• Fru Sveden

Problem med libero våtservetter?

Jag köpte libero våtservetter för att testa om dom fungerade bra. Jag gillar dom jätte mycket, men nu har sonen fått jätte irriterad hud typ hela rumpan. Jag vet att det kan bli så ibland, men han har inte haft det tidigare (han är 8 ½ månad) och det kom i samband med att vi bytte våtservetter så jag funderar på om det kan vara det som är problemet. Någon som haft eller tror sig haft samma problem och har tips på vad jag kan smörja in honom med för att det skall bli bättre? Som det är nu så gallskriker han varje gång jag skall byta bajsblöja för att han har så ont

• Svar på tråden Problem med libero våtservetter?
  • Rilles Tilda

Jag tror på Inotyol-salva. Den lägger sig som ett skyddande lager. Finns på apoteket.

• dogcatbird

jag avskyr våtservetter - det blir ju inte rent. (ger röd bak) Pröva själv att tvätta dig med våtservetter i baken i en vecka och säg om du känner dig ren.... skulle inte tro det va

• Tankgirrrl

köp barnängens zinksalva! billigare en inotyol men ger samma effekt och finns på vanliga mataffärer, blir det inte bättre så testa att byta servetter. vi kör liberos nu! förutom den äckliga lukten så gillar vi dem!

• 1977Maria Therese

För mig är det något man har med i skötväskan, jag skulle inte själv vilja tvätta min röv med det känns inte naturligt, jagh har tvättolja och vatten funkar fint :))

• Marie1978

Sluta med våtservetter skulle jag säga! Skulle inte själv vilja bli torkad med sånna flera gånger om dagen.

Se även upp för Barnängens produkter, massa konstiga kemikalier fast man tror att de ska vara milda! Fast det kanske inte gör så mycket för er.

• Fru Sveden

Tankgirrrl skrev 2009-02-27 11:45:58 följande:

köp barnängens zinksalva! billigare en inotyol men ger samma effekt och finns på vanliga mataffärer, blir det inte bättre så testa att byta servetter. vi kör liberos nu! förutom den äckliga lukten så gillar vi dem!
    Jag skall testa att byta tillbaka till dom vi kört på hela tiden och jag tror det kommer hjälpa. Skall dock köpa salvan och testa också.
  • Vill Nu

fick tipset om att ha torra servetter.. och blöta dom. Så skulle irritation försvinna..

• Fru Sveden

Vill Nu skrev 2009-02-27 11:55:48 följande:

fick tipset om att ha torra servetter.. och blöta dom. Så skulle irritation försvinna..
    Saken är ju den att jag kört våta hela tiden. Jag har bara bytt märke. men men skall testa
  • SammysMamma

jag gillar inte heller liberos våtservetter. Mest för luktens skull. Men nu när jag tänker på det så har han ju faktiskt också bluvit lite röd. Kanske beror på dom då?

Hade pampers våtservetter förut o dom var bättre =)

• softisch

när jag är hemma sköljer jag rumpan under handfatets kran , kör inte med våtservetter för dom ger irritation, ytterst sällan ifall det händer att vi är ute då anv jag våtservetter oparfymerade icas, men det har aldrig hänt att hon har bajsat i blöjan när vi är ute.

Svar på tråden Problem med libero våtservetter?