• Lejra

Hur är kvalitén på sängar från JYSK?

Precis som rubriken lyder, hur är kvalitén på sängar från JYSK?

Min Ikea säng gick sönder igår kväll när jag skulle gå och lägga mig och behöver få tag i en ny säng rätt snabbt för att slippa sova på tältsäng, är det värt att köpa en från JYSK som finns här i stan där vi bor eller ska vi satsa på en ny från Ikea? Tyvärr finns inte ekonomin att köpa någon dyrare som säkert hade varit betydligt bättre än både JYSK och Ikea!

• Svar på tråden Hur är kvalitén på sängar från JYSK?
  • jeikei

har enbart jättedåliga erfarenheter av Jysk sängar... dem håller inte mer än max 2 år, sen är det som att sova på fjädrarna.. syster min köpte oxå en som ramen gick sönder på och de gick inte ens på garantin trots att hon bara haft sängen 6 månader.. så nej köp på IKEA.. dem har bättre villkor etc..
    (Har min nuvarande säng från IKEA och haft den i 2 år nu och den e precis lika skön fortarande.)

• Isnogood

Har en järnsäng från Jysk, köpte den för hm...9 år sedan o den fungerar utmärkt hittills i alla fall...
    (sen knarrar den inte som träsängar kan göra... )

• steqve

jag har haft en 120cm säng från jysk. Den höll 4,5år med första sambon, och den sängen fick allt bekänna färg Är helt klart nöjd med deras säng således, tror faktiskt även mina dubbla 80or kommer från jysk...

• Venna

Är det sängstommen eller madrassen du menar?

Sängstommar från Jysk är bara skräp, iallafall de som jag vet om.

Madrasserna däremot har hållt riktigt bra för oss, så de kan jag rekommendera.

• Lejra

Det är madrasserna jag undrar över!

Verkar som ni har lite delade meningar... Egentligen borde min trasiga säng från Ikea gå på garanti men jag hittar verkligen inte kvittot då vi flyttat 2 gånger sedan vi köpte sängarna...

Venna skrev 2009-03-01 20:01:29 följande:
    Är det sängstommen eller madrassen du menar? Sängstommar från Jysk är bara skräp, iallafall de som jag vet om. Madrasserna däremot har hållt riktigt bra för oss, så de kan jag rekommendera.
  • Miss Cee

Vi har en madrass från Jysk, en rutig sak som fått hänga med i 7 år nu. Vi är inga lättviktare och sängen har hållt sig genom alla år. Den får nog hänga med ett år eller två till faktiskt. Vi är jättenöjda med kvalitén.

(däremot servicen från Jysk var skit men det är en annan sak)

• jeikei
    Svar på #1
    kan tillägga att skummadrasserna har vart kanon, har dessa i barnens sängar och dem håller formen, och har inte blivit några gropar eller dyligt i dem som det lätt kan bli skummadrasser... hårdhet 30..
    min kritik riktas alltså till resårbottnar & resårmadrasserna.
  • TigerLinn

vi köpte en säng stomme med madrasser m.m från jysk för 1 år sedan JÄTTE NÖJDA... metall stomme.. den gnisslar ej som trä...

madrasserna är bra visserligen köpte vi inte de billigste utan vi satsade på dyra bäddbadrasses just för att de ska hålla 5 år garanti på madrasserna tror ja de var minst iaf :D

å ja väger över 100 kg just nu.. så dom håller bra... än iaf kan ju inte spå in i framtiden..

• skånetös78

Vi har haft våra jyskmadrasser i snart 8 år och de är fortfarande som nya, så för oss har de varit toppen!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • städfia

våra jyskmadrasser har oxå varit kanon, även stommen i trä, gnisslar inte!!

• Lejra

Tack för era svar allihop! Har fortfarande inte köpt någon ny resårbotten, funkade rätt bra att lägga ner den trasiga madrassen direkt på golvet, kommer ju givetvis köpa en ny men det får bli när någon kan hjälpa oss att köra hem en!

Svar på tråden Hur är kvalitén på sängar från JYSK?