Ni som har ekmöbler, vad har ni för färger på väggarna?
Ja som frågan lyder, ni som har ekmöbler i sovrum ell vardagsrum, vad har ni för färger på väggar etc?
Ja som frågan lyder, ni som har ekmöbler i sovrum ell vardagsrum, vad har ni för färger på väggar etc?
vitt
Fler förslag?
Vi har ekmöbler i vardagsrummet och där har vi en varm gul-beige svagt randad tapet och i köket har vi ekluckor och matmöblemang i ek och där är målat ljusgrått på väv med en ganska färgstark fondvägg!
Tror det finns nån bild i galleriet...
vit/guld/creme-färgad tapet
Brun tapet
och turkos/brun tapet.
vitt
Grått är supersnyggt med ek eller vitt. Haar haft båda.
Vi har ekmöbler i sovrummet och ljust mintgröna tapeter, så snyggt! Annars har vi vitt i de övriga rum vi har ekmöbler.
olika bruna och beige toner är snyggast mot ek tycker jag.
Det har vi och jag är jättenöjd med det
men... viktigt vilken brunfärg det är.. mer åt cafelatte hållet, för blir det mer åt grått, som typ linnebeige, blir det inte lika fint... Du vet.. inte blanda varma och kalla färger är ju en regel som står sej. även om det är mode i att blanda hej vilt. och brunt, liksom eken är ju en varm färg, grått däremot är ju kall...
Vi har ekgolv och lite ekmöbler i vårt vardagsrum och vi har ljust gråblått på väggarna.
mimmi 1 skrev 2009-02-28 21:32:34 följande:
Tack för alla bra tips igen!
Jag är också lite kluven inför just det flera tog upp med kalla / varma toner och färger.
Å ena sidan vill jag måla 3 st väggar vita och ha en mörk brun fondtapet med mycket guld och beige i, å andra sidan kan jag tänka mig en mkt ljus ell vit fondtapet med silverslingor ell blommor i! Snacka om ytterligheter hur får jag ihop detta tro?
PD77 skrev 2009-03-01 06:38:05 följande:
mimmi 1 skrev 2009-03-01 13:05:06 följande: