• SammysMamma

    mobbning här på FL!

    Blir så jäkla less på det här! Så fort man skriver något här på FL så ska ta mej fan folk alltid ha munhugg till allt man säger!

    Har man inget snällt att säga så kan man väl bara låta bli att skriva! Hör ber man om råd, tips och svar och direkt så är det alltid någon som ska klanka ner eller dumförklara en. Patetiskt!

    Vad får folk ut av att trycka ner andra människor? Varför kan man bara inte svara på en fråga utan att låta uppkäftig och negativ?

  • Svar på tråden mobbning här på FL!
  • SammysMamma

    black dawn raise skrev 2009-03-01 11:23:00 följande:


    det undrar jag med
    ja men blir ju rätt ledsen när man ser hur vuxna människor beteer sig ibland. Finns säkert jättemysiga folk här men ofta bemöts jag och andra här med elaka svar och kommentarer. Så tråkigt då detta bör vara en sida där man stöttar varandra och ger tips osv..
  • Kokospingla

    Håller med. Känns som vissa folk gottar sig i andras olyckor. Och ibland komma med tykna kommentarer ist för knipa, när någon mår dåligt alt. mår bra.

    Jag får väl fortsättta undra hur människor fungerar.

  • SammysMamma
    Kokospingla skrev 2009-03-01 11:29:54 följande:
    Håller med. Känns som vissa folk gottar sig i andras olyckor. Och ibland komma med tykna kommentarer ist för knipa, när någon mår dåligt alt. mår bra. Jag får väl fortsättta undra hur människor fungerar.
    Det lär förbli ett mysterium ;)
  • black dawn raise

    och vissa är jättesnabba med att döma...
    speciellt de som inte läser hela tråden utan bara skriver efter ett läst inlägg.
    vissa saker kan ju vara jättejobbigt att ta upp och när man väl gör det och ställer rågan så blir allt bara skit.

  • Grönögat

    Det ör onödigt att gå till personangrepp men om folk alltid höll med en här på FL så bleve det ju ingen diskussion.

  • Kokospingla

    Spekulerar i om det hänger ihop med att man är "dold" bakom skärmen. Hade samma människor varit lika oförskämda i verkligheten, dvs öga mot öga?
    Visst vi har inte samma åsikter, värderingar i livet samt livssyn, men ger det rätten att klanka på folk ändå? Enligt min åsikt, NEJ.
    Hävdelse kanske. Tragiskt tråkigt i alla fall.

  • SammysMamma
    Grönögat skrev 2009-03-01 11:36:30 följande:
    Det ör onödigt att gå till personangrepp men om folk alltid höll med en här på FL så bleve det ju ingen diskussion.
    Det är ju skillnad på diskussion och påhopp tycker jag.
  • Majsan71
    Kokospingla skrev 2009-03-01 11:38:35 följande:
    Spekulerar i om det hänger ihop med att man är "dold" bakom skärmen. Hade samma människor varit lika oförskämda i verkligheten, dvs öga mot öga? Visst vi har inte samma åsikter, värderingar i livet samt livssyn, men ger det rätten att klanka på folk ändå? Enligt min åsikt, NEJ.Hävdelse kanske. Tragiskt tråkigt i alla fall.
    Det här med att man gömmer sig bakom sin skärm tror jag är den största orsaken. Man behöver inte ta ansvar för sina åsikter och det sätt man uttrycker dem på samma sätt som om man stod öga mot öga med den andre.
    Alla har rätt till sina åsikter men bara för det behövs dessa inte uttryckas på ett sätt som gör andra ledsna eller som jag ser här ibland, enbart handlar om att försöka framhålla sin egen överlägsenhet.

    Trist och oerhört omoget men det verkar som att det tyvärr tillhör den här typen av kommunikation.
    Oscar april -98, Anton aug -00, Elias mars -05, Albin juni -08 och Victoria i mitt hjärta
Svar på tråden mobbning här på FL!