barnen skulle bli/vara allergiskt..
    Jag vill också att mina barn ska få växa upp med djur. Men eftersom Lucas fick andnöd i somras pga katterna så fick vi ge bort dem
    Men enligt bvc så kan det växa bort eftersom vi gjorde oss av med katterna så vi hoppas på det! Vill gärna ha en hund.
    Men en kanin borde funka om man har den/de utomhus. Dock så har jag hört att det är flera kaniner som har blivit attackerade och till och med dödade här i Skäggetorp så jag vet inte om man vågar
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-15 09:50:51 följande:
    En räv har vi haft också, honom får vi ju inte glömma Jenny - av andra djur eller människa?
    Av idioter till människor som roar sig med att plåga djur
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-15 10:26:26 följande:
    Har aldrig varit med om att någon plågat våra katter och då har vi bott i typ Skäggetorp sen -03. Fast det beror kanske på vad man har för grannar. Då springer våra katter lösa ändå.
    Jag vet inte alls vart det var. Det stod massa notiser i corren i somras och höstas om att det var folk som gav sig på djur här. Därför vet vi inte om vi vågar skaffa nåt nu. Vi vill gärna ha en liten kanin. Men vi bor ju ändå i den lugnaste delen av skägget så det borde ju vara ok egentligen.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 10:31:54 följande:
    ja för det är ofta bra mycket mer jobb med dom än man tror... nä tacka vet jag hund när man bor på landet o kan släppa ut den för att spring fritt
    Det är det absolut. Det är värre att ha en valp än en bebis .-)
    Men jag är uppväxt med hundar och saknar det massor. Men som sagt, det blir inte nån hund i en lägenhet. Aldrig i livet!
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-15 10:50:23 följande:
    Åh avskyr sånt folk!! Bara att de ger sig in på tomten så är ju bara det ett brott.
    Jag med. Jag fattar inte hur folk ens kan klara av att skada ett oskyldigt djur. Då kan man inte ha alla hästar i stallet så att säga. Ingen normal människa gör ju så!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 11:02:16 följande:
    fan va hemskt det är... mina har bara varit traumatiserade, har nog haft ett 30 tal katter hemma för att bli "normala" o inte skita på sig av skräck bara man spolar en toalett.. nu är det lugnt på den fronten däremot då man har barnet/en att tänka på...
    Fy vad hemskt!
    Jag brukar titta på det där HItta hem eller vad det heter på fyran. Grinar som en tok emellanåt. Usch för folk som inte tar hand om sina djur!
  • JePaLuLi

Matrix säljs väl hos de flesta frisörer har jag för mig.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!