FruganL - klart du är orolig. Jag har alltid mått som sämst när jag skulle till läkaren eller bm. Det är stressigt. Man kan bara hoppas att allt är bra.
Jag hoppas verkligen att du får se det lilla hjärtat slå på måndag.
Ja, jag klappar på magen och säger "stanna där nu" - urlarvigt. Svullen som bara den så det är mycket att klappa
.
Jag är inte ens orolig, trodde inte jag skulle kunna ta det så lugnt. Kanske för att jag mår bra, känner ingen konstig smärta. Eller kanske för att det är tredje graviditet, att jag hoppas på utredning om det skiter sig.
Och så har jag bestämt mig att om jag har ont, på ett obehagligt sätt, så åker jag till akuten och sitter där tills jag får besked. Så slipper jag gå runt och grubbla och undra.
Men i de flesta fall går det faktiskt bra...
Copkat - jag har "bara" haft 2 mf/ma. Mf i v.6 i oktober och ma som upptäcktes i v.10 i januari. Efter det andra var jag helt förstörd, sökte hjälp privat (på Carlanderska i Göteborg, sjukt dyrt och inget resultat, egentligen blev vi utskrattade av läkaren). På MVC, på återkontrollen frågade jag läkaren om nån förebyggande behandling med prog eller något, då fick jag bara veta att "sånt här sysslar vi inte med här i Sverige för då födds det bara missbildade barn"... Till slut insåg vi att vi inte har något val och att vi får helt enkelt göra om det. Så tyvärr, ingen behandling, inga förbättrade chanser.
Hur är det med dig?