• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Nej, nu står jag inte ut längre med att vänta. Drar ner på stan och fördriver tiden där istället. Ha det så gott nu allihopa så hörs vi i eftermiddag igen.. eller när det nu blir.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Hej hej tjejer, nu är jag hemma igen. Gu vilken värme vi fått idag. Är helt slut i kroppen nu. Fick lite resultat hos barnmorskan så det blir nog tätare kontroller framöver. Skall till läkaren på måndag och sen skall jag in å kolla flödet på US på onsdag. Hade plus på stickan idag och det är ju inte så bra, så antagligen är det havandeskapsförgiftning den här gången också. Flödet var bra och bebis växer på där inne som den skall enligt kurvan.  Ligger ju fortfarande på nedersta linjen, men så länge den följer den så är det ju bra.

• dinana

Jag tror på en flicka här i alla fall. Men hoppas lite på en pojke. Men det får tiden utvisa.

• dinana

Det blir nog förresten kejsarsnitt här i alla fall för bebis verkar ligga i säte fortfarande, och jag har inte märkt av att den tänkt vända på sig.

• dinana

Jag tycker också att det fötts väldigt många flickor i år.. i alla fall alla jag känner har fått flickor - hittils vill säga. Men jag vill ju ha en pojke.. tyvärr avslöjade inte UL-bilden så mycket.. =)

• dinana
    Fru T skrev 2009-04-24 18:40:02 följande:
    Ja hoppas min tös fortsätter va en tös när hon hommer ut Nu har ja shoppat massa fint, eller nee faktit inte massor utan bara BRA saker, eller hur Ewa å allt blev godkännt av mannen me Fick hem min fina skötväska idag me.   Nu är tvättkorgen påfylld me bebiskläder å spjälsängen är färdig bäddad  Å imorgon ska vi (förhoppningsvis) åka hem te en kompis å kolla igenom massor av bebiskläder som vi ska låna... Nu är det bara att vänta på liten...  Bm sa fö att hon trodde hon skulle hålla sig liten då hon ligger stadigt på den nedre kurvan men inte mig emot så länge hon inte är FÖR liten...
    Min bebis ligger också på nedre kurvan. Skall bli spännande att se vem som kommer först. Här blir det nog kejsatsnitt i alla fall. Var ni på Selbings något och gjorde ultraljud förresten?
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-24 18:58:13 följande:
    Nepp vi använde dom pengrna till annat, 1500 kände vi att det va föör dyrt, även om allt som gjort det säger att det är värt det... eller ja ville men inte mannen å då blir det så... ja är supersugen på att plocka upp vagnen å ställa den i hallen för att lära kissarna att där får man inte ligga men ja tror ja ska hålla i mina kliande fingrer iallafall en vecka till nu är den ju isärplockad å ihopfälld å är i källaren så den måste ju komma upp så den blir av me källardoften...
    Hehe, ja det brukar vara de som har sista ordet *hihi* Men inte kostade det väl 1500 kr om man bara gjorde ett 3D, trodde det var 800 kr eller nått sist jag pratade med dem. Fast de kanske har höjt den summan. Ja jag....

Barnvagnen är klar här, men vet inte om jag kommer att behöva den nu i början. Eller vi kommer väl ligga inne på sjukhuset ett tag först antar jag om bebis föds inom en månad. Men det verkar ju så när man pratade med de på förlossningen. å nu går man och väntar på att man skall få en tid för igångsättning/kejsarsnitt.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-24 18:59:49 följande:
    Va inte din bebis tillväxthemmad? det är ju inom det normala ändå om dom ligger på den nedre kurvan...
    Jo, men ligger ju fortfarande på nedersta kurvan. Men h*n växer som h*n skall en så länge. Har ju följt kurvan så man får väl köra vidare att ta det lite lugnt fram över. Inte för att jag orkar ut å springa direkt. Gick typ fem hundra meter och hade så ont i höfterna sen att jag knappt kunde ta ett steg till sen.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-24 19:06:01 följande:
    Ne ska du göra 3d så kostar det 1500 å vanligt 900... är tillväxt man ska göra..
    Ah, jag det kanske är så... jag minns nog fel helt enkelt. Det kanske berodde på att jag funderade på att kolla upp könet då vi inte fick veta det på UL. Men nu kan det ju kvitta tycker jag. Så länge bebis mår bra därinne så är jag helt nöjd. Men otroligt nyfiken är man ju. Det är ju det roligaste med att vara gravid, att man inte vet.
  • dinana
    Mizzz skrev 2009-04-24 19:09:03 följande:
    Du pratar nedre kurvan på SF-måttet eller?
    Nej, nedre kurvan på UL. Fast det kanske är annorlunda. SF-måttet kan man ju knappt gå efter eftersom det är så olika jämfört med hur bebisen ligger. Jag menar måttet på bebisen. Huvud/kropp/lårben.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!