Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

VI från Linköping Del 3!!!!

Svar på #946
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-07 21:47:30 följande:
    Hahaha vilket skämt! Någon som såg melodifestivalen? Kan för allt i världen inte förstå hur låten "snälla snälla" kunde gå vidare! Jag höll på och skratta ihjäl mig Har aldrig hört en sån dålig låt! Tur att Sara Dawn Finer gick vidare iaf
    Ja och jag är helt förkrossad. BWO gick inte vidare.

Jag skickar hellre Ugglas än "Allah" tjejen. Pinsamt att svenska bidraget sjunger på grekiska.
  • LittleMee

Hej på er! Hur mås det?

Här är det finfint. Har fått hem lite bodys jag har beställt så nu har man mer kläder att klämma och sniffa på .

Om en timme ska vi åka till hans syster och sitta barnvakt. Vi bodde grannar förut och ungarna var mer hos oss än hemma så man saknar dem lite grann.

• LittleMee

Hej,

Någon som vet nåt badhus där man slipper betala för att följa med?

Har ringt badhuset i stan och där kostar det oavsett om man är ombytt.

• LittleMee
    Svar på #1593
    Familjetrollet skrev 2009-03-13 15:13:56 följande:
    tror alla tar badhus tar betalt oavsett man är omklädd eller ej
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 15:30:48 följande:
    ja jag tror det med, har vart på flera olika o där har alla fått betala vare sig de har badat eller inte.. möjligen om man åker till nån väldigt liten håla (typ Boxholm) så kanske man kan slippa..
    Tack för svar

Nja, Boxholm ligger lite väl långt bort.
  • LittleMee
    Svar på #1597
    dinana skrev 2009-03-13 15:37:24 följande:
    Tack själv! Alltid trevligt att träffas. Jag smet iväg lite fort kände jag också.. men var ju tvungen att passa mina tider. Fick dock inte så mycket mer vetskap hos Kvinnohälsan utan skall dit igen på måndag igen och göra fler tester då. Hade plus på testen idag igen, så ja.. jag vet inte riktigt hur det blir nu. Blodtrycket var en aning högre än sist.. men inte skyhögt.
    Ursäkta mig som inte är uppdaterad eller har ork för att läsa bakåt i tråden. Har det hänt nåt särskilt?
  • LittleMee
    Svar på #1599
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 15:39:13 följande:
    ja det är väl inget man passerar bara därför..
    Bara när det är bilbingo
  • LittleMee
    Svar på #1601
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 15:41:13 följande:
    oh fan har de sånt där??? vet bara att det finns massa sprit o glada människor där (gamla minnen från ungdomens glada dagar)
    Jag har enbart sett pensionärer där . Nu var det förr förra sommaren jag var där sist, vet inte om dem fortfarande kör med bingo.
  • LittleMee
    Svar på #1622
    Apipoulai skrev 2009-03-13 20:04:05 följande:
    Boxholm...där görs det god ost. Annars har jag bara sett Svartåvallen där. (fotbollsplaner)
    Har aldrig smakat på osten. Kanske ska göra det nån gång.
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-03-16 13:42:05 följande:
    Min svärmor är som pesten... jag vet inte om jag är ensam om att tycka det... men jag har verkligen aldrig gillat hennes inställning. När hon pratade om att göra abort när jag blev gravid första gången - då bröt det verligen helt mellan oss. en anledning till att jag inte ville berätta för henne att vi väntade Molly eller denna bebisen. Men de tog det ju mycket bättre den här gången - tack och lov. Men jaja... vi kanske kan lära oss att älska varandra... eller ej.
    Usch, här är det lite tvärtom. Blev lovad guld och gröna skogar när jag flyttade hit första gången och kände mig utfryst efter ett tag. (Hans släkt + vi bodde i samma gård). Jag vill gärna inte tro det men det kändes som att de slutade bry sig när jag berättade om att jag inte kunde bli gravid på naturlig väg. Vi hamnade i storbråk och det kändes som att jag hade hela gården mot mig och det var därför jag beslöt mig för att flytta från stan hux flux. Nu helt plötsligt när jag väntar hennes efterlängtade barnbarn behandlas jag som en drottning. Är nästan rädd för att det här ska spricka närsomhelst....
  • LittleMee

Hej på er.

