Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

LillaLilli skrev 2009-05-12 10:10:02 följande:
    skön vet jag inte om jag skulle säga. jag vantrivs själv.. men jag kan tro att jag kommer sakna det sen när det inte är lika självklart längre. ja det är ju tur det då =) jag kan väl tänka mig att bo i lägenheten vi har ett tag till... men helst inte :P min karls pappa bor på landet på en gård. och så vill jag med ha det :D ha lite kor och sånt! ^^ tyvärr är det långt att hälsa på honom, han bor nedanför ljungby. så tar ju 3 timmar att åka ungefär men va där i helgen för min karl va äntligen ledig en hel helg!! har inte hänt sen i vintras! så då passade vi på att åka ner.
    ja vi flyttade till linköping förra hösten så vi har inte bott här så länge men trivs fruktansvärt bra här ute i Lambohov, blir ju nästan som på landet, hahahaha..
    Jo jag vantrivs med själv, vill ha massor av socialt liv runt mig, fast man får ju inte så mycket utbyte av små barn..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 10:16:23 följande:
    jaha okej. ja det kan jag tänka mig det är ju iaf inte mitt inne i smeten. jag bor i västra berga. det är ganska lugnt område här verkar det som. men innan det har jag bott i både valla och ryd där alla studenter är (jag borde ju trivas där för jag själv är student, men jag HATADE DET!) och precis när jag flyttade hit så bodde jag ovanför bosses glassbar mitt i stan om du vet? så jag har prövat lite olika... men jag vill från stan.. nej det är sant det får man ju inte. tyvärr. men det finns nått att göra iaf :P
    ja, nej mitt i stan vill jag verkligen inte bo nu, det blir sen när barnen är gamla o har flyttat hemifrån, då ska jag ha en lägenhet mitt i cetrum så jag kan vingla ner vinpåverkad till krogen o hem igen på 2 minuter.. hahhahaha..
  • Firstandhappy

ja jag förstår då inte kritiken som riktas eller riktades mot lambohov, eller så bor vi bara i rätt ände av smeten...
    här är det hur lugnt som helst, aldrig ett liv i något hus, det värsta vi vart med om är våra grannar som hade fest o då satt de ute en kväll o pratade o skrattade o spelade lite musik till kl 02, inget vi stördes av direkt.. alla bilar får vara ifred, det är alltid rent o fint i området o mycket barn som springer o leker hela tiden..

• Firstandhappy

sen finns det ju alltid för och nackdelar med alla bostadsområden men vissa är ju klart sämre än andra..
    sen finns det ju dom som man bara inte tycker om utan egentlig anledning..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 10:49:46 följande:
    Fast Patrik sa att det beror helt på vart man hamnar. Det är samma här, vi trivs jättebra och har det lugnt och skönt här med många barnfamiljer och supertrevliga grannar. Sen finns det ju andra delar i Skäggetorp som jag aldrig ens skulle överväga att bo på. Är så glad att vi fick lägenhet här i den "bättre" delen.
    mmm jag tror det med... jag vet bara att jag trivs bra här där jag bor...
    skulle jag flytta skulle det nog bli neråt stolplyckan o föreningsgatan/djurgårdsgatan.. då har man nära till parken iallafall..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 11:15:45 följande:
    Nä men det finns ju bättre och sämre delar. Här är det enda stället jag skulle kunna tänka mig att bo i skäggetorp iaf. Jag skulle aldrig i livet vilja bo i centrum eller längre ner... Vi kommer också flytta när jag är klar med skolan, men då blir det nog hus. Sen får vi se om det blir här, i Karlstad eller nån annanstans.
    klart det ska bli här, kan ju inte flytta NU när jag väl lärt känna dig...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-12 11:21:56 följande:
    jisses va ni skriver idag då! När ja för en gångs skull lyckas ta sovmorron då passar ni på, men när ja sitter uppe 7 på morronen å inte kan sova då är det tyst som i graven ja låg vaken me massa värk i natt å trodde nästan det va på g där ett tag, men värktabletterna å vetekudden gjorde sitt så ja blev lite besviken nästan  låg å läste bok mellan 3-5 typ... Mannen vaknade å frågade yrt som vanligt om ja hade värkar men när ja sa nej så snarkade han vidare
    hahahahha klart, nu va ju jag vaken...
    dinana skrev 2009-05-12 11:21:52 följande:
    Tycker min mage börjar försvinna nu... brukar det bli så slutet? Känner mig inte alls fet längre... bara lite runder kanske... konstigt.. vart tog bebisen vägen?
    ja magen sjunker, sen kan det ju va så med att du blir av med en massa vätska i kroppen o vipps så är man inte lika tung längre..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-05-12 11:25:38 följande:
    Inte enligt min barnmorska.. så jag kör på henne =)
    tycker din bm verkar säga väldigt konstiga saker, att övertid inte är efter bf och att hjärtljuden BARA ska räknas med ctg kurva osv... konstigt att hon säger totalt tvärt emot alla andra...
    sen kan jag förstå att hon säger till DIG att DU går på "övertid" med tanke på hur ni båda trodde det skulle bli.. men RIKTIG övertid räknas alltid efter BF
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 11:26:01 följande:
    Nej det är sant. Vettiga människor växer ju inte på träd så vi får nog ta och stanna här Synd att vi inte kan komma med idag, men det blir ju flera gånger Ni får ha det så trevligt ändå!
    precis... tänkte om man skulle slå samman våra familjer nån dag o hitta på nåt skoj...
  • Firstandhappy
    playmate86 skrev 2009-05-12 11:28:27 följande:
    hej hej allesammans härlgt väder idag vad ska ni göra idag då? själv blir det stan leta lite kläder men inte handla nått *snyft* men titta får man i alla fall
    kan vara massa trevligt det med...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!