• Copkat

Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2

Jag tänkte slå följa med er här. Det är nog här jag bäst hör hemma. Jag har haft ett utomkveds och ett ma under förra året. Ma:et behandlades först med cytotec men efter att först ha blivit friskförklarad så besökte jag privat gyn som upptäckte rester och det slutade ändå med operation. Har varit ett antal gånger på sjukhuset under december - februari men nu hoppas jag vara ok och kanske våga mig på att försöka igen. Jag känner mig väldigt kluven. Jag försöker läsa allt ni skriver här men vet inte hur aktiv jag orkar/hinner vara. Det har varit väldigt tungt men jag hoppas få ny kraft att försöka igen. Jag har blivit lovad Pregnyl och Trombyl vid nästa ev graviditet men efter att ha läst här verkar det vara bättre med Progesteron. Jag önskar att man skulle bli omhändertagen av sjukvården men min erfarenhet är tyvärr inte bra, först vägrade de ta emot mig när jag fick mitt utomkveds och sen missade de resterna efter den medicinska aborten. Det känns som man måste ha koll på allting själv och det är inte alltid man har ork till det.

• Copkat

Tack för välkomnandet. Vinterkatt jag förstår din rädsla för missfall innan du ens testat positivt. Vill själv också fortsätta försöka samtidigt är jag livrädd för det.
    Vad tråkigt att läsa om fler som upplevt dåligt bemötande. Det är så dumt att de tär så, inte nog med att man ska råka ut för mf man ska dessutom få kämpa för att få hjälp och nog borde ett bra bemötande vara ganska enkelt att ge...

• Copkat

Tvivlande: Vi får samma svar som dig. Det är bara "otur". Hoppas verkligen det är så men tvivlar för egen del.

• Copkat

Det är rätt inställning Snigelkatt. Jag gör gärna dig sällskap!

• Copkat

Hej Irma!

Jag är ganska ny här. Typiskt att bli sjuk när det är helg. Förkylning eller?

• Copkat

Vinterkatt: Eftersom jag är ny här så vet jag inte riktigt hur din historia är. Får du nån medicin som hjälp nu? Du har ju helt rätt, man kan inte göra mer än ta en dag i taget.

Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2