• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

jaja då va det dax *suckar högt* jag läcker

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-09 21:33:05 följande:
    Trevligt
    har iof vart beredd på det då det kommit som vita smulor/kristaller i flera veckor redan... men hoppadess ändå ja skulle slippat redan, nu läcker det igenom så det är bara att införskaffa skydd...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-09 21:44:35 följande:
    Ja, det är det ju. Jag fick sova med bh med skydd i i slutet av båda graviditeterna..
    det fasar ja för, såver ju alltid naken, får liksom lite panik när kläder vrider på sig..
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:
    Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte!Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå.O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
    Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...

Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!

Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.
    Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Min mamma är ett jättebra exempel på hur det blir om man går ner av svält, hon har rasat i vikt många gånger.

Hon har fastat,, druckit pulver, ja allt. hon har blivit jättesmal av vissa å av vissa har det inte hänt nånting. men efter varje diet är avslutad så har hon flygit upp i vikt igen å då blivit större än innan hon började...

Det är inte nyttigt för kroppen och organen blir lidande

ända gångerna hon har gått ner å stannat där är när hon inte äns planerat att gå ner, hon har ätit som vanligt men har rört på sig mer, ridit å hållt igång.

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2009-03-10 19:43:15 följande:
    Häe gick man ner 20 kilo på pulverdiet... så det är nog väldigt olika från person till person.. men nu får jag allt ta å vänta till sommaren/hösten innan jag kan börja banta bort alla överflödiga kilon.
    men stannade du kvar där sen? tränade du å motionerade samtidigt eller tappade du bara kilon å blev smal (inte vältränad)??
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:47:46 följande:
    Ni har så rätt allihopa! Jag vet om allt detta, men eftersom jag vet att jag har klarat att gå ner massor i vikt förut med pulver så vill jag så gärna nu med. Men då när jag gjorde det förut så hade jag inga barn, nu känner jag att jag orkar verkligen inte bara leva på pulver eftersom jag måste orka ta hand om barnen oxå.Jag vill såå gärna ner i vikt, en del kanske inte tycker det är så viktigt, eftersom det finns de som väger mer än mig, men för min egen del så är det viktigt att kunna gå ner de där jäkla 10 kilona.Mat för mig egentligen är inte nåt bekymmer, vi äter bra mat hemma o jag har aldrig varit nån storätare, äter redan små portioner o har alltid gjort. Boven för mig är sötsaker, jag blir knäpp! Jag vill ha godis varje dag (har dock blivit ganska så bra nu så nu äter jag det bara på helgen, antingen fredag eller lördag), jag är sugen jämt! Så där ligger det stora bekymmret för mig.
    nu vet ja ju inte om du redan gör det, men prova att ät mycket frukt å grönsaker när sötsuget slår till eller bara ta ett glas vatten. Att sluta äta sötsaker, dricka läsk/saft kan göra JÄTTEMYCKET.
    jag är nästan ständigt sötsugen, även innan grav, å har alltid sätt till att ha frukt å grönt hemma spec morötter, DET har hjälpt mig med mitt sötsug, även vissa nötter kan man äta istället för att liksom lugna sina sötnerver
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:58:23 följande:
    O vatten kan jag inte dricka mycket alls av. Kan verkligen bara dricka när jag verkligen är jättetörstig. Tycker annars att det smakar jätteilla.
    försök att lära dig
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:55:29 följande:
    Nej, frukt äter jag inte så mycket av..har tappat sugen för jag är så allergisk mot nästan all frukt tyvärr, tål apelsin o banan typ o det blir trist i längden. Morötter är jag oxå allergisk emot o nötter oxå.Men jag vet att jag kan klara att inte sötsaker, för tre år sen gick jag ner 10 kg genom att enbart sluta med det, åt inget sånt på typ ett halvår. Fattar inte varför jag inte klarar det nu
    ja då är det ju lite trist kanske, men som sagt du har ju klarat det förr så då borde du ju kunna klara det igen, försök att hitta nånting som kan ersätta å lugna suget...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 20:02:14 följande:
    Har börjat med att ha en vattenflaska framme hela tiden o småslurpar ifrån..
    det är jättebra ja har alltid en tillbringare i kylskådet så det alltid finns kallt å gott vatten, sen kan man ju smaksätta med lite citron eller gurka tex om man tycker det blir tråkigt med bara vatten..
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!