Det var ett tag sen sist då vi bl a har haft lite fullt upp med Lillen. Hur går det för er andra?

Satt och diskuterade med Andreas igår kväll om var vi ska storhandla nästa gång. Vilken affär som har bäst kött/billigast osv. Har hittills mest handlat på Willy´s och Maxi. Var storhandlar ni någonstans och varför?

• LittleMee
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 13:23:58 följande:
    Vi brukar storhandla på Maxi. Tycker det är fräscht och ett bra utbud. Bra priser också, i vissa fall tom billigare än Willys. Skulle däremot vilja testa city gross.
    Vi har upplevt att det är lite dyrare på Maxi men det beror nog på vad man handlar. City Gross kom på tal då de har bra kött men frågan är om det är värt den extra resan om det inte skulle vara nån skillnad på priset.
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 13:30:05 följande:
    ja just det, tillägger att det är pampers o libero som kostar 89kr, sen finns det ju billigare med.. max 2 pkt per gång får man dock köpa..brukar passa på att shoppa på oss ett lager när vi får kuponger typ 50 kr rabatt på 2 paket, då blir ju priset bara 128 kr för 2 pkt blöjor.. o det är bra....
    Jag var på City Gross i Sthlm förra helgen och då kostade ett pkt blöjor 125 kr.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 13:32:05 följande:

Vi brukar mest handla på Maxi, bättre utbud än Willys, men lite dyrare.Annars så blir det mycket handling på nya Coop extra, ligger närmast oss. O där är det väldigt fräscht, bra utbud o bra priser o jag älskar att de har personlig chark, är så gott
    Inbillar mig att Coop brukar vara så dyra. Har bara varit där en gång under premiären och det ångrar jag än. Var ganska less på att stå i kön i flera timmar .
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 13:37:58 följande:
    mmm men det är sthlm, dit åker man ju inte om dagarna... i mantorp kostar de 89 kr...

blir max 40 kr extra om man har en bil som drar ca 1liter milen o det sparar man in på blöjorna om det är så...sen är det väl mycket bara för att jag är van vid att handla där...
    Otroligt att samma kedja kan skilja så mkt på pris. Sov gott!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 13:35:51 följande:
    Ja, fast det är bättre priser på coop extra än på vanliga coop Nu är det inte kö i flera timmar
    Får åka dit nån dag i veckan för att spana in på charken så vi kan grilla gott i helgen.
    Fru T skrev 2009-05-18 13:48:13 följande:
    Har svaaagt färgade flytningar en hel del värk å en mycket livlig bebis som skruvar sig neråt!
    Åh vad spännande. Hur ofta kommer värken?
    Apipoulai skrev 2009-05-18 13:56:16 följande:
    Jag föredrar Maxi, för jag tycker miljön är trevligare där. Dessutom gillar jag deras märken på varor.Generellt undviker jag dock företagens egna varor så som Änglamark, Icas, Eldorado, Euro Shopper och allt vad de kan heta. Handla man dessa så kommer det snart inte finns "riktiga" märken som inte produceras av storföretagen.Ett exempel:Handlar man Icas chips så gynnar man företaget Ica och inte fristående producenter så som OLW, Lantchips, Pringles eller Estrella osv.Men jag utgår från smaken på maten. Det finns vissa produkter som faktiskt är godast i form av "eget märke". (Icas kaviar, Icas risgrynsgröt och Eldorados nachochips som exempel.)Det var min åsikt. =)
    Tack för din åsikt. Håller med om att jag generellt inte heller gillar lågprismärken, men det är mkt för att smaken sällan är detsamma som "original"
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!