• Cornbread

gravid, spa

När min svärfar fyller 60 år,
    vill han ha med oss till Polen för en SPA-weekend.

Jag kommer då vara runt vecka 33-34 i graviditeten.
    Ska åka båt över till Polen och vet inte hur det är med SPA under graviditen, man får väl inte göra alla behandlingar etc. ?

• Svar på tråden gravid, spa
  • Smulan87

ingen massage, eller bubbelpol, de finns ju speciall massage för gravida men då måste man tala om de för dom, och att dom vet hur man gör.

BF 11Juni 2009
  • Cornbread
    Svar på #2
    Smulan87 skrev 2009-02-27 09:46:38 följande:
    ingen massage, eller bubbelpol, de finns ju speciall massage för gravida men då måste man tala om de för dom, och att dom vet hur man gör.
    Bubbelpool har jag hört inte är någon fara sålänge man inte är öppen.
  • Smulan87

man kan stäta igång sammandragingar, så man ska inte stimulera kroppen till de heller, så jag had einte gjort det. att du inte ska vara öppen har med bakterier och göra

Cornbread skrev 2009-02-27 09:47:08 följande:
    Svar på #2Smulan87 skrev 2009-02-27 09:46:38 följande: Bubbelpool har jag hört inte är någon fara sålänge man inte är öppen.
    BF 11Juni 2009
  • Loppan11

Ingen bubbelpool, bastu eller massage som inte äår anpassad för gravida säger min MVC.

• Cornbread
    Svar på #5
    Fatamorgana skrev 2009-02-27 09:48:12 följande:
    Ingen bubbelpool, bastu eller massage som inte äår anpassad för gravida säger min MVC.
    Oh, va tråkig den där spa helgen ser ut för min del ;)
  • Loppan11

Ska själv iväg om ett par veckor. Ska simma, ha med mig en pocketbok, äta frukt och sitta vid bassängen och gå på fotvård eller ansiktsbehandling. Inte det minsta tråkigt;)

• Cornbread
    Svar på #7
    Fatamorgana skrev 2009-02-27 09:50:27 följande:
    Ska själv iväg om ett par veckor. Ska simma, ha med mig en pocketbok, äta frukt och sitta vid bassängen och gå på fotvård eller ansiktsbehandling. Inte det minsta tråkigt;)
    Men jag känner inte att jag vill lägga 3-4000 på nåt jag kan göra på badhuset här hemma ;)
  • LAV0LINA

Jag ska på SPA nu i helgen (är i v 35).
    Den ENDA restriktion jag fått av min BM är att inte bada i bubbelpoolen eftersom det kunde sätta igång förlossningen/sammandragningar (men det sägs ju olika så vad som är rätt vet jag inte).
    Annars är det fritt fram enligt min BM.
    Nu kommer jag inte få vanlig massage eftersom det inte går att ligga på mage för mig (det finns heller inga massage-gravid-bänkar) där utan jag ska. Jag ska få en hand-foot-face-behandling (som ska vara helt ok enligt min BM i alla fall)
    Bastu var det inga problem med, det enda som är att tänka på är att man dricker ordentligt och inte sitter för länge så man bli "överhettad".

• Cornbread

Hur är det med försäkring osv om man är utomlands så sent i graviditeten o om något händeR?

• Loppan11

Cornbread skrev 2009-02-27 09:57:55 följande:

Hur är det med försäkring osv om man är utomlands så sent i graviditeten o om något händeR?
    Det är ju samma sak som om du reser men inte är gravid. Har du en reseförsäkring/hemförsäkring med resedel eller liknande så gäller den även när du är gravid. Däremot kan en del flygbolag kräva att du lämnar ett läkarintyg när du ska ut och flyga med dem. På min MVC kostar det 400 kr att få ett sådant läkarintyg.
  • Cornbread
    Svar på #11
    Fatamorgana skrev 2009-02-27 10:05:43 följande:
    Cornbread skrev 2009-02-27 09:57:55 följande:
    Det är ju samma sak som om du reser men inte är gravid. Har du en reseförsäkring/hemförsäkring med resedel eller liknande så gäller den även när du är gravid. Däremot kan en del flygbolag kräva att du lämnar ett läkarintyg när du ska ut och flyga med dem. På min MVC kostar det 400 kr att få ett sådant läkarintyg.
    Ok men OM man behöver föda finns väl risken att man får göra det där? tror jag skippar resan.
  • LAV0LINA

Jag fick i helgen hand- fot- och ansiktsmassage och ingen förlossning sattes igång av det!
    Det var helt underbart kan jag meddela!!!

Det närmar sig! BF 8 april -09
Svar på tråden gravid, spa