• Fru Sveden

Problem med libero våtservetter?

Jag köpte libero våtservetter för att testa om dom fungerade bra. Jag gillar dom jätte mycket, men nu har sonen fått jätte irriterad hud typ hela rumpan. Jag vet att det kan bli så ibland, men han har inte haft det tidigare (han är 8 ½ månad) och det kom i samband med att vi bytte våtservetter så jag funderar på om det kan vara det som är problemet. Någon som haft eller tror sig haft samma problem och har tips på vad jag kan smörja in honom med för att det skall bli bättre? Som det är nu så gallskriker han varje gång jag skall byta bajsblöja för att han har så ont

• Svar på tråden Problem med libero våtservetter?
  • softisch

inotyol glömde jag att säga funkar här lägg på ett tjockt lager så att det är som ett extra hud eftersom barnet rör sig kan den smetas lite här och där när bebisen har på sig blöjan.smeta på bara !

• jentho

Inotyol och barnängens zinksalva är inte samma sak.
    Har båda salvorna till sonen och inotyol verkar direkt och baken blir fin igen!
    Bvc rekomenderar själva inotyol så testa det, funkar kanon på lillen nu när tänderna ploppar upp och baken blir röd och öm!

• buffyfjasen

Använder Bepanthen-salva (Apoteket) när min son blivit röd. Tycker den fungerar superbra, det röda kan försvinna mellan två blöjbyten!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ WILMER 081112 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru Sveden

Det röda har nästan försvunnit av att jag bara slutade använda libero våtservetter. Så jag antar att det var dom som var själva huvudproblemet.

• Hackemamma

*slår ett slag för gamla goda idominsalvan* :D

• Miss Giggle

vet att dax ska ha en tvål som man inte behöver tvätta bort med vatten, det kanske är ett alternativ för er?! Kolla med dem på apoteket.
    vet att min vän som inte har sitt skötbord i badrummet har den och gillar den skarpt.
    bara att torka bort kiss/Bajs först och sen ta "tvålen", sen är det klart!

~Hannah 081221~
  • aquamarin

Här är det tvärtom. Vi har alltid torra hemma som vi blöter, men har med våtservetter när vi är iväg. Lillen har blivit röd av de flesta men nu testade vi liberos, eftersom jag hört att de skulle innehålla färre skadliga ämnen och de verkar funka.

• Anne69

Jag tyckte Libero-servietterna var uräckliga. De luktar urrrk! Som tur är använde tvååringen ett halvt paket till att byta på en av dockorna Vi kommer inte köpa dem igen! Använder Natusan respektive Pampers våtservetter o det funkar hur bra som helst. Maken använder torra - han gillar dem från COOP bäst.

• lillasmilla

Inte blivit röd av libero, tycker de funkar ok. Men tycker bäst om änglamarks våta. Och coopextras torra servetter.

• Fru Sveden

Jag slutade använda libero våtservetterna igår och idag har allt det röda försvunnit + att han har inte ont längre så det måste ju varit dom som det var fel på.

• LindaSundberg

Tråkigt tråden blev en hata våtservetter tråd då det inte var vad du var ute efter ts, men det är ju familjeliv ;)

Va bra att det hjälpte så fort när ni slutade med dem!
    När lillen blir röd använder vi bepanthen på honom.

• Amorficlya

Här vart det lika dant iaf när vi använde Libros våtservetter de enda som fungerar för oss är COOPS å jag tycker de är toppen. Och så är de så mycket billigare också.  Och när man har läst om vilka våtservetter som är bäst i test så var det coop iaf sist ja kolla.

Ja gillar iaf coops. De andra kända märkena så att säga har så mycket parfym å det klara inte min son. Dottern klarade inte det heller när hon hade blöja..

Miranda 2oo6-o6-23 Nicolas 2oo8-o2-17 Bebis Bf 2oo9-o9-o2
Svar på tråden Problem med libero våtservetter?