• Iske

    julimorsor 09 uppsala, del 2

    Idag ska vi på 3/4 D ultraljud på tittut ska bli sååå spännande men först ska man på jobbet ett tag :)

  • Iske
    Svar på #13
    ja det ska bli sjukt kul.... jo det är ju typ ganska lång väntetid tror vi bokade i januari.... så nu väntar jag bara på att maken ska komma hem från jobbet...
  • Iske

    hej tjejer nu är vi hemma och läkaren där var super bra hon gjorde en viktuppskattning och kollade villken vecka jag är väldigt noggran + att hon kollade på hjärtat osv... är i v 25 och bebben vägde ca 700 och vi fick veta att det är en Tjej ! så fick vi fina bilder också där hon ler på korten hon är lik storasyster samma näsa och min lite runda kinder och pappas panna :)

  • Iske
    Liak skrev 2009-03-03 19:17:24 följande:
    Iske: Gud va kul med 3D-UL!! Är jättesugen på att göra ett men min man är skeptisk. Han anser att man inte ska göra UL i "onödan" eftersom att man inte forskat så mycket i konsekvenserna av dem. Å andra sidan vet jag att man i Skåne gör två rutin-UL (ett i vecka 18 och ett senare) medan man här ju bara gör ett (om inte moderkakan ligger knasigt). Hoppas jag kan lyckas övertala honom... Någon som vet något mer angående forskning på UL?
    Tro mig det är sååååå värt det har inte hört nått om forskning... men stackars mitt barn om det visar sig att det är nått negativt at göra flera vi är uppe i ul nr 6 med denna tjej och dottern gjorde vi säkert 10 st med.... ska lägga upp bild i galleriet så ni får se
  • Iske

    Danskan76 Precis går man privat så kostar det... sen beror det nog lite på villket ställe man går på :)

  • Iske

    Liak Tack.... ja det va så värt det....

    Måste ju på peka att detta ul var för att vi ville det klart man vill se sitt barn så ofta man kan... men dom andra ul är ju för att kolla att bebisen mår bra och att allt växer som det ska... dottern va lika dan.... är dock inga fel på henne :) Men såna här ul väljer man ju själv om man vill göra eller inte vill man inte så behöver man inte :)

    Nu måste jag iväg på jobbet och vi ska på stan så ska nog införskaffa nått tjejigt idag :)

  • Iske

    LakritsFia : tack ja det är ju sjuk mysigt att få se :D

    Hur är det med fika nån som är sugen snart ???

  • Iske
    LakritsFia skrev 2009-03-04 19:29:21 följande:
    iske-JAG JAG JAG!!!!
    Låter bra :)

    Söndag nästa helg om vi ska ha med barnen... (flyttar ju då ) utan barn kan jag nog varenda kväll :D
  • Iske
    LakritsFia skrev 2009-03-04 22:10:13 följande:
    Iske-Menar du att du kan nästa söndag? Eller att du inte kan? *skratt* Lite trögfattad... Om vi bara ska träffas mammor (och pappor om dom vill) så kan jag också en hel del kvällar. Dock inte tisdagar och torsdagar då Stefan jobbar kväll. Sen har jag även en del kvällar då jag har praktik (på AVA, akutvårdsavdelning, 35c. SUperkul!) men ngn kväll ska vi väl få ihop. Träffas vi med barn då är det ju helger som gäller! Vad tycker ni andra?
    Ja det blev lite konstigt vi flyttar på lördagen så söndagen funkar fint för oss :) den 15:e alltså :)
Svar på tråden julimorsor 09 uppsala, del 2