Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-08 14:21:56 följande:
    Jag gjorde ett par riktiga fynd. Bla en babysitter från Fischer price, en sån som vibrerar och spelar musik. Den kostar 800 ute i butik och nu gav jag 200:- och den är verkligen i nyskick! Sen köpte jag lite leksaker till Elin och lite böcker till Pernilla och Ida.
    Vilket fynd!

Här fick jag sovmorron imorse då jag sover uruselt om nätterna pga värk redan så sambon tar barnen på morrnarna och jag får ligga kvar. Sov till 12 idag! Halva dan borta ju! Men skönt var det
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-03-08 14:16:42 följande:
    Aha! Det var ingen som svarade iaf... Du vet inte vad de heter?
    Tyvärr inte, men ska fundera lite
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-03-08 15:14:25 följande:
    vi hade tårtbuffe med hemmagjorda tårtor å kladdkakor å massa jordgubbar...
    En väldigt bra idè. Så lär det nog bli här. Min kusin hade beställt en liten bröllopstårta och den hade två vanliga tårtor när de gifte sig, de gifte sig i samband med dop. Överraskade oss så fint i kyrkan
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-03-08 16:56:34 följande:
    haha.hoppas ni kom fram mellan borden på loppisen,vi gav upp efter ca 1 timme då det var så trångt.här ska jag börja gå igenom saker.ush idag fick jag PANIK.vi var i bokaffären på ikano.jag och maken vänder ryggen åt lillan i 2 sekunder.och sen var tösen spårlöst borta,vi ropade och letade genom butiken supersnabbt.men ingen tös fanns där.maken blev så rädd att han inte knappt kunde röra sig och jag sprang iväg åt ett håll och ropade.men vi fann henne inte så jag gick in i bokaffären igen och storgrät,de i affären ringde efter hjälp,och fick veta att hon befann sig inne i nya undeklädsaffären.där hade en snäll tjej tagit hand om vår tös.fy farao vad jag var rädd!trodde jag skulle dö.under dessa ca 2-3 minuter var tankarna inte roliga.saken är ju inte bättre av att vår tös svarar inte när man ropar efter henne och hon kan få för sig att bara gå och gömma sig.nu lär det dröja innan vi åker dit när det är mycket folk.fy vad rädd och ledsen man blir.nu hade vi turen att vår tös kom snabbt tillrätta igen.
    Vad skönt att hon kom tillrätta så snabbt!

Vi har en son som inte räds att komma bort alls. Tappa bort mamma och pappa blir han inte orolig över utan tar allt med ro. Hittills har vi dock inte tappat bort honom så utan vi har vetat var han har varit men han har inte sett oss men som sagt, det bekommer honom inte. Inte bra det heller, men som tur är så vet han ju våra namn och kan telefonnumren hit, till andra gården och till mormor och morfar och kan säga var han bor, fördel nu när de är större
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-03-09 15:53:22 följande:
    Nehedu om det är nåt hästar är så är det smarta
    Kan bara hålla med dig!
  • Maria84

Gissa om jag tänker njuta av morrondagen. Sambon åker in för att operera sig i munnen på onsdag och jag får ta över allt markarbete här hemma minst till framåt helgen förmodligen. Kan bli skoj eftersom jag får ont så fort jag gör för mkt, hade jag mått som vanligt hade det ju inte varit några problem.
    Får ha sambon hemma minst 1½ vecka ialla fall, fast han kommer ju inte säga så mkt till en början så jag får väl hitta lite annat sällskap också så man har nån att prata med.

• Maria84

Ni får ha en trevlig fika!

Vi har också gemensam ekonomi, varsitt konto men också ett gemensamt som vi har varsitt kort till och det är oftast där pengarna sitter. Så slipper man hålla på och flytta och ha sig på dem. Har haft gemensam ekonomi sen vi flyttade ihop.

Här ska jag försöka få nåt i magen, mår inge vidare alls idag. Springer folk ut och in i huset idag stup i ett så nån vila för mig blir det nog inte även om jag precis som dig Skorpan inte kunnat sova pga foglossningen. Får lägga mig ned lite senare när sambon är hemma igen så han kan ha barnen.

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-03-10 13:46:49 följande:
    Nu har maken kommit hem med fårskinnet så hoppas på att jag kan sova inatt.Han hade även Elin med sig så jag fick vila lite, yckades t om somna en halvtimme.Hoppas ni hade en mysig fika! Trots det tråkiga vädret.
     Hoppas att fårskinnet gör nytta!
  • Maria84
    dinana skrev 2009-03-10 14:02:09 följande:
    Pratade precis med pappa och han berättade att en av fåren fått fem lamm. Det är ju helt galet? 5 lamm!!! Trodde han skämtade.. de brukar normalt få 2-3 lamm. Stackars lamm säger jag bara. Det är tur att man inte har femlingar i magen må jag säga.
    Blir att extramata kanske då om de ska få i sig tillräckligt. Ja fem är inte så vanligt, vanligas är ju 1-2 lamm per tacka.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-03-10 14:20:21 följande:
    Ja precis... fast det är några finullsfår och de kan få upp till 3-4 stycken i värsta fall. Men fem liksom.. fast pappa sa att han var osäker på om de skulle överleva dagen. Tackan kunde knappt ställa sig upp... vart helt slutkörd efter "barnafödandet". Så pappa ringde grannen och bad honom komma över och hjälpa till och nappa lammungarna.
     Jo det är ju inte bara finullsfår som kan få så många, utan även andra raser. Kan tänka mig att hon var trött stackaren. Hoppas på att de överlever. Här blir det inga lamm i år, får se om det dyker upp några flasklamm från andra håll såvida jag orkar med.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!