Vilket område skulle du välja i Malmö?
Låt oss säga att Du ska flytta till Malmö, har barn, vilket område skulle Du välja då??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 08:13
Motivera gärna varför Du valde just det området...
Låt oss säga att Du ska flytta till Malmö, har barn, vilket område skulle Du välja då??
Flyttade ifrån Slottstaden i aug just pga att jag inte vill att mina barn ska växa upp i stan. Jag är uppväxt på landet och trivs bäst där.
Hade jag flyttat till malmö igen hade jag valt Limhamn eller bunkeflo eftersom mycket släktingar bor där och det är inte inne i stan. Lugna områden.
Jag bor i Södra Innerstaden alltså Möllan/Folkets Park. Trivs alldeles utmärkt och vi har tänkt att stanna här. Det är ett av få områden i hela landet vågar jag påstå som är levande dygnet runt. Det finns en blandning av förskolor, lägenheter, kontor, nattklubbar, kebabrestauranger osv.
Det som inte finns är ju skogsliv, och vill man inte bo i stan är det kanske det sämsta stället i Malmö att bo på. Man kan inte direkt vänta sig knäpptyst efter klockan 22 om man bor här .Men vi trivs och vill väldigt gärna att våra barn ska växa upp här.
Rörsjöstaden! Det är så lugnt här. Jag känner mig alltid så trygg om kvällarna när jag går på min gata. Populära fik för barnfamiljer finns i området. Förskolor finns också flera. Nära till centrum och många busslinjer. Många olika restauranger. Fina gamla lägenheter.
Möllan. Det är sååå mysigt där nere
Engel och Noels mamma skrev 2009-03-01 12:13:54 följande:
Jag är Malmöbo men när våra barn är vuxna och utflugna så ska jag på på MÖLLAN (mållevången) där är det när till ALLT, härligt spännande folk
Musensmamma skrev 2009-03-01 13:40:46 följande:
Har alltid bott i östra Malmö. Just nu bor vi i Kvarnby och trivs jttebra. Skolor och barnomsorg tycker jag alltid har varit bra, då jag gått där i alla fall.
De största fördelarna med Kvarnby, Riseberga, Videdal är:
* Lugnet här ute.
* Närheten till Bulltoftafältet.
* Mycket parker.
Om du vill bo i villa:
Husie/Videdal/Riseberga
Mellanheden/Limhamn
Bunkeflo
Om du vill bo i lägenhet:
Slottstaden
Rörsjöstan
Slussen (runt nya polishuset)
Gamla väster
ALDRIG I LIVET:
Möllan, Rosengård, Lindängen, Holma, runt Nobeltorget (bodde där för ca 10 år sen, har slummat igen!), Persborg.. och tja... flera andra områden
Engel och Noels mamma skrev 2009-03-01 13:37:43 följande: