Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Haha, Vincent visar tydligt vad han vill Han går o hämtar sina skor hela tiden o kommer med dem till mig, sen när jag ställer tillbaka dem så blir han sur Kan det bli mer tydligare än så att han vill gå ut..haha..

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Vi ska till stan o möta sambon, ska köpa doppresent till våra kompisars son som ska döpas på lördag.

Familjetrollet skrev 2009-04-14 18:37:02 följande:
    ja jobbigt är bara förnamnet.stora tösen är ledsen över att vi inte kan ha kaninen kvar.hitta nytt hem till stampe lär nog vara svårt då det finns många kaniner ute på blocket redan
    Jag o Leo vill ha en kanin, men först måste vi "övertala" sambon
    Fru T skrev 2009-04-14 20:30:35 följande:
    bjuder på den i större format
    Jättefin bild!
    Marayah skrev 2009-04-14 20:43:20 följande:
    Du får säga att du måste ta hand om en kanin som inte har nått hem eller nått. Som de e lite synd om.
    Ja, så får det nog bli

I vårat fall handlar det mest om att både jag o sambon är allergiska, men vi vet inte om vi är det mot kaniner, så det är därför vi är lite tveksamma. Annars bor vi ju jättebra för att kunna ha kanin som kan vara ute på sommaren

Firstandhappy skrev 2009-04-14 21:00:46 följande:
    jobbigt om man tar hem ett djur o trivs med det o sen märker att man inte kan ha det kvar... synd om barnen
    Ja, precis. Så det är därför som vi avvaktar. Katt o hund är vi allergiska mot, men ingen av oss har nånsin reagerat på kanin.
    Maria84 skrev 2009-04-14 21:25:14 följande:
    Man kan ju hyra kanin över sommaren om man vill, finns flera uppfödare som brukar göra så. Och så lämnar man tillbaka den när sommaren börjar ta slut eller så kan man köpa loss kaninen och behålla den. Det är lite olika hur olika uppfödare gör.
    Det lät ju jättesmart! Det kanske man skulle testa

Vad ni har skrivit på bara några timmar! Har varit hos min kompis som bor en minut härifrån o umgåtts ett tag, trevligt!

Ang djur så blir det ju tyvärr inga här eftersom vi är allergiska (kanske kanin då om det funkar), men jag tror mina barn överlever ändå trots att de inte växer upp bland djur
    Jag har överlevt min barndom iaf  o hade aldrig nån direkt längtan efter djur, förutom katt som jag fortfarande vill ha, men det funkar inte tyvärr.
    Är ju dumt att utsätta sig o barnen för det, det är redan jobbigt som det är åtminstone för mig, som har både astma o pollenallergi oxå..

JePaLuLi skrev 2009-04-15 12:34:49 följande:
    Jag tror visserliigen att det är bra för barn att få växa upp med djur. Men det finns ju ingen anledning att riskera deras hälsa. Att ge bort våra katter var fruktansvärt jobbigt och jag grät dagligen i flera månader. Men så klart är Lucas hälsa det viktigaste. Jag hoppas att vi i framtiden kan skaffa oss nåt djur.Har du problem så kan det bli väldigt jobbigt. Patrik är likadan, men jag hade katterna när vi träffades så han stod ut. Men när det drabbade Lucas blev det ju en annan sak...
    Jo, det tror självklart jag oxå så inte för den skull. Hade ingen av oss haft allergi så hade vi haft katt sen länge tillbaka. Men allergi är ju tyvärr inget man kan rå för, det är ju en sjukdom som vilken som helst.
    Hade jag inte haft så jobbigt så hade vi nog skaffat ett katt ändå, men nu har jag jättejobbig allergi, eller jag kan vara hemma hos folk som har djur, men inte ha dem en längre tid, då får jag andnöd o svullnar upp.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!