Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

VI från Linköping Del 3!!!!

Svar på #906
    Familjetrollet skrev 2009-03-07 16:38:27 följande:
    det var -02.hon hade köpt en ny briovagn vars suflett gick sönder direkt. BP vägrade laga sufletten,så X ringde brio som hänvisade till denna butik.men butiken vägrade så då hörde X av sig till PLUS på svt.efter det programmet så blev X portad på livstid på BP.sufletten byttes ut sen utan problen i norrköping
    Tack för att du svarade. Usch... får hoppas att dem har blivit bättre med åren så man slipper ta med sig en arg svärmor varje gång det är problem.
  • LittleMee
    Svar på #910
    Familjetrollet skrev 2009-03-07 16:43:51 följande:
    de har inte bättrat sig ett dugg.har sett hur illa de har behandlat andra kunder där.i norrköping är de toppenbra
    Jo jag försökte med den snälla taktiken och förklarade exakt vad den andra hade lovat oss men dem två från igår ställde sig direkt i försvarsposition och nästan dumförklarade mig som inte visste hur mkt en 09 är "värd" i butik, vilket är lite oproffessionellt när man arbetar i butik anser jag. Visst tyckte jag synd om tjejen som blev utskälld men hade hon inte blivit det hade vi säkert antingen blivit av med handpenningen eller fått köpa en repig vagn.

Nu vet vi det i alla fall och tänker aldrig mer gå dit igen efter vi har hämtat vagnen.
  • LittleMee
    Svar på #914
    Familjetrollet skrev 2009-03-07 16:53:40 följande:
    de är verkligen knepiga och sura.de gånger de har vart trevliga under 12 år kan jag räkna på en hand tacka vet jag gubben som hade barnvagnslagret i norrköping,bättre butik fanns inte.
    Jag är lite ovanlig envis och tjurskallig när det gäller service. För 3 år sedan ringde jag till Sagoland och efterfrågade "dinosauriefiskar". Har själv jobbat i leksaksaffärer och varit på några leksaksmässor så jag visste att de såldes just i leksaksaffärer. Kvinnan i telefonen blev helt ställd och undrade varför jag i allsing dar inte ringde zoobutiken istället. Har inte handlat där sedan dess.

Bra att veta om Norrköping när det är dags att byta vagn.
  • LittleMee
    Svar på #917
    Familjetrollet skrev 2009-03-07 17:12:53 följande:
    ush villken attityd de har.om jag minns rätt så är det samma gubbe som hade barnvagnslagret som har happyland i norrköping.hur gamla är ditt/dina barn?
    Jag har inga barn än . Det första beräknas att komma i slutet av nästa månad. Vi har redan köpt en Brio Joy med en sittdel som medföljde. Men jag tycker att sittdelen verkar lite väl stor och klumpig så det är nog inte helt omöjligt att vi köper en annan smidigare vagn när lillen börjar sitta upp.
  • LittleMee

Vi har ju också fått bra bemötande där tidigare tills det blev problem .

Ingen som har laban eller mumin sängmobil med speldosa som bara ligger? Orkar inte åka ända bort till Norrköping då jag bara har sett såna på babyproffsen .

• LittleMee
    Svar på #926
    JePaLuLi skrev 2009-03-07 17:59:44 följande:
    Vi hade det problemet i Eskilstuna, men här har de varit supertrevliga och hjälpsamma.

Vi hade en laban, men den rekomenderar jag verkligen inte. Den gick sönder efter bara några dagar och då var den ändå rätt dyr.
    Typiskt. Måste ju matcha ihop med lampan, sängkläderna och spjälskyddet.
  • LittleMee
    Svar på #930
    Maria84 skrev 2009-03-07 18:12:27 följande:
     De har inne på Ikanohuset på Briobutiken. Vi har inte haft så stora problem direkt med BP i Linköping men nog är de trevligare i Norrköping. En gång har de varit riktigt omöjliga i Linköping, vi skulle ha en madrass till en växasäng som vi hade köpt till Liam men på BP i Lkpg fick vi inte enbart köpa madrassen för då stämde det inte med deras sängar och allt vad det var och det var helt omöjligt. Ringde BP i Nkpg och det var inga problem, det var bara att vi kom och hämtade en så beställde de bara hem en extra nästa gång. Annars har vi inte haft några problem med att byta saker som är trasiga eller så. Babyland gillar vi med! Han är supertrevlig och är aldrig omöjlig. Ungarna fick varsin sak sist vi var där, gick och hämtade saker i butiken Inte många som gör så
    Var där inne och tittade för några veckor sen men jag frågade aldrig personalen. Tack för tipset, ska fråga nästa gång.

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 18:50:35 följande:
    Vi har en laban. Fast Vincent använder den fortfarande ibland, men ska väl ta bort den snart kanske. Den är jättefin Problemet är väl bara att vi vet inte om vi ska ha fler barn, så vi vet inte om vi ska sälja den eller spara den.
    Tycker ni kan sälja den .

Men säg gärna till om ni bestämmer er för att sälja den och jag inte har hittat nån innan.
  • LittleMee
    Svar på #936
    JePaLuLi skrev 2009-03-07 19:46:29 följande:
    Kolla Tradera och blocket annars. Där kan man hitta det mesta
    Har redan gjort det under några veckors tid. De på blocket går åt fort. På tradera har antingen budet blivit för högt eller så svarar inte säljarna om fraktpriset så jag har låtit bli.
  • LittleMee
    Svar på #941
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 21:25:49 följande:
    Vi har pratat om det nu o vi har bestämt oss för att sälja den. Ska vi ha ett barn till så köper vi nytt. Så vi tänkte sälja den för 200 kr, om du är intresserad
    Eller så får ni köpa tillbaka den för halva priset när det är dags . VI VILL HA DEN! Var bor ni? När kan ni?
  • LittleMee
    Svar på #944
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 21:32:22 följande:
    Haha, ja, så kan vi säga Blir nog inte nån bebisverkstad här förrän tidigast nästa sommar.Vi bor i Lambohov, vi är hemma istort hela dagen imorgon, om ni vill komma förbi o titta på den
    Vi ska hem till hans familj kl 15 för mat och fika. Antingen innan eller efter? inboxa mig din adress och nummer och när du föredrar så hör jag av mig imorgon. TACK!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!