• Irma

Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2

Hallå =)

• Irma

Hej!

Var på första besöket på utredning idag. Är väl sådär nöjd. Fick en läkare som inte hade det så lätt med språket. Men han tog det mesta av de prover som var på den enklare listan. Dock inte prolaktin, fsh, lh med motiveringen att jag har en regelbunden cykel. Tror ni på det?

Bettan: Jag tror du ska söka dig privat om du vill att det ska gå fort. Hamnade i en diskussion idag om hur lång tid en kromosomanalys tar. Läkaren sa 4-6 veckor. Men sköterskan som tog provet sa 6-8 på grund av handläggningstid. Så i vårat fall kan "svaret" dröja 6-8 veckor. för läkaren måste titta på det och sen meddela oss. efter det först får man boka in en ny läkartid för vidare diskussion. och dom har ju så ont om tider... kan ju ta flera månader innan man kommer dit igen. Nej, ingenting går smidigt däruppe. Varken när man ringer eller är där. Men trevliga var dom och gulliga.

Kände mig lite lurad när jag fick en läkare som inte kunde så bra svenska. var svårt att diskutera med honom. Men han tog snällt emot Finesssans lista och prickade av vad han tänkte ta. Han sa även att han ville ha svar. Han mummlade även något om Blomqvist. Men ville inte diskutera vidare idag...

• Irma

Bettan: Nu känner jag mig görkass som inte vet exakt vilka prover man borde ta =( Är jättedålig på dethär med medicin. Har inte orkat läsa beer heller =( Usch vad jag hatar att det känns som om man får skylla sig själv.... Hoppas du får träffa någon som går på din linje. Läkarens initialer är MM. Och av efternamnet att dömma är han nog från balkan.

Välkommen Copkat! Tråkigt att du också har anledning att hänga här...

• Irma
    Svar på #33
    Gör gbg kvinnoklinik missfallsutredningar? Om jag nu inte får ut något av sahlgrenska....
  • Irma

nu blev det lite galet.... skulle fråga vinterkatt det ju =)

jaja.

Bettan: Det kanske är lättare att få ut något av diskussionen om man som du är lite kunnig på sin sak? Han tog ju inte illa upp av listan jag tryckte upp under näsan på honom =)

• Irma

Vinterkatt: Jag var på Sahlgrenska igår. Fick vänta på 3 mf innan utredning. =(

• Irma

Hej Lalalong!
    Självklart får du vara här! Välkommen!

Jag har haft 3 MA. Inga barn sen tidigare. Har precis startat utredning. Inför dom två sista gångerna gick jag på tidiga ultraljud för att stilla oron. Just nu pausar vi i väntan på vad utredningen säger.

Här ser du en lista på vad som kan ingå i en utredning

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Jättebra att du pratar med din barnmorska! Inget är värre än den oron man har...

• Irma

Frugan: Jag förstår precis vad du menar! Det är såna som sen när det går bra för dom kan säga saker som "det är bara att slappna aaaaav" *grr*

• Irma

Vinterkatt: Ingen aning när utredningen kommer att vara färdig. Innan sommaren hoppas jag... Lät inte så ljust när dom förklarade för mig att jag inte fick boka nästa besök förän proven var klara. Och att dom inte kunde garantera att man fick en ny tid inom en snar framtid. *suck*

Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2