Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-23 18:33:03 följande:
    Ja fick en smärre chock när ja såg att Fk bara skulle dra 26% på fp så ja ringde å ändra så dom drar 32% direkt... fattar inte hur dom tänker igentligen
    Nä exakt. Ofta är det så och många får restskatt pga att man inte reagerar. Bra att du såg det
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 18:23:23 följande:
    nej usch på mig igen... så får man inte säga...
    Jo så får man säga. Jag vet många barn som verkligen är urfula! Men de är ju vackra i deras föräldrars ögon som tur är
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 18:30:25 följande:
    jooooo Wille är skitful när han är nyvaken... skrattar alltid när jag ser honom för han ser så "dum"ut... fast på ett mysigt sätt.. ja jag betalar ju förvisso ingen extra... ska väl inte klaga, man får ju tillbaka en "skaplig" summa iallafall o slipper betala tillbaka..
    Nä man får vara glad att man slipper betala tillbaka. Sen är det ju en trevlig bonus när man får tillbaka
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 20:02:30 följande:
    jag köpte både täcke o kudde när jag va i Ullared sist... bara därför att men använde det nästan aldrig...Wille använde täcket till att ligga PÅ när han va pytte o kudden började vi använda som sagt vid ca 6 mån.. fast han sover nästan aldrig på den utan mest bredvid den..
    Samma här. Lucas vill fortfarande inte ha nåt över sig och Linus ligger ovanpå täcket
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-23 20:13:04 följande:
    ja pjamas blir det här me... inte vill ja ha nå täcke på min lilla inte.. Å så har ja fått en sån där "sovpåse" av mormor, jättefin är den hon sa att hon hade sånna till alla sina barn
    Nej inte vill man ha täcke till så små. Sen är det ju varmt nog när du får En pyjamas och tunnare filt räcker gott och väl!
    Mysigt med en sovpåse ju
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-23 20:21:34 följande:
    Ja å så är dom ju så sööta mormor beklaga sig lite över att dom blivit så smala, dom va mycket bredare nertill förr tydligen, så det fanns mer plats att sparka på så gissar ja rätt lär hon sätta sig å sy en åsså
    Det gör hon säkert! De tycker ju att det är så kul med barn. Livets efterrätt som svärmor säger
    Är det första barnbarnsbarnet? Hon blir säkert bortskämd
    Det är mina pojkar också, men vad gör det
    Fru T skrev 2009-04-23 20:32:22 följande:
    den rekomendationen är väll för att undvika platt huvud.. sen finns det ju så mycke hit å dit så man får nog pröva sig fram så man känner vad som känns bäst själv.. När vi va små skulle man ju absolut inte ha kudde tex...
    Japp det är det. Ingen av mina sötnosar har platt huvud så det beror nog inte bara på kudde 
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-23 21:14:31 följande:
    Japp första barnbarnsbarnet å ja va första barnbarnet bortskämd javisst
    Som det ska vara då
    Mizzz skrev 2009-04-23 21:15:47 följande:
    Nu väljer jag mellan två tiaror:1. tiaror.se/Bilder/294_2.jpg2. www.marinadesign.se/butik/images/tiaror/H3152...Vilken tycker ni är finast? Jag lutar mot nr 1...
    Vad svårt, båda var ju jättefina. Det är ju enklare om man ser helheten... Men jag tror att det blir fint vilken du än väljer.
    Jag frågade sambon och han tyckte 2an var finast!
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-23 21:51:00 följande:
    Ja, svårt när man inte sett det övriga...Jag ska ha en tiara med pärlor i, dessa är de två fina jag har hittat.. Båda funkar nog bra ihop med klänning, halsband har jag inte köpt än så det kan jag ju anpassa för tiaran.Jag gillar båda (såklart) 1:an tycker jag om för att den, dels är fin såklart, men även för att jag fastnade lite för att den inte var symetrisk, det hände liksom lite mer med den, om man säger så..2:an är ju oxå helt underbar enligt mig!Får fråga sambon när han kommer hem oxå!
    Ja det är enklare att se allt i en helhet.
    Det är ett helt projekt att gifta sig
    Jag köpte en tiara, men så ändrade jag mig och ville ha blommor i håret istället. Men nu vet jag inte igen... får se vad frsören säger när jag ska dit.

Vart solar man bäst och smidigast i den här stan? Det är ju dags att börja jobba på brännan så man slipper vara likblek
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-23 22:01:36 följande:
    Vad har du köpt för tiara då, om man får fråga :)Badhuset har ju solarium, men vet faktisk inte var det är bäst...
    Klart du får fråga. Jag vet inte så noga själv, vann den på tradera och sen dess har den legat i badrumsskåpet 
    Kan lägga in en bild på den imorgon!

Vart fixar man naglarna då? Såg att Kicks hade manikyr, men det kanske finns nåt bättre ställe?
    Jobbigt att vara ny i stan
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-23 23:17:21 följande:
    hmm.. kom på att skolorna troligtvis har stängt under sommaren
    Så kan det ju vara
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-24 07:52:36 följande:
    När ja solar så går ja till Meddo, dom har två ställen vad ja vet om. Ett på St:Larsgatan på stan å ett uppe vid Abiskorondellen å dit är det ju inte så långt för dig. Det här nere på stan är nytt å fräscht å det andra vet ja inte så mycket om. Dom har stora å sköna solarier i flera olika varianter, å ja tycker priserna är rätt vettiga, laddar kort.meddo.se
    Tack! Jag gillar verkligen inte att sola egentligen, men vill ju inte vara blek till klänningen

Nån som har tips på nån mysig restaurang med god mat? Ska ta med gubben ut, han fyller ju 30 på söndag
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-24 08:29:52 följande:
    Vi har tänkt gå till Olympia ikväll, dels för att jag älskar deras souvlaki och för att just nu får man gratis förrätt när man äter varmrätt, då de firar 25 år i år. Gratis är ju som vi alla vet, gott. :)
    Gratis är väldigt gott och Patrik älskar Souvlaki Bra tips!! Tack!
    Vart ligger det? VAd är det för typ av restaurang? alltså, bara grekiskt eller så?
    Skorpan08 skrev 2009-04-24 08:25:39 följande:
    Min favvoresturang är Afrodite på Nygatan. Grekisk mat som bara är så underbar. Och supertrevlig personal. Bra service. Mmmm, måste nog ta med Björn dit snart.
    Den får vi också testa nån gång då. Vad kul med tips. Jag har tyckt att det varit så tråkigt med typ bara pizza och Donken när man ska käka 
    Fru T skrev 2009-04-24 08:24:03 följande:
    ett alternativ till solning är ju spray tanning, men vill man få det bra så är det salong som gäller för att få till bra BUS hemma är inte lätt
    Hehe, när det är sant. Då skulle det nog vara färg högt och lågt Men blir det bra resultat då? Ser man inte orange ut?
    Fru T skrev 2009-04-24 07:56:01 följande:
    I natt har ja haft en bråkig bebis, hon har legat å sträkt på sig å tryckt föterna mot mina vänstra revben så ja fick lägga handen där å trycka å då har ja haft en fot i handen iställe Aja hon sparkar ju inte iallafall
    Hehe, busunge! MIna har faktiskt undvikit revbenen av nån anledning. Inte är jag ledsen för det
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!