• Gotlandsunge

Hur gamla var era barn när de började äta godis?

Som rubriken lyder:
    Hur gamla var era barn när de började äta godis?

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började äta godis?
  • Blyger

Vid ca 1,5 års ålder fick han börja smaka på lättuggade godisar med storebror....

• Birgitta2

Thomas var kring 4 år och Camilla var 2 (svårt att hålla henne från godis när brorsan äter).

• lunkentuss

Hon var nog typ 9 månader eller nåt...

• Mailan

sonen som är 19 månader brukar få smaka lite godis av oss när vi har fredagsmys. han är inte så intresserad, smakar på några godisar och sen är han nöjd.

burn with me, heavens on fire
  • logg81

Under året...

Men hon har aldrig fått äta godis. Hon får smaka...

Jo en gång hittade jag henne grävandes i en godisskål hemma hos min bror.
    Men Lina åt inte... hon slickade bara på alla godisarna och la tbx dom sen.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Some Say Love

Omkring året, lite beroende på vad som räknas till godis.. De fick ju inte äta lakrits och något segt kolagodis, men glass, och choklad, kexchoklad framför allt.. lättuggat och gott!

• tvåtjejersmamma

Birgitta2 skrev 2009-02-27 11:37:46 följande:

Thomas var kring 4 år och Camilla var 2 (svårt att hålla henne från godis när brorsan äter).
    Samma sak med mina barn. Min äldsta var nog runt 3-4 år när hon började. Den yngsta var runt 2 år. Det är som sagt svårt att hålla den yngsta borta från det, när den äldsta äter.
  • Lilla Morran

Sonen smakade på godis när han var ca 9 månader och sen har han fått smaka då och då, men det var först när han fyllde två som vi har gett honom eget godis i små portioner till fredagens myskväll...

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började äta godis?