• Vintervirrig

Särbo har dottern i sängen

Jag tycker RiNan kom med mycket bra råd - att pappan ska se till att flickan börjar sova i egen säng innan det blir aktuellt att ni delar. Kan bli alltför laddat om det blir "ditt fel" att hon inte får sova + gå isäng med sin pappa.

Jag tycker det låter som en stark kontrollfunktion från flickans sida och tycker att det är viktigt att sätta stopp för det. Tycker att din särbo får ta en funderar över varför det är så viktigt att ha sin dotter i sängen, har han svårt att sätta gränser överhuvudtaget? Hon börjar dessutom bli ganska stor och 12åringar är inte dumma - hon vet nog vad hon "stoppar" genom att sova med honom...

• Vintervirrig
    mamman77 skrev 2009-04-07 22:50:46 följande:
    ...... Jag förstår inte riktigt varför han inte är beredd att ta den diskussionen, som ju inte ens behöver bli en diskussion, med sin dotter, men jag har en tanke om det, som jag beskrev inledningsvis ovan. Jag märker också att frågan är som känslig för honom, så jag fortsätter åka hem om kvällarna...
    Hoppas du är säker på att den här rädslan för konflikter med barnet inte finns inom alla livsområden inklusive den fd kvinnan... För i så fall kan jag berätta att du snart kommer att leva som bihustru till hans föredetta familj. Inte kul. Inte kul alls.

Får hoppas att din man är mer inne på att bryta sig loss och ta konflikterna som dyker upp under åren, för gör de inte det så blir det väldiga svårigheter när allt ställs på sin spets vilket det nyligen gjort för oss. Jag önskar ingen den livssituation som vi har just nu!

Sorry för min negativa ton!

med dystra hälsningar från en riktig pessimist...
Svar på tråden Särbo har dottern i sängen