• Prillan73

Stambyte....

Blä....de har knappt börjat o jag e redan less på det här !
    Det ser ut som vi ska eller har flyttat !!
    Strortrollet har sin "säng" inne hos lilltrollet.....o det är inget stort rum.....

Vi skulle tömma hall,klädkammare o badrum.......o nånstans måste man ju göra av sakerna ! Så stortrollets rum agerar förråd...............

Det tar 8 veckor (ÅTTA) för själv stambytet....o tro nu inte att de börjar längst ner där vi bor utan nån heeeeelt annanstans !! Hit kommer de om ca 4 veckor..........

Bläääääääääääääääääääääääääääääääää

• Svar på tråden Stambyte....
  • Prillan73

Var på info-möte ikväll........det visade sig att vi har två stammar igenom vår lägenhet så det tar TIO veckor innan de är klara här.......................

• turia

men tänk så fint ni får sen,,,,,ni får väl välja i begränsat förståss utbud på toaletten?

• Prillan73

Jo,jag FÖRSÖKER verkligen tänka positivt !!
    Helkaklat,duschväggar,klinkers,handdukstork......
    Men det är jobbigt att BO på på en arbetsplats !

• Hexx

Urk ja... Vi hade stambyte 5 vecor efter att vi köpt vår bostads rätt.....
    Fy f%n vad det såg ut..... Det var damm och skit överallt. Vi flyttade hem till svärföräldrarna... Det var ju inte mkt bättre, men vad gör man?
    Håll ut bara. Som sagt, det blir så HIMLA fint sedan. Det är värt det, jag lovar!!!

• taiyin

Åh, sluta skrämmas! Vi ska också ha stambyte här, i januari... Men jag hoppas att det är värt det...

• Hexx

HAHAHA!!!! Jag säger bara som det är! Vi kunde inte bo där under tiden... Men det var i en 2:a på 64 kvadrat. Ni har säkert större, så det inte behöver bli skitigt överallt där ni ska vara.... Vårt bolag hade skitat ner i köket så in i HE#/%&E!!!! Och där behövde de inte ens vara... Dessutom hade de slagit till tvättmaskinen så den blev helt bucklig... Men det fick vi 1500 kr för.

Era bolag är säkert bättre. Och är man hemma är de nog mer försiktiga.

• Prillan73

Håhå jaja.............igår grävde de av våra telekablar !! Så jag hade inget internet förrän idag sent på eftermiddagen !!! *katastrof*

Dammigt är det ÖVERALLT fast de "bara" är i hallen änsålänge ! Bläääääääääääää

• Dizzi

Vi ska ha stambyte i lägenheten (tre stammar) från 1 oktober till 20 december. Gissa vem som ska föda barn i november? Snacka om dålig tajming! Men tanken på ett nytt fräscht badrum där man kan bada med bebisen piggar ju upp lite.
    Håll ut, Prillan73, och berätta för all del hur det går!

• Prillan73

Dizzi: STACKARS dig !!!! Men det blir ju fint sen.....men SEN känns låååååångt bort när de håller på.......

• Prillan73

Japp,nu har de borrat lite hål i taket....och sen hällt nån slags gegga i hålet som har runnit net hos oss...på vårt badrumsskåp o lådor (Tupperware),handdukar o lite så.......

Men det blir ju fint SEN.........

• emmasa

vi ska också sätta igång med stambyte. Vet dock inte när , men hoppas på snart. Känner mig lite stessad. Bebis kommer i Januari. Hur lång tid tar ett stambyte ungefär?

• Prillan73

Hur lång tid det tar verkar vara olika.....här tar det ca 8 veckor för de andra lägenheterna...10 för oss !
    Vet andra som gjort det på ca 4 veckor !

• gummalottan

Allvarligt talat, ska ni verkligen bo kvar? När de bilar ner badrummet? Jag har varit med om två stambyten och vi flyttade ut när det var dags för våra lägenheter. Hem till mamma var bättre än byggkaos och toa i källaren.

Dessutom: håll koll påvad de gör. Nu målar jag fan på väggen men i samtliga lägenheter i vårt förra hur var det något fel. En del bara slarvigt, en del som måste göras om. Saker monterade på fel vägg, fel saker uppsatta, kladdiga fogar....... Var finns de där hantverkarna som gör ett bra jobb och inte sätter skoavtryck i soffan?

• Prillan73

Så där ja !!

Igår började de med vårt duschrum !! 8 veckor så ska det vara klart.............och om 8 veckor är det JULAFTON !!!!

• irrbloss

Nu blev jag nervös!
    Ska få stambyte, nya elgrejer, nya rör i köket och tillfixad luftkonditioneringen.
    Dottern lär ju ha börjat gå precis då. Till våren.
    Vi planerar att åka till Praag då en sväng just då, men det lär ju ta lite längre tid än så.

Så ni föreslår att vi ska ta vårt pick och pack och dra iväg till morsan? Blir ju heljobbigt att bo i gästrummet i källaren!!

• emmasa

Vi får aldrig in offerter på stambytet....grrrr..hantverkare verkar födda med tuggumi i arslet. Vi kommer aldrig i gång. Just nu verkar det som att det ev blir av i slutet av Januari. Kul att behöva bo hos svärföräldrarna direkt efter BB. Suck!

• monnie

åh det är inte bara vi som kommer att råka ut för stambyte, här sätter dom igång i januari så nu måste vi börja planera hur vi ska ha det inne i badrummet eftersom vi planerar utifrån tvättmaskinen.. men vi far iväg på lite semester jag & lill tjejen medan dom jobbar här hemma.
    lycka till ni andra & hoppas ni blir nöjda!

Svar på tråden Stambyte....