Fru T skrev 2009-03-11 13:14:35 följande:
ne asså det är ju bara om man verkligen inte kan söka jobb. När man är inskriven på ams, vilket man måste va för att få a-kassa/soc, kan man bli tvingad till både det ena å det andra... en vän till mig va tvungen att gå en sökajobbkurs när hon hade två veckor till
bf och hon mådde bra så hon fick helt änkelt pallra sig dit... jag som mår så bra som ja gör får snällt redovisa mina sökta jobb en gång i månaden till min handläggare på ams, men hon är medveten om att jag är gravid och har förståelse för att jag tex inte söker fabriksjobb och dylikt utan bara lugna tjänster...
precis, mår man okej så kan man ju gå dit en gång i ,månaden o uppvisa sina sökta jobb o sen som sagt så behöver man inte söka alla jobb o de har full förståelse för det (vissa av dom iallafall, men jag har aldrig haft problem med att jag måste söka jobb o vissa jobba har jag til o med kunnat tacka nej till pga graviditet utan påföljd..
Menar bara att kan man söka jobb när man är gravid o inte bli sjukt dålig så man inte ens kan ta sig utanför dörren så anser jag (och detta är enbart min personliga åsikt) att man inte ska bli sjukskriven.. för att gå till mas en gång i månaden o visa upp ett papper på jobb man sökt o vara inskriven på ams är inte ansträngande på nåt sätt..