Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

För exakt ett år sen var vi hemma hos min mamma o sov våran sista natt som enbarns föräldrar Vi var alla spända på vem som låg i min mage. 08.29 i morgon bitti var det ett år sen som det var en liten herre som vrålade så det ekade i hela opsalen

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    thelifesaviour skrev 2009-03-24 20:18:08 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 19:54:37 följande: Vad mysigt att tänka tillbaka på. :)
    Ja, mysigt o lite sentimentalt..vill ju genomgå det igen ju!
    Apipoulai skrev 2009-03-24 21:08:27 följande:
    Att gå på gynundersökning är som att gå till tandläkaren, ett ont måste. Bara att stänga av och tänka på nåt annat medan yrkesfolket gör vad de ska.Jag brukar alltid tänka att besöket är ändligt. Tiden den går ju alltid. :)
    Ja, det var ett bra sätt att jämföra En del fattar verkligen inte varför jag hatar att gå till gyn, de tycker inte att det är så farligt. Medans jag tycker inte det är så farligt att gå till tandläkaren, jag har aldrig haft problem med det.
    SmileyMalin skrev 2009-03-24 22:05:47 följande:
    oj vad ni skriver. Jenny: har varit inne och kikat på din bilddagbok nu.Vilka söta kort på alla busungar ifrån fikat Hoppas på lite fler eftermiddagsfikan så att jag och Nellie kan hänga på igen Angående amning och förlossningar så förstår jag inte hur dom som har haft den otroliga turen att dels få en fin och positiv förlossningsupplevelse och sedan dessutom en fungerande amning har mage att se ner på och säga elaka saker till dom som blivit snittade eller gett ersättning. Fruktansvärt dåligt av väninnan till "Leo och Vincents mamma".Jag älskade verkligen att amma. Tyckte det var både mysigt och praktiskt och just amningen är en av dom saker jag saknar mest från bebistiden Förlossningen därimot var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv. Och jag blir så jäkla förbannad när kvinnor som har fått positiva och bra förlossningar slänger ur sig kommentarer om att jag minsann inte ens borde fundera på kejsarsnitt. Klart att det är lätt att vara katig om man aldrig haft en riktigt negativ förlossning Nej tänk om alla bara kunde ha lite mer förståelse för varandra och känna tacksamhet för det dom har istället för att bara klaga på alla andra!Det var alltså absolut inte riktat mot någon i tråden utan till alla amingsfacister och snittmotståndare som samhället kryllar av!
    Vad bra skrivet

Nu ska vi sussa..ska upp tidigt imorgon o sjunga för Vincent

Vincent tackar för alla grattis
    Vi sjöng för honom innan sambon skulle till jobbet o så fick han öppna två presenter, resetn får han öppna ikväll när sambon kommer hem, då ska vi äta våfflor o Vincent ska få en plätttårta dagen till ära
    Vincent gillade att öppna paket o fick en bultbräda o en ankfamilj som man kan dra bakom sig, det var uppskattat
    Han började dessutom sin födelsdedag med att gå väldigt långt

Nu ska Leo snart till dagis o då ska jag o Vincent spendera hans födelsedag på stan o shoppa Vi mår bättre allihopa idag.

08.29 för exakt ett år sen föddes våran lilla älskling!

Skorpan08 skrev 2009-03-25 08:26:36 följande:
    Duktig kille! Han har nog bestämt att han ska gå på sin 1-årsdag! Ha en trevlig dag!
    Hihi, ja
    JePaLuLi skrev 2009-03-25 08:27:03 följande:
    Grattis Vincent!!
    Tack
    Familjetrollet skrev 2009-03-25 08:40:15 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-25 08:23:28 följande: då får ni ha en fin födelsedag i solen.idag har man fullt upp som vanligt.ska fixa hemma,åka på möte ikväll och fira min pappa som fyller år.vill nån ta en fika på fredag efter kl 15?
    Jag kanske kan fika på fredag, beror på hur mycket jag har kvar att göra inför Vincents kalas som vi ska ha på lördag, fast jag måste ändå ner till stan då o köpa dricka till utgången på lördag
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!