Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

SmileyMalin skrev 2009-04-25 08:51:20 följande:
    Jag har gått upp 5 kg hittills (är i v19)....så vi får väl se vart det slutar
    Jag började att gå upp först i vecka 20, innan det var det inte ett gram..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-04-25 08:49:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-24 22:04:03 följande: det låter bra jag har alltid sagt att jag vill ha minst 3 år och mest 4 år imellan mina barn. Och så kommer det ju bli
    Ja, 3 år mellan är väldigt lagom för oss iaf Det är skönt med Leo som kan klä sig själv o göra saker själv o prata så man förstår, man slipper bära på honom oxå.
    SmileyMalin skrev 2009-04-25 09:11:09 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-25 09:09:01 följande: jo det är så jag tänker också! Jag vill att Nellie ska hinna bli lite större innan hon får syskon, det räcker med ett småbarn åt gången för mig Men samtidigt vill jag inte ha för stor hopp imellan!
    Precis så känner vi oxå..vi sa att vi vill inte ha 2 år mellan för det var för tätt för oss o vi vill inte ha 4 år mellan för det var för stort hopp så då blev det 3 år O att det sen lyckades oxå
    dinana skrev 2009-04-25 12:42:48 följande:
    Jag säger som övriga i tråden att det är skönare om man har ett par år emellan. Förstår mig verkligen inte på dem som skaffar barn direkt efter de precis fått en liten bebis. Man hinner ju knappast med två bebisar på samma sätt som om man bara har en. Sen är det nog annorlunda om man har tvillingar skulle jag tro  för de är ju ändå jämgamla. Molly är nästan 2½ år nu, eller hon blir det den 16e juni. Hon går tyvärr inte på pottan ännu och det är lite småstörigt, men annars så klarar hon av det mesta själv. Jag vet inte riktigt hur jag skall hinna med potträning på henne. Någon som har några förslag på hur man skall göra???
    Leo satt aldrig på potta, han vill sitta på toan direkt, så vi började öva när han var 1,5 år ungefär, men han var inte så intresserad. Men förra våren/sommaren när Vincent var nyfödd så tröttnade vi på att ha två blöjbarn, Leo kissade iofs redan på toan då fast bara ibland men bajsade bara i blöjan. Så då så är dags förra året så började vi på allvar o träna, han gick inomhus hela dagarna i bara kalsongen o tröja o så tog vi bort mattorna eftersom de är lite svåra att tvätta
    Sen fick vi tjata på honom var 10:e minut ungefär, då gick hon o kissa men så fort vi inte sa nåt så kissade han på sig, men det gick bättre o bättre för varje dag o på tredje dagen så sa han själv till när han var kissnödig o sen dess har han inte kissat på sig en enda gång, så vi tränade i 3 dagar bara. Superlätt gick det o han var såå duktig, vi trodde att det skulle gå svårare. Hoppas det går lika enkelt för Vincent sen
    Leo var kanske lite sen, han var ju 3 år o en månad när han blev blöjfri, men han var verkligen inte redo innan o man kan ju inte tvinga dem. O när han själv väl ville så gick det ju superfort.
    Skorpan08 skrev 2009-04-25 12:57:52 följande:
    Hon kanske inte känner isg mogen för pottan ännu. I sommar går det kanske lättare, det är ju lättare att pott-träna på sommaren när det är varmt ute och dom kan springa runt i trosor. Du kan också prova att ni går tillsammans på toaletten. Du på toan och hon på pottan, läs en bok under tiden, sjung fingerramsor.Sätt henne på pottan det första du gör när hon vaknar på morgonen, ofta är dom kissnödiga när dom vaknar.
    Så gjorde vi oxå med Leo, så det är jättebra tips Han fick sätta sig på toan så fort han vaknade på morgonen o det sista han gjorde innan han la sig på kvällen. Sen satt vi o sjöng o kollade i böcker när han skulle bajsa för han blev lätt otålig.
    Vi har börjat att sätta Vincent på pottan nu mest för skojs skull o för att han ska vänja sig lite o då går det bra när vi tittar i en bok.
    Skorpan08 skrev 2009-04-25 12:54:02 följande:
    Jag har ju tätt mellan Pernilla och Ida, knappt ett år. Och visst har jag hunnit med båda. Tror det beror på hur man är som person. Nu blir det tätt mellan Elin och liten oxå, ca 1½ år. Jag har tre syskon, den jag har mest och bäst kontakt med är min lillebror som är 10 år yngre än mig. Vi är och har alltid varit supertajta.
    Det är nog mycket hur man är som person. Jag skulle inte vilja ha så tätt, men alla känner ju olika  Men skulle det bli så ändå fast oplanerat så skulle jag inte göra abort bara därför då får man ju anpassa sig.

Vi ska oxå grilla här lite senare, älskar sommar då man kan grilla ofta
    Vi ska grilla fläskfile o grönsaker o så ska vi ha hasselbackspotatis o mangodipp till.

Har haft några kompisar o deras två barn här på besök idag, vi åt lunch ihop, männen stekte pannkakor o raggmunk o sen fikade vi. Nu sitter jag ute solar igen

dinana skrev 2009-04-25 16:43:53 följande:
    Men åååh, vill också ha.. springer över en stund sen då =) *hihi*
    Ja, det kan du ju göra, är ju inte så långt hit från skägget
    dinana skrev 2009-04-25 16:47:26 följande:
    Nja, kanske någon halvmil.. eller.. det fixar jag ju på tre timmar.
    Nja, två måste du nog fixa det på för vi äter vid senast 19
    Familjetrollet skrev 2009-04-25 18:44:28 följande:
    då är man hemma efter ha grillat på kolonin.med flintastek och potatissalladidag har det verkligen vart sommarväder,känns i ögonen som både kliar och rinner.ush för pollen
    Här känner både jag o sambon oxå av allergin riktigt ordentligt Vi kliar, snorar o nyser hela tiden.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!