Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-04-29 11:21:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 11:18:24 följande: Håller med dig, inte alls kul! Nu de senaste dagarna har varit riktigt hemska. Man ser ju inte klok ut
    Nä, just nu är mina ögon nästan igensvullna, börjar dock lätta nu efter att jag nästan klöste ur dem inatt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jag har ju varit gravid på vinterhalvåret båda ggr så jag vet inte hur pollenallergin hade varit annars.

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-29 11:58:16 följande:
      Nejdå, det är inte för sent   Någon mer som vill haka på till valla?
    Kan du inboxa ditt nummer? Just nu är mina ögon så jobbiga så jag måste hålla mig inne så mycket som möjligt. Men det kanske hinner bli bättre.

Här blev det att hålla sig inne hela dagen, fast motvilligt, har bara hämtat o lämnat Leo på dagis. Men ögonen mår verkligen inte bra idag av allt pollen, dock är det lite bättre nu. Ska iväg om en timme o möta sambon på stan, vi ska handla inför valborg. Imorgon kommer ett par kompisar hit med deras två barn o firar valborg med oss.

Fru T: Usch o fy! Vilka idioter det finns! Men tur för er o otur för dem att allt är inspelat.

Mandarin skrev 2009-04-29 19:23:13 följande:
    Jag tar illa up när det skrivs om invandrar ungar hit och invandrare dit, varför ska man döma ut en hel folkgrupp för att några gör fel. Det är inte första gången jag känner en en viss invadrar fijentlighet i tråden. Kanske känner jag exstra för detta pga min sambo är invandre och våra barn till 50% också är det.
    Fast det är ju som Fru T skriver, att de som sköter sig har jag inget emot, men när de inte gör det o gör som de gjorde nu, då blir jag upprörd! O tyvärr så är det ju faktiskt så att det ÄR väldigt mycket invandrare som beter sig illa, det finns ju statistik på det.
    Jag vet inte om jag är extra känslig när det gäller invandrare bara för att det var 5 st invandrare som knappt kunde svenska som gruppvåldtog mig när jag var 15 år, sen dess har jag väldigt svårt för vissa invandrare.
    Men jag antar att din sambo inte göra såna saker Så då är det lugnt

Såå många ggr som jag har fått höra elaka saker om finnar då (jag själv är halvfinne, min pappa är född i finland), men jag skiter i de kommentarerna. Jag vet att det inte är sant det de säger om ALLA finnar, visst finns det de människorna oxå..
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:18:44 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 19:52:45 följande: Jo , vist kan man skita i kommentarer m.m. (jag vet ju också att de inte stämmer) men om de åter kommer sejer iallfall jag något.
    Fast sen är det ju som jag skrev, det är till o med statistik på att det är mest invandrarungdomar som stör i vissa områden. Varför vet jag inte, men så är det. De tog upp det på nyheterna för nån månad sen.
    Min sambo är uppvuxen praktiskt taget hos sin kompis som är halvjugoslav, han har jättebra med dennes pappa som är jugge, min sambo har nästan bara utlänningar till kompisar, vi har inget emot dem, vi träffar dem ofta o de är jättetrevliga, men ändå så tycker min sambo (och jag) illa om vissa invandrare.
    Fru T skrev 2009-04-29 20:25:52 följande:
    I dom situationerna jag stött på har dom varit fruktansvärt dryga å man blir kallad för både det ena och det andra. Det är välldigt stor brist på respect osv. Ja det finns svenskar som beter sig så med men i överlag så umgås dessa svenska med utlänningar. Tillome hört riktigt fula ord från SMÅ Killar som vart riktade mot mig.Självklart finns det väluppfostrade utlänningar me men ja g tycker mer det är ett undantag.. JAG har ingen bra erfarenhet av dom MEN jag avskyr ALLA som beter sig illa oavsätt härkomst. OM ja nu ska behöva skriva det igen...Jag som blond söt tjej blir utsatt för tio gånger mer av utlänningar än av svenskar. På krogen tex är det utlänningarna som tror att dom kan göra vad dom vill, å dett tyvärr tack vare många små dumma bibo tjejer som låter dom hållas så när dom sliskar sig mot mig eller nyper mig i rumpan å jag vänder mig om å skäller ut dom efter noter så blir dom antingen helt ställda å ber om ursäkt eller så beter dom sig ännu värr å börjar dryga sig... Å där är dom svenskar som beter sig så MOT MIG mer ett undantag!För att inte tala om vad min man ser dagligen i sitt arbete!Hoppad det går fram att JAG inte drar alla efter ett sträck för det gör jag defenitivt inte så ja hoppas ja slipper upprepa mig igen!
    Så är det alltid för mig oxå på krogen, alltid invandrare som håller på o sliskar sig.
    Fråga Lillisen vilka problem vi hade en gång med ett gäng invandrare när vi var på krogen Killar som verkligen inte vill ge sig fast vi sa till hela tiden, de hängde efteer oss hela kvällen..vi blev skit irriterade.
    thelifesaviour skrev 2009-04-29 20:31:52 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 20:29:23 följande: Fast man kan tolka statistik olika. Invandrare, vem är det? BRÅs statistik visar faktiskt att de flesta som begår brott är invandrade från övriga skandivnavien, sen beror mycket på sociala situationer. Sätter vi alla invandrare, utan att ge dem möjlighet att lära sig språket, tillsammans i en liten hög i Alby - ja då blir det kulturkrockar, missförstånd och en hel del idioti. Men sätt ett gäng svenskar i samma situation så lär nog samma sak hända.
    Om man tittar på allt som hände i Rosengård så var det ju bara invandrare, istort sett iaf, eftersom det bor ju nästan bara invandrare där.

Självklart så blir det så, det är ju de högre makternas fel att alla invandrare får bo på samma ställe. O självklart är det ju väldigt många svenskar som oxå beter sig illa.
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:38:48 följande:
    Men ni tycker väll inte illla om dom pga att de är just invadrare utan pga deras handligar. Skulle lika gärna ha varit danskar eller vilken annan folkgrupp som hällst...
    Precis, för mig har det inget med att göra vart de kommer ifrån från början, hade det varit danskar som hade hållt på lite överallt så hade jag tyckt illa om dem oxå. Det är ju deras handlingar man stör sig på.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!