• zanila

Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2

Hej, hej

• zanila

Ang hur länge man ska vänta efter ett mf/ma har jag också fått olika besked av olika läkare. Personligen tror jag att det är mest individuellt tyckande och inte direkt är forskat så mkt på vad som är lämpligt (beror väl såklart också på om det är ett tidigt eller sent mf) utan jag tror att de flesta tänker sig att inte bara kroppen utan även själen behöver tid och läka och att de därför rekommenderar att man väntar lite. Själv tror inte det spelar någon roll, jag tror inte att ägglossningen kommer innan livmodern läkt, har också läst om många som blivit gravida på första ägglossningen efter mf/ma och att det då också gått bra.

Bebislängtan - Skönt att operationen är gjord, nu hoppas jag att ni dessutom har framgång med verkstaden denna månad.

Snigelkatt - Antar att läkaren menade att de gör utredning för upprepade missfall först efter 3 mf/ma. En fertilitetsutredning borde ju inte höra samman med det så uppfyller ni kraven för en sådan (brukar väl vara 1 års fruktlös bebisverkstad) bör ni ju få möjlighet att göra det. Tycker att du ska ringa IVF-kliniken, tror knappast att de tycker att du gör bort dig, det borde ju vara den i särklass vanligaste frågan de får. Lycka till också.

Lottizm - Tror inte det är någon fara med dina bruna flytningar, brunt tyder ju på gammalt blod eller sår under läkning och det kan man ju ha i flera veckor efter en skrapning.

FruganL - Hur mår du och hur går det?

Ego - Har äntligen, på tredje försöket, tagit ett moderkaksprov idag. Provet gick bra och bönan har växt som h*n ska och sprattlade och hade sig. Nu är det "bara" den nervösa väntan på provsvaret kvar. Läkaren lovade att han skulle ringa oavsett och han trodde att han skulle ha svaret på fredag. Är nervös men ändå mest lättad över att vi snart har ett svar oavsett vad det blir. Antigen kan man äntligen få bli glad och slappna av en smula eller så får man lov att bryta ihop och gå vidare.

• zanila

Vinterkatt - Grattis, så underbart! Håller tummarna för en bra födelsedagspresent för sabon

FruganL - Lycka till imorgon, ska tänka på dig.

Snigelkatt - Hoppas mensen kommer asap och härligt att höra att du trots allt känner dig stark.

Ego - Nervositeten smyger sig på mig igen. Preliminärt skulle vi ha fått svar på mkp:et i fredags (som vi gjort pga av mitt kromosomfel) men ingen ringde så nu förutsätter jag i stort sett att domen kommer imorgon. Känns verkligen som om det är en dom vi väntar på, har så svårt att tro att det ska kunna vara bra, varför skulle vi ha sån tur liksom. Är också rädd att graviditeten nu gått så långt att jag kommer att behöva göra en senabort, det ligger precis på gränsen så det känns rätt läskigt. Men jag försöker att iaf hoppas lite innan vi vet att det är dåligt.

Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2