Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

SmileyMalin skrev 2009-04-23 20:19:57 följande:
    Känner mig riktigt duktig idag! Först jobba, sedan tog jag barn och hundar och åkte iväg och tränade agility ett par timmar (sprang alldeles för många varv på banan för mina fogar) och när vi kom hem gick vi direkt ut i trädgården där jag rensade bort en tjock matta av ogräs från rabarberlandet och faktiskt hittade massa rabarber på väg upp Hann även påbörja en rensning i jordgubbslandet. Nellie var med hela tiden och ville ändå knappt följa med in vid halv åtta.... en riktig uteunge Men nu har jag skapligt ont i rygg och fogar... hoppas lilla damen behagar somna snart! Soffan lockar!
    Duktigt
    Vi måste ta tag i vårat ogräs oxå o fixa iordning jordgubbslandet..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-04-23 20:25:23 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 20:21:48 följande: här har vi typ en miljon olika land och rabatter känns det som... men jag nöjer mig med att försöka hålla liv i det ätbara Rabarber, jordgubbar, hallon, vinbär och björnbär Resten får växa igen bäst det vill!
    Åh, vad gott! Vi ska nog plantera en vinbärsbuske här snart tänkte vi
    thelifesaviour skrev 2009-04-24 10:17:01 följande:
    RUL gick hur fint som helst! Bebis låg där inne och donderade med armarna och "pratade" hela tiden. Väldigt lik sin morfar politikern. ;D Moderkakan i framvägg, precis som jag trodde, därför jag inte har känt så mycket.Vi försökte se vad det var för sort, som barnmorskan uttryckte det, men bebis låg med benen i kors och ville absolut inte visa upp sina privata delar. :)Vi fick behålla samma BF, alltså den 14 september. Skönt det! :)
    Jättesöt, tror på en pojke

Nu ska jag o barnen ta bussen till Valla där vi ska möta sambon, jag ska gå på massage, ska bli såå skönt! Min kära omtänksamma bror köpte ett presentkort till mig i present

dinana skrev 2009-04-24 15:42:18 följande:
    Hej hej tjejer, nu är jag hemma igen. Gu vilken värme vi fått idag. Är helt slut i kroppen nu. Fick lite resultat hos barnmorskan så det blir nog tätare kontroller framöver. Skall till läkaren på måndag och sen skall jag in å kolla flödet på US på onsdag. Hade plus på stickan idag och det är ju inte så bra, så antagligen är det havandeskapsförgiftning den här gången också. Flödet var bra och bebis växer på där inne som den skall enligt kurvan.  Ligger ju fortfarande på nedersta linjen, men så länge den följer den så är det ju bra.
    Usch, det låter ju inte bra.
    Fru T skrev 2009-04-24 19:26:54 följande:
    Jo men på tex mig så känner bm på bebis genom att klämma å ha sig me (ajajaj djuuupa andetag) å hon känner hur hon känns i storlek, vet att man inte kan veta exakt hur stor bebis är så men lite iallafall...Bm sa att det är VÄLLDIGT lätt att känna på mig då ja har så välldigt lite underhudsfett
    Fast de känner bra på alla På mig kände de hur bra som helst.

Jag fick alltid höra med båda barnen att jag hade megastor mage o att det skulle komma ut stora barn, men si det gjorde det inte De var precis på medel båda två med sina 3570 respektive 3620 gram o inga 4,5 kg som de trodde.

Det är så olika det där med ålderskillnad o kön. Jag tror mest att det har med personerna att göra..min bror är 4 år yngre, vi hade superkul ihop när vi var små! Men sen när jag började mellanstadiet så ville jag inte ha med honom lika mycket som innan, men så tror jag alla har det oavsett ålderskillnad o kön, är ju inte alltid kul att dras med lillsyrran/lillbrorsan

Men nu när vi båda är vuxna så har vi fått en väldigt bra kontakt o pratar ofta i telefon o kan prata om allt! Tyvärr så bor han drygt en timme härifrån..

Jag tyckte o tycker fortfarande att 3 år mellan barnen är lagom.

Leo, jag o sambon skulle ha myskväll här förut med chips o dip när Vincent hade somnat o se på film..då blev det strömavbrott i en timme! Tur att det fortfarande var ljust ute så vi tog fram Bamse memory o spelade istället o åt chips..det var jättemysigt. Sen somnade Leo direkt, han var så trött, men lycklig. Tycker det är så viktigt att göra saker med bara honom oxå. Imorgon ska nog sambon o Leo på bio, ha en far o son dejt

Fru T skrev 2009-04-24 22:12:17 följande:
    BM sa att man kunde känna JÄTTE bra på mig, jag använde bara hennes ord
    Ok Så sa min bm oxå
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!