Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-04-19 20:46:34 följande:
    Det skulle vara skit snällt. Ja e hemma vid den tiden för då e de middags dags. Vi ska till IKANO en sväng imorron förmiddag och shoppa lite.
    kalas då hör jag av mig innan jag kommer...
    thelifesaviour skrev 2009-04-19 20:48:31 följande:
    Ajajaj då. Jag känner mig grinig idag.. Halvt uselt bara.
    know that feeling..
    Maria84 skrev 2009-04-19 20:47:24 följande:
    Ja det är ju det, hade varit enklare om det hade varit sött. Men den här gången är jag så sugen på surt hela tiden. De säger ju att man väntar en tjej då men jag tror på en kille ändå ja
    hahaha har 2 killar som bevisar det, är totalt galen i surt...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-19 20:51:30 följande:
    Heheh husmorstips är bra skit Jadå mannen brakar hem me ett buller om ja ringer
    bra det... har en hel bok full med gammeltips som kommer fram lite då o då...

som att sy i knappar i barnens kläder med lite tand-tråd.. släpper aldrig mer..
  • Firstandhappy
    Maria84 skrev 2009-04-19 21:09:45 följande:
    Ja det också Ska kolla magen med ringen lite längre fram, kan bli intressant att se vad den visar för det har stämt de andra gångerna.
    förra gånge sa det pojke o denna gången flicka, stämd eju inte heller så bra tyvär..
    JePaLuLi skrev 2009-04-19 21:30:18 följande:
    Båda mina har fixerat sig runt v. 30 så det behöver ju inte betyda nåt. Men det kan ju vara anledning till att du har ondare än vanligt förstås.
    sant så sant, här har jag vart fixerad sen v 26 ungefär...

Hoppas det lugnar ner sig för dig Fru T, men man ska fan veta att det inte är skoj de sista veckorna..

Nä nu ska jag med slänga mig i soffan o ta det lugnt, fortfarande lite ont i magen, kommit på att man INTE ska möblera om sonens rum... (som om jag inte kunde räkna ut det med ett rövhår)
  • Firstandhappy

haha men sonen den svaga har sovit sen kl 20, mamma vann kampen..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-20 09:18:13 följande:
    Det känns skumt, att det helt plötsligt är så nära... Det är så man inte fattar riktigt!
    nä visst är det sjukt, jag fattade inte förrän minst 1 månad efetr förlossningen att jag faktiskt hade barn, gick omkring i något slags rus o va allmänt känslig.
    Det är som att man inte riktigt befinner sig i sin egen kropp..
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:33:28 följande:
    att vara gravid är det finaste som finns.dock är alla komplikationer inget kul för fem öre.här lär det dröja innan nån i släkten har en gravidmage.antingen blir det makens eller min son som får barn inom 5 år förhoppningsvis
    nä... det har sin charm o är mysigt att vara gravid o när man inte är det saknar man magen, men det finaste som finns håller jag inte riktigt med om...
    Jag mår förvisso bättre kroppsmässigt nu än när jag inte är gravid men kan garantera att det finns precis lika många som hatar att vara gravida/älskar att vara gravida.
    Jag tycker det är som mysigast nu med William, över året när man kan kommunicera mera o har rutiner..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:43:13 följande:
    Jag har en kompis som är precis likadan. Hon är inget för bebisar utan önskar att de kunde vara ett år direkt när de kommer ut .-) Men jag håller med, det är verkligen roligt när man kan kommunicera och förstå varandra på ett annat sätt. Och när de kan ta sig fram själva och upptäcka världen. Jag tycker varje stadie har sin charm!
    absolut, nu ser jag fram emot att ha en nyfödd hos mig igen, oxå för att jag vet att det blir bätre..
    Tycker det är mys att ligga o titta på dom o se dom titta på världen med nya ögon, se när de vänder sig om, sätter sig upp, ställer sig upp osv.. skulle inte vilja vara utan småbarnsperioden för den har som sagt sin charm..
    men FAAAAAAAAN va skönt det är nu när man kan be wille följa med in på rummet o han går själv, kan be honom komma o sätta sig i knät (o han gör det när han själv vill), man får riktiga pussar o kramar och kan riktigt busa med honom (och självklart allt det dåliga som att de aldrig lyssnar. vägrar klä på sig/av sig, äta, hälla mjölken på golvet, klättra på dåliga ställen)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:48:34 följande:
    Fast det är ju lite skillnad att skaffa barn tidigt nu och för 20 år sen. Min mormor var 19 när hon fick mamma och mamma var 19 när hon fick mig. det betyder ju inte att jag var 19 när jag fick barn. Samhället ser annorlunda ut idag.
    mormor va 19 när hon fick mamma o mamma va 16 när hon fick mig, jag va 26 när jag fick första o nu 27 på andra.
    som du säger, samhället ser ju helt annorlunda ut...
    Jag tycker man ska vara färdig med sitt "singel"liv innan man skaffar barn, annars tror jag risken är stor att man vaknar en dag efter 30 o känner att man saknar allt som man inte hann göra... sen om man är färdig när man är 18 eller 38 lägger jag inte in nån betydelse i..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:59:42 följande:
    Det är en bra inställning. Sen är det bara en bonus om hon kommer tidigare Båda mina grabbar har kommit 2 dagar innan bf så de var ganska punktliga tycker jag
    precis, vet man vad man vill så är det lättare att hita det man vill ha o har bättre förutsättningar (dock inga garantier som du med säger) att det ska bli ett bra förhållande som håller för barn och graviditeter...
    Kan bara ta mig själv som ex denna grav, med william var det hur bra som helst, inga hormoner eller svårigheter alls, den här gången är jag gravzilla med STOOOOORT G..
    Fy fan va jag kan vara sur/tvär/elak/gråtande/fnittrig/glad/galen/hysterisk/anti6/underbar om vartannat o det skiftar verkligen på 2 sek.. Att dani står ut med mig är ett under, jag hade själv stuckit för länge sen..

Det är inte lätt i ett förhållande att skaffa barn, usch vad det sliter men har man hittat rätt så klarar man sig igenom det (förhoppningsvis)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:07:53 följande:
    Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre
    hahahahaha tycker precis samma....

Har hellre än MOGEN och PÅLITLIG mormor/farmor än ung...
    även om jag själv har både unga mormor o mamma, 65 resp 44 och älskar att ha dom båda pigga nog att göra saker med mig o wille...
    Min mamma kommer ju ev ha william hela dagen nästa helg när jag o mormor åker till Ullared..
    dinana skrev 2009-04-20 10:07:38 följande:
    Jag vet kanppt vad singelliv innebär... tror aldrig jag varit singel, mer än då när jag gick i grundskolan. Skaffade pojkvän i nian som jag höll ihop med i två år. Sen hade jag en annan kille gymnasiet ut. Och sen träffade jag Rickard efter gymnasiet och vi har ju varit ihop sedan dess.
    kan oxå va en nackdel, man växer som människa o lär sig massor av att va singel, men att leva singelliv innebär väl i stort sett att man hånglar med vem man vill, dejtar vem man vill o skiter i att laga mat... fast det kan man ju göra som upptagen med.. *eller*
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!