Namnet Tintin....
Vad tycker ni om det namnet?? Jag vet att det är en seriefugur men skit i det nu....skulle ni kunna döpa erat barn till det? Ska man stava det på något annat sett beroende på om det blir en tjej/kille?
Typ : Tin-Tin?
Vad tycker ni om det namnet?? Jag vet att det är en seriefugur men skit i det nu....skulle ni kunna döpa erat barn till det? Ska man stava det på något annat sett beroende på om det blir en tjej/kille?
Typ : Tin-Tin?
Jag skulle inte döpa mitt barn till Tintin. Och nej, jag kan itne skita i att det är en seriefigur, för det är ju det enda man tänker på.
Skulle Tin-Tin vara för en kille eller tjej? För mig gör det varken av eller till, bara en till grej som folk kommer att skriva fel på.
För mig är det inte bara en seriefigur uten även min son..han heter det i andra namn..
-Han hade nämnligen Tintin-frisyr när han föddes..!
Jag tycker det ska stavas Tintin och jag tycker det är ett unisex-namn. Jag tänker inte på seriefiguren utan på de barn jag känner som heter så, samt "kändisen" Tintin Andersson.
Nej, jag skulle absolut inte kunna tänka att mig att ge mina barn det namnet.
jag har en bekant som döpte sin lilla tjej till tintin.. annorlunda, men jättefint på henne!
En bekants dotter heter tintin och det passar utmärkt på henne.
Även om jag gillar Tintin serien som barn har jag aldrig accosierat till just serien när jag hör namnet.
En av mina bästa vänners dotter heter tintin. HOn är idag 8 år gammal. å det klär henne perfekt.
Tycker personligen att det är err coolt namn, och unisex
Jag tycker det är häftigt! Vet att det är ett unisex namn men tycker nog det passar bäst på en tjej
Tintin hette min häst och det var en kille.. men coolt tycker jag!
gillar inte alls det namnet.
jättefint namn ! :)
Tintin är jättefint, jag känner en tjej som heter det, så jag associerar det som ett flicknamn.
Tycker Tintin är ett helt ok namn, fast jag skulle nog hellre se det på en tjej än en kille, vet inte varför...
En i min sambos lag har 2 döttrar som heter Tintin och Tia,
Tycker dom namnen är jätte fina. man ska vara lite annorlunda =)
Jag tycker namnet är jättefint oxå både för tjejer och killar, men stavas nog Tintin.
Fint, tycker jag!