Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-05-09 13:14:28 följande:
    Hmm, bröja med störningsjouren som det finns nummer till i trappuset, de är ju till för akuta fel oxå, annars vet jag faktiskt inte...
    tack.för tekniska verken har ju stängt.ett barn på 4 år kan lätt ramla ner och drunkna!maken blev fly förbannad när jag visade honom vad han stod precis brevid.han märkte inte att han stod brevid en öppen brunn
  • Familjetrollet

ringer securitas,grannen sa att det är securitas som har om detta.hoppas inget djur har ramlat ner

hopplöst att folk inte kan ge fan i att sabotera!

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-09 13:14:46 följande:
    Fastighetsjouren kanske
    finns ingen hos G
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 13:17:16 följande:
    Ring kommunens växel och fråga dig vidare. De har nog någon gatu-ansvarig. :)
    den är väll stäng på helgen?
  • Familjetrollet

nu är det fixat.securitas kommer och kollar

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-09 13:25:14 följande:
    Åker nu!
    lycka till.håller både tummar och tår för dig
    Mizzz skrev 2009-05-09 13:28:31 följande:
    Skönt, läskigt sånt där!
    ja det är verkligen läskigt.den som har gjort detta har ju gjort det för att skada nån.var verkligen tur att jag såg det så inte nån av våra töser hade ramlat ner.lilla E brukar springa för hem,men idag gjorde hon inte det som tur var
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 16:37:51 följande:
    Vem sa att det bara är en babysitter? :)
    så söt
    Treo76 skrev 2009-05-09 15:57:53 följande:
    Hej ock tack för välkomnandet. Vi har även just flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott utomlands i många år så jag håller på att lära mig om svenskt liv igen. Jag känner mig ofta lite förvirrad! Jag funderar lite på barn och tandläkarbesök - när var era barn där första gången?
    vi 1 års ålder är första kontrollen
    thelifesaviour skrev 2009-05-09 16:03:08 följande:
    Vart kan man egentligen få tag i en fin, enkel vagga?
    blocket,myrorna och auktioner
    Skorpan08 skrev 2009-05-09 15:55:32 följande:
    Diana: Lycka till!Fru T: Kan du inte lägga ett alsolomslag på maginfektionen? Du fäster en kompress över det infekterade området och dränker sedan in den med alsolsprit. Alsolspriten hjälper till att "dra ur" infektionen.Kugghjul och Treo: Välkomna hit!Ewa : Skönt att det skapligt bra på sjukan!
    Familjetrollet: Hoppas det har löst siog med brunnslocket.
    Alla som ska på galej ikväll får ha det super trevligt.
    Jag och Pernilla har bakat kanelbullar idag. Sen gick vi ut och flyttade på jordgubbsplantorna till ett bättre ställe. Och sådde även morotsfrön i trädgårdslandet. Så nu har jag ont i fogarna. Men jag får skylla mig själv. Kul hade jag iaf!
    Nu ska jag skala potatis och göra en potatisgratäng. Hoppas mannen kommer hem snart. han bygger om sin kran så den passar nya lastbilen.

ska gå ut om en stund och se om de har satt dit ett nytt lock
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-05-09 17:27:48 följande:
    Hemma igen, de ville inte ha mig kvar på sjukhuset. Hade bra på alla värden. Bara blodtrycker som är högt, men så länge alla mår bra så vill de inte att man är där. Men jag tyckte att barnmorskan var lite dryg, så jag vet inte riktigt. Hon var kanske bara trött... eller vad vet jag. Jag frågade henne massa saker men hon sa att jag fick ta det med min barnmorska eller med UL på torsdag.. Jaha.. okej. Frågade om vändningsförsök och kejsarsnitt, men det var inte aktuellt nu tydligen. Lät annorlunda i förrgår.
    dåligt av henne att inte svar på dina frågor.ibland undrar man varför har valt vårdyrke när de är så respektlösa mot sina patienter

nu är man en tygkasse rikare*skratt*och fler blir det framöver
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-09 18:43:41 följande:
    Vi fick en kallelse när lucas var 10 månader. Då räknade de tänderna och informerade mest. Han fick en tandborste som han var superstolt över Nästa kallelse skulle komma när han var 3 år sa de.

Vad är du ute efter för vagga? Vi har en som står annars som vi hade till Linus.Vi har haft en jättemysig dag tillsammans med pappa och hans fru. Vi var ute vid Vreta Kloster och tittade på kyrkan, fikade vid Bergs slussar och sen åkte vi till stjärnorp för att titta där vi ska ha maten och sånt efteråt. Pappa har lovat att betala allt som är kvar nu. Jag tyckte det kändes lite jobbigt eftersom jag faktistk fick klänningen av dem, men de vill så gärna och plånboken börjar bli tunn så det är väl bara att tacka och ta emot antar jag Det kostar ju ändå lite med blommor, mat, dryck, musik, fotograf, hår, smink osv...
    låter som en toppendag.hur känns det att bli fru snart?
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-05-09 18:50:52 följande:
    det är hemsjuvård och lindrande vård som jag söker... ja då annars är allt kanon ska på ul på måndag igen,....
    spännande.i villken vecka är du i nu?
  • Familjetrollet

fy vad lång denna dag har vart.ska nog gå ut en stund med lilla tösen innan robinson börjar

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!