Jag har (medvetet) börjat kräkas. Hjälp mig! Jag får panik när jag äter.
I sommras bestämde jag mig att gå ner i vikt. Jag hade ingen stor övervikt, men hade det senaste året gått upp i vikt och jag ville bli av med de kilona. Jag började motionera och sluta äta onyttiga saker (godis, kakor, läska). Det gick jättebra och motivationen var på topp.
Nu till mitt problem. Jag har stått still i vikt ett bra tag nu. Jag har börjat få panik när jag äter och det har gått så långt att jag vid ett antal tillfällen har ställt mig över toaletten och framkallad kräkning. Jag fattar att det här beteendet är jättefel, men jag vet inte vad jag ska göra.
Jag blir lätt lite fanatisk när det gäller saker jag går in för. T.ex. när jag och min man gifte oss så gick all min lediga tid till att planera bröllop. När vi försökte få barn så var jag nästan besatt av ämnet barntillverkning. Och nu är det allså vikten som satt sig på min hjärna.
Jag vet att det är jag själv som måste ta mig ur det här. Men jag skulle gärna vilja ha lite stöd. Jag vet ju att det finns fler i samma situation eller som varit i samma situation eller som känner någon som kräks upp maten. Snälla hjälp mig, för jag fattar ju att det är fel men en del av mig vill inte sluta.