redan stor mage, bara v 8...tvillingar???
får man stor mage tidigt om det är tvillingar? jag har riktig bebismage och det spänner och drar, jag får ont när jag sover på mage redan...
Är det tvillingar? vad tror ni??
får man stor mage tidigt om det är tvillingar? jag har riktig bebismage och det spänner och drar, jag får ont när jag sover på mage redan...
Är det tvillingar? vad tror ni??
Tror nog mer på att det är tarmarna som är svullna.. Du kan omöjligt se bebismage i vecka 8, oavsett om det är tvillingar eller ej.
Säger som Some Say Love, det är svårt (/omöjligt) att säga nu... Hade större mage i vecka 8 än jag har nu i vecka 13, eftersom jag var gasig och uppsvälld.
Samma som åvanstående...
Jag hade bauta-mage mellan v6-11 men lade sig innan v 13..är i v18 nu och bebismagen börjar komma smått..
Räkna inte med "gravidmage" innan v20, men man vill ju helst att den kommer innan man plussar
Min syster fick tydlig bebismage mycket tidigt. Men det var med andra eller kanske tom tredje barnet. Men där var bara en bebis!
Tror som ovantsående, tarmar osv men tror verkligen att om man är omföderska att magen kommer tidigare, Min första graviditet fick jag ingen mage då menar jag absolut ingen mage förrän v 21.
Denna gången ser jag redan gravid ut, helt hemskt ut efter som de bara ser ut som jag ätit för mkt. gått upp 2kg. Är i vecka 8. Men jag vet att de inte är tvillingar på VUL i tisdags. är bara gravidsvullen helt enkelt, så de behöver inte vara så att du väntar tvillingar.
hade en enorm mage runt v8 med sonen, sen stod den stilla, det var bara en. denna gången blev jag med stor om magen, men sen gick den tillbaka.
Jag fick en stor mage i v9 denna gång... men sen la det sig och så small det till i v20 typ... sen dess har jag varit grymt "osmidig".
En bebis förresten...
Men det kan ju antigen va tvillingar, svullna tarmar, eller så är du en av dom som får mage tidigt
När man är i vecka 8 så är det ingen bebis med armar eller ben precis och om det skulle ha varit tvillingar så ser man inte det i v 8 det är förtidigt + som alla säger det är tarmarna och det du äter.
Magen svullnar alltid upp när man har mens eller inte emns
Grattis till bebis i magen.
Tror absolut inte att det är en omöjlighet att det är en riktig "bebismage", speciellt inte om du varit gravid innan. Jag svällde upp tidigt, och på VUL i v 10 konstaterades tvillinggraviditet. Och nu i v 25 ser jag nästan fullgången ut.
Grattis till graviditeten, berätta gärna hur det går!
min mage började inte "puta" förens runt vecka 14-15..
bild finns på galleriet.
Väntar tvillingar